ElTempoGigante skrev:2521843Hej alla glada, var ute tidigt denna härliga dag för att köra lite hoj, skulle åka med en kompis som kör Ducati, och vi skulle möta upp 2 killar som också kör Ducati, själv kör jag en Sv1000s och tänkte ha på mej min kära "sporthojströja" som många här säkert också har. Men min polare sa åt mej att jag inte skulle ha tröjan på mej nu när vi skulle köra med hans ducce-polare, jag frågade varför? Han svarade att hans polare skulle nog bli sura, och att "sporthoj" killarna bara är snorisar med "räk-ettor som bara kan köra fort rakt fram.. eller nåt liknande. Har jag missat nåt eller, tycker japsåkare och italien-åkarna illa om varandra? tycker det är kul att folk har samma intresse, skiter väl vad det är för hoj jag hälsar till eller vad det står på tröjan... Trist och omoget..
PeGe skrev:2521984Du gjorde helt rätt som lämnade tröjan hemma. Då man är ute och åker med de stora grabbarna så går tröjor fetbort!
Dessutom ska du ha cred för att du visste din plats i kön, dvs sist, där Japsen hör hemma.
gixxer300 skrev:2522821Så du är en av dem som ville att killen skulle lämna tröjan hemma?! Hehehe....Kan ju inte göra annat än garva åt dig din pajjas!!!! HAHAA!!!!
Förstår att du säljer din sketna hojj.... Skulle jag också göra om jag hade en Ducce.... Det ska DU ha CRED för....
Så gå nu och köp en japps.... så du får lite snygghet och kraft för pengarna...
Ha en bra dag din Pajas!
ElTempoGigante skrev:2521843Hej alla glada, var ute tidigt denna härliga dag för att köra lite hoj, skulle åka med en kompis som kör Ducati, och vi skulle möta upp 2 killar som också kör Ducati, själv kör jag en Sv1000s och tänkte ha på mej min kära "sporthojströja" som många här säkert också har. Men min polare sa åt mej att jag inte skulle ha tröjan på mej nu när vi skulle köra med hans ducce-polare, jag frågade varför? Han svarade att hans polare skulle nog bli sura, och att "sporthoj" killarna bara är snorisar med "räk-ettor som bara kan köra fort rakt fram.. eller nåt liknande. Har jag missat nåt eller, tycker japsåkare och italien-åkarna illa om varandra? tycker det är kul att folk har samma intresse, skiter väl vad det är för hoj jag hälsar till eller vad det står på tröjan... Trist och omoget..
imaster skrev:2522447Vafan, bara för man råkar äga en hoj av ett visst märke som har en klubb, får man inte skämta om andra hojar då? Vem i hela världen är seriös när det kommer till hur andra ska se ut, vilka hojar de ska åka och hur de ska bete sig? Ta det med tre skopor salt och skratta åt det, seriöst, livet är för kort för att tas på allvar.
gixxer300 skrev:2522821Så gå nu och köp en japps.... så du får lite snygghet och kraft för pengarna...
sandstream skrev:2522344Precis som Teddy får jag lite obehagliga vibbar när jag läser sånt här. Antingen är du med oss eller emot oss kör ju många trevliga gäng med, som HA, skinnhuvuden, nassar, rasister osv.
Att reta folk som kör Ducati är dock väldigt tacksamt eftersom de tar allt som personlig kritik och de som skriker mest saknar ofta all typ av självdistans.
Hade någon av min "hojkompisar" sagt något liknande så hade jag önskat honom en trevlig tur och bett honom att aldrig mer höra av sig
Jo, vi såg det på BoTT på LMS i somras.
Varenda Ducati vart ifrån åkt av en standard KTM Duke
Jörgen Karlsson skrev:2521978Apapap!
Det är skillnad på HA- och HD-gubbar (och gummor)
Victor skrev:2522994Det är fakta och alla är överens om det här på forumet, bara att anpassa er allså.
Victor skrev:2522994Det är möjligt, men hur ska du veta det? Du har ju en Sportster och det är ju ingen Riktig HD™
Precis som en Monster 600/750 eller vad de nu kallas inte är en Riktig Ducati™.
Precis som att en folka är en fattigmansporsche. Close but no cigarr.
Det är fakta och alla är överens om det här på forumet, bara att anpassa er allså.
Bra, då är vi överensmloren skrev:2522796Det kanske stämde för många år sedan men det motsvarar inte verkligheten idag, vilken japanare som helst med massa R är minst lika bra eller bättre. Att det sen är roligare med en 996á är ju en annan femma. (ja, jag har haft i princip varenada japansk R-cykel som kommit ute sen slutet på 80-talet) Det viktiga är att man är nöjd med den knarr man har o sen är det skit samma vad andra kör.
Därför att SH vore rätt trist om man inte kunde smågnabbas lite med glimten i ögat.*Superlight* skrev:Varför det skulle vara "tacksamt" att reta någon överhuvudtaget kommer jag nog aldrig att förstå...
Hmm..det låter som om det var vi som parkerade samtidigt som på gottröramacken igår.ElTempoGigante skrev:2521843Hej alla glada..
EricMetal skrev:2523330får jag se en ducce åkare me ducce klubb tröja smäller de tveklöst..
EricMetal skrev:2523330får jag se en ducce åkare me ducce klubb tröja smäller de tveklöst..
Jag hoppas du skojarBiker66 skrev:2523332Hmm..det låter som om det var vi som parkerade samtidigt som på gottröramacken igår.
De övriga hojåkarna byter några ord som vanligt, pratar och skrattar.
Ducatisterna, niente.
GARAGERÄV skrev:2522392Det har väl hänt att min ducce har stannat någon gång
Är inte ALLA själar påhittade??sandstream skrev:2523315
Jag har ett par gånger tagit upp det här med Ducati och den påhittade själen ...
Biker66 skrev:2523332Hmm..det låter som om det var vi som parkerade samtidigt som på gottröramacken igår.
De övriga hojåkarna byter några ord som vanligt, pratar och skrattar.
Ducatisterna, niente.
När jag sedan läser ditt inlägg faller bitarna på plats...
Jag har iaf roligare när jag kan umgås med andra hojåkare
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |