Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Äsch. Bara för att några få tröga och trötta tycker något behöver det ju inte betyda ett jota..

gixxer300

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Hoj
gsxr1000 k6
ElTempoGigante skrev:
2521843 Hej alla glada, var ute tidigt denna härliga dag för att köra lite hoj, skulle åka med en kompis som kör Ducati, och vi skulle möta upp 2 killar som också kör Ducati, själv kör jag en Sv1000s och tänkte ha på mej min kära "sporthojströja" som många här säkert också har. Men min polare sa åt mej att jag inte skulle ha tröjan på mej nu när vi skulle köra med hans ducce-polare, jag frågade varför? Han svarade att hans polare skulle nog bli sura, och att "sporthoj" killarna bara är snorisar med "räk-ettor som bara kan köra fort rakt fram.. eller nåt liknande. Har jag missat nåt eller, tycker japsåkare och italien-åkarna illa om varandra? tycker det är kul att folk har samma intresse, skiter väl vad det är för hoj jag hälsar till eller vad det står på tröjan... Trist och omoget..

Kan inte annat än hålla med dig, ElTempoGigante.... Klart att det är trist då folk vill bestämma vad andra människor skall ha på sig. Vad som är ännu tristare, är då 30-35 åriga vuxna människor ifrågasätter din utstyrsel... Det är inte trist... Det är bara tragiskt.... patetiska och löjliga människor.... Det inser de nog inte själva, lika bra det, gjorde de det skulle de säkerligen skämmas... Som sagt.. gänget du körde med kan inte annat än betecknas som ett gäng pajaser!!! Ha en bra dag!

PeGe skrev:
2521984 Du gjorde helt rätt som lämnade tröjan hemma. Då man är ute och åker med de stora grabbarna så går tröjor fetbort!
Dessutom ska du ha cred för att du visste din plats i kön, dvs sist, där Japsen hör hemma. :tummenupp

Så du är en av dem som ville att killen skulle lämna tröjan hemma?! Hehehe....Kan ju inte göra annat än garva åt dig din pajjas!!!! HAHAA!!!!

Förstår att du säljer din sketna hojj.... Skulle jag också göra om jag hade en Ducce.... Det ska DU ha CRED för....

Så gå nu och köp en japps.... så du får lite snygghet och kraft för pengarna...

Ha en bra dag din Pajas! :D

Last edited:

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Låter löjligt att en grupp människor skulle störa sig på sporthojströjorna. Alla mina vänner som kör Ducce är medlemmar på sporthoj. Fattar verkligen inte varför det skulle vara "nördigt" eller ngt liknande. :confused: Men som sagt..har aldrig hört talas om fenomenet tidigare, så det är nog bara din s.k "hojgrupp":galen som fått för sig att det är så. Våga trotsa...Kör med din tröja nästa gång & var stolt för att du har den på dig...Fattas bara annat...:yoparty :D

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
gixxer300 skrev:
2522821Så du är en av dem som ville att killen skulle lämna tröjan hemma?! Hehehe....Kan ju inte göra annat än garva åt dig din pajjas!!!! HAHAA!!!!

Förstår att du säljer din sketna hojj.... Skulle jag också göra om jag hade en Ducce.... Det ska DU ha CRED för....

Så gå nu och köp en japps.... så du får lite snygghet och kraft för pengarna...

Ha en bra dag din Pajas! :D

Ironin är död... :rolleyes:

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
ElTempoGigante skrev:
2521843 Hej alla glada, var ute tidigt denna härliga dag för att köra lite hoj, skulle åka med en kompis som kör Ducati, och vi skulle möta upp 2 killar som också kör Ducati, själv kör jag en Sv1000s och tänkte ha på mej min kära "sporthojströja" som många här säkert också har. Men min polare sa åt mej att jag inte skulle ha tröjan på mej nu när vi skulle köra med hans ducce-polare, jag frågade varför? Han svarade att hans polare skulle nog bli sura, och att "sporthoj" killarna bara är snorisar med "räk-ettor som bara kan köra fort rakt fram.. eller nåt liknande. Har jag missat nåt eller, tycker japsåkare och italien-åkarna illa om varandra? tycker det är kul att folk har samma intresse, skiter väl vad det är för hoj jag hälsar till eller vad det står på tröjan... Trist och omoget..

Låter som ett dåligt skämt......, tur man kan välja vem man umgås med :hihi

imaster skrev:
2522447 Vafan, bara för man råkar äga en hoj av ett visst märke som har en klubb, får man inte skämta om andra hojar då? Vem i hela världen är seriös när det kommer till hur andra ska se ut, vilka hojar de ska åka och hur de ska bete sig? Ta det med tre skopor salt och skratta åt det, seriöst, livet är för kort för att tas på allvar.

Word!!!

Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Men va fan?

Vårat gemensamma intresse är ju hojåkandet. Gör det tillsammans så kan ni snacka olikheterna mellan hojarna när ni dricker öl efteråt.

Om någon vill ha Ducati, fine. :tummenupp
Om någon inte vill ha det, fine. :tummenupp

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
gixxer300 skrev:
2522821 Så gå nu och köp en japps.... så du får lite snygghet och kraft för pengarna...

Snygghet.....:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

sandstream skrev:
2522344 Precis som Teddy får jag lite obehagliga vibbar när jag läser sånt här. Antingen är du med oss eller emot oss kör ju många trevliga gäng med, som HA, skinnhuvuden, nassar, rasister osv.

Att reta folk som kör Ducati är dock väldigt tacksamt eftersom de tar allt som personlig kritik och de som skriker mest saknar ofta all typ av självdistans.

Hade någon av min "hojkompisar" sagt något liknande så hade jag önskat honom en trevlig tur och bett honom att aldrig mer höra av sig :tummenupp

Jo, vi såg det på BoTT på LMS i somras.
Varenda Ducati vart ifrån åkt av en standard KTM Duke :rofl

Lite väl starka paraleller:va

Varför det skulle vara "tacksamt" att reta någon överhuvudtaget kommer jag nog aldrig att förstå... :rolleyes:

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jörgen Karlsson skrev:
2521978 Apapap! :D

Det är skillnad på HA- och HD-gubbar (och gummor)

Det är möjligt, men hur ska du veta det? Du har ju en Sportster och det är ju ingen Riktig HD™
Precis som en Monster 600/750 eller vad de nu kallas inte är en Riktig Ducati™.
Precis som att en folka är en fattigmansporsche. Close but no cigarr.
Det är fakta och alla är överens om det här på forumet, bara att anpassa er allså.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Victor skrev:
2522994 Det är möjligt, men hur ska du veta det? Du har ju en Sportster och det är ju ingen Riktig HD™
Precis som en Monster 600/750 eller vad de nu kallas inte är en Riktig Ducati™.
Precis som att en folka är en fattigmansporsche. Close but no cigarr.
Det är fakta och alla är överens om det här på forumet, bara att anpassa er allså.

Precis! Men kan flyta som flott på buljongen och ta till sig det som passar men stå utanför tältet när det brinner. :hihi

Vill faktiskt inte ha en bigtwin, de är inte min påse riktigt även om jag kan köpa flera än en för vad som är nedlagt på min hoj. Min lillbrolla har en ny superglide som jag lånar om jag ska skjutsa. Men så fort jag är klar med skjutsningen så längtar jag tillbaks till min hoj. Dessutom så är det så otacksamt att få fart på en big twin tycker jag. Pga av att de väger mer än 100Kg mer än mitt bygge så måste de ha 140" och minst lika många bakhjulshästar för att gå tillnärmelsevis som min med sina 100 hk.

Bigtwin får bli när jag är äldre och mer uppskattar att glida. Sportstermotorn är roligare eftersom det är en blockmotor och en mer påkostad konstruktion med sina 4-kammar än iaf enkelkamsevon. Det sistnämda gör att den är helt förhärskande i HD-dragracing, merparten kör med sporsterkonfiguration. Dessutom är sportstermotorn den motor som är äldst av dagens HD-motorer i programmet, den motor som står för det största arvet från det gamla HD alltså. Alla de andra motorerna är nyare konstruktioner, ritade i samarbete Porshes ingenjörer, Twincam tex.

Utöver detta är det redan inplöjt för många 100k i min hoj så jag kan inte sälja den nu utan får stå här och bjäbba med snorisar som dig och sjunka med mitt skepp. ;)

I vinter ska jag dessutom sätta ihop en ny 100" (1640cc) S&Smotor med sexväxlad Baker-låda till min hoj om allt går som planerat. Då har har jag dessutom kubikövertag mot sk bigtwin och en växel till så då lär jag trivas ännu bättre.

Tror jag kan ha sett dig på Rörken (med Noice?) men minns ej vad du hade för hoj och vad det var för skick på den, så jag kan inte tracka dig riktigt än :va

:tungan ;)

/J

Last edited:

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Ducati 1098S
Varför ska man egentligen ha en tröja över skinnstället? Är det istället för skinnväst för att verka lite outlaw? Har aldrig sett nån tävlingsförare köra med tröja över stället pga kyla. Företrädesvis verkar yngre personer, dvs snorhyvlar under 30, tycka det är ett "måste" med tröja över stället. Förklara nu för fan varför det är så viktigt, annars lackar jag fan till :huvet

/K

sandstream

Guest
mloren skrev:
2522796Det kanske stämde för många år sedan men det motsvarar inte verkligheten idag, vilken japanare som helst med massa R är minst lika bra eller bättre. Att det sen är roligare med en 996á är ju en annan femma. (ja, jag har haft i princip varenada japansk R-cykel som kommit ute sen slutet på 80-talet):tummenupp Det viktiga är att man är nöjd med den knarr man har o sen är det skit samma vad andra kör.
Bra, då är vi överens :tummenupp

*Superlight* skrev:
Varför det skulle vara "tacksamt" att reta någon överhuvudtaget kommer jag nog aldrig att förstå... :rolleyes:
Därför att SH vore rätt trist om man inte kunde smågnabbas lite med glimten i ögat.

Jag har ett par gånger tagit upp det här med Ducati och den påhittade själen som får en del att tro att deras hoj skulle var något speciellt och då brukar de vanligtvis mekande Ducati-ägarna älga in från sina garage och tangentborden glöder i deras iver att försvara sitt val av hoj.
Sånt är kul :)

Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
ElTempoGigante skrev:
2521843 Hej alla glada..
Hmm..det låter som om det var vi som parkerade samtidigt som på gottröramacken igår.
De övriga hojåkarna byter några ord som vanligt, pratar och skrattar.
Ducatisterna, niente.

När jag sedan läser ditt inlägg faller bitarna på plats...
Jag har iaf roligare när jag kan umgås med andra hojåkare ;)

GARAGERÄV

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Varierar
EricMetal skrev:
2523330 :mad: får jag se en ducce åkare me ducce klubb tröja smäller de tveklöst..

:va

Gängkrig :yoparty
Nu blev jag riktigt sugen på att dra på mig en tröja utanpå mitt
gåååårtäx ställ :tummenupp
:arsele he he he

EricMetal skrev:
2523330 :mad: får jag se en ducce åkare me ducce klubb tröja smäller de tveklöst..

:va

OCH gul väst utanpå min tröja! :D

Last edited:

sandstream

Guest
Biker66 skrev:
2523332 Hmm..det låter som om det var vi som parkerade samtidigt som på gottröramacken igår.
Ducatisterna, niente.
Jag hoppas du skojar :skrämd

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Grym tråd..

Det är dessa trådar jag lever för,
folk kastar paj, är glada, arga, min pappa är starka än din.. osv..

tack tack.

Frågan kvarstår dock, varför fick inte jag åka med? Ingen ringde mig?
Kanske inte passar in.. :rolleyes:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
GARAGERÄV skrev:
2522392 Det har väl hänt att min ducce har stannat någon gång

Så. Nu kan vi stänga tråden innan dödshot ramlar in. :D

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
sandstream skrev:
2523315
Jag har ett par gånger tagit upp det här med Ducati och den påhittade själen ...
Är inte ALLA själar påhittade??
Precis som gud, en låtsaskompis för vuxna ... :)

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Biker66 skrev:
2523332 Hmm..det låter som om det var vi som parkerade samtidigt som på gottröramacken igår.
Ducatisterna, niente.

När jag sedan läser ditt inlägg faller bitarna på plats...
Jag har iaf roligare när jag kan umgås med andra hojåkare ;)

Vi stannade bara för att se om hojarna läckte olja eller om några skruvar lossnat. Sen så hade vi fyllt vår kvot med utomstående (läs icke Ducchatist) för dagen. Man får inte heller glömma att vi anser oss som liiite bättre än alla andra och nedlåter oss därför inte till småprat. Ska vi köra eller snacka?!

EDIT: Förresten, du började väl inte prata med oss heller när vi stod och pratade med de andra hojsnubbarna?!

/Ssss

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024