Ducatismutskastartråd

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Bj.O.rn skrev:
Bingo tyckte det fanns en del att göra på detta området.. Här kan ni häckla å kasta skit hur mycket ni vill, jag kommer att bemöta med sakliga argument, så gott det nu går..

/B

Du bemöter ju ingen med några argument, eller väntar du bara på dom sakliga? :va

Hejdlös dyr
Korta serviceintervall
ingen spetts i motorn
låter som en stenkross
att backspeglarna är dåliga på en hoj är okej, men ducces är urkassa (om man inte gillar sinna egna armbågar...)

Nå nu väntar vi på motargument....

EDIT: stavva

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
triple skrev:
Du bemöter ju ingen med några argument, eller väntar du bara på dom sakliga? :va

Hejdlös dyr
Korta serviceintervall
ingen spetts i motorn
låter som en stenkross
att backspeglarna är dåliga på en hoj är okej, men ducces är urkassa (om man inte gillar sinna egna armbågar...)

Nå nu väntar vi på motargument....

EDIT: stavva

Han jobbar och ska svara när han kommer hem eller vad det var.

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Silwer skrev:
Han jobbar och ska svara när han kommer hem eller vad det var.

Fast han skulle ju jobba natt och ville ha något att göra, så jag antar att han surfar på jobbet...

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Hähä, inte haft så kul på länge!

Angående utseende så är det väl inte så mycket att säga egentligen, Man kan tycka vad man vill, jag är inte heller helt förtjust i trippelnian, men jag börjar vänja mig så smått.. Om Silwer tycker instrumenten är fula så lär det knappast hjälpa. I nästa inlägg tycker han att dom funkar att glänsa vid korvmojjen med så.. Nä Silwer är inte trovärdig.. :D

Bingo:
Jag såg en Ducati köras fort i September '03 på Sviestad.. Du kan ju kolla nästa helg Bingo, dom är lite snabbare..

Twinner:
Ducatis motorer går inte alltid sönder, ibland håller dom, tillåmed flera tusentals mil. Resten svarar jag inte på, förutom att min moppe självklart är snabbare än din, när den håller

Mattias:
Det är en komplicerad värld, mer spännande på så sätt. Fast att det skulla vara taskig kvalisort på lacken kan jag inte hålla med om. Styrdämparn är svensk å passar inte.. Elektroniken är italiensk, vad har du för krav? Du har ju åkt aparilla?

Grappa, pasta eller HåDe är skapligt offtopic, skippar det, fast grappan är faktist helt ok..

Hållundan:
Att en Ducati är dyr har helt enkellt att göra med att tjäna pengar, Ducatis hojar har iofs aldrig varit något lågprisalternativ, inte sen Cucciolon åtminstone. Så länge folk köper så lär prisbilden bestå, en lågserietillverkare som inte har nån scooterproduktion a'la Aprilia måste ta vinst på hojarna.

Mer jäkla HåDesurr från Blingo å Silwer, dom är tydligen sugna på en sån, varsin! :hihi

Putteliten:
Har dom värdens dyraste servicar?
Jag vet bara att det inte är helt billigt..
ventilkoll en är väl det som skiljer å tar sin lilla tid.. Å andra sidan kan jag nämna en annan, grön hoj som inte är rolig när det blir dags.. Johan i påarp är måhända bra för er TL-åkare. Jag är bra för mig! hähä

Pejo:
Radfyran är ekonomiskt sett överlägsen, det är en enklare, billigare konstruktion

Blingo igen:
Ha lite koll.. En racer varvar uppåt 13.000. min hoj 11.000 å en 748R i dom regionerna åsså .Öppning å stängning sker mycket fortare än med fjådors, ventilfjäderbrott å andra haverier är ju inte helt ovanligt med konventionella system...

R90S ska inte kasta sten i glashus..! :D

Ultramarine:
Andra världskriget å Caproniplan hanske vi ska lämna därhän..

/B

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
triple skrev:

Inte hunnit, det var fasen vad det rasslade till i den här tråden hähä

/B

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Bj.O.rn skrev:
Blingo igen:
Ha lite koll.. En racer varvar uppåt 13.000. min hoj 11.000 å en 748R i dom regionerna åsså .Öppning å stängning sker mycket fortare än med fjådors, ventilfjäderbrott å andra haverier är ju inte helt ovanligt med konventionella system...
Va, varvar din hoj hela 11 000!? Otroligt. Då förstår man ju att desmodromedarisk ventilstyrning behövs. Såna oerhörda varvtal finns inga fjädrar som klarar. I vart fall fanns det inga 1942 :rolleyes:

Desmodromisk ventilstyrning = posertjafs, dvs jämförbart med Harley Davidson-grejer.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tripple:

Priset är redan avhandlat, ja dom är dyra, så är det!

Korta serviceintervall.. 1000mil, varken mer eller mindre, vad anses normalt? Mycket mekanik i toppen kräver sitt..

Ingen spets i motorn, vilken modell avses? Jag tycker också att Monster 600 saknar lite knuff..

Ljuden är en helt subjektiv upplevelse, fast att det som en stenkross vete faan, mer som om rör om i besticklådan med en skiftnyckel när man kopplar ur..

Backspeglar behövs ej på fordon som inte har hytt, allt enligt vägtrafikförordningen, sådeså!

/B

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
Va, varvar din hoj hela 11 000!? Otroligt. Då förstår man ju att desmodromedarisk ventilstyrning behövs. Såna oerhörda varvtal finns inga fjädrar som klarar. I vart fall fanns det inga 1942 :rolleyes:

Desmodromisk ventilstyrning = posertjafs, dvs jämförbart med Harley Davidson-grejer.

Kom inte dragande med HåDe igen..

/B

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Bj.O.rn skrev:
Kom inte dragande med HåDe igen..

/B
Likheterna är för stora för att kunna ignoreras i en smutskastartråd. Men hur var det med det korvmojs-desmodromiska då?

Ericsson

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Ja hur är det med poser-desmodromiskheten egentligen, va? Det måste ju vara världens grej för alla posers med röntgensyn! - "Uj, shit bara, Kolla in min desmodromiska ventilstyrning".

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Alla HD är handbygda, så ja det får man väll kalla dem...

(Om det sedan är bra eller dåligt går ju att diskutera)

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Jag har svårt att bestämma mig för vilket som är äckligast: Ducati, bernaisesås eller Gustavs nygamla och tillika illlaluktande moppe. Uscha! :crash

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ericsson skrev:
Ja hur är det med poser-desmodromiskheten egentligen, va? Det måste ju vara världens grej för alla posers med röntgensyn! - "Uj, shit bara, Kolla in min desmodromiska ventilstyrning".
Men hey! Var det inte du som skrev något om "körd av en fegis, kolla chickestripsen bara" när du sålde din fina GSXR-600? Du måste trivas bra med Ducatin :D

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Bj.O.rn skrev:
Pejo:
Radfyran är ekonomiskt sett överlägsen, det är en enklare, billigare konstruktion

/B
Här saknas orden prestandamässigt övelägsna.

enklare än 2 cylindrar i v form vete fan det höll de på med på 20 talet.

Men dyrt tycks det iaf vara när italienare (eler amerikan)väljer motortypen, är det en japantillverkad märks inte pris skillnaden av nån anledning.

Jag tror dessutom at de desmodromiska ventilerna enbart är en gimmick som inom 10 år är borta pga att de absolut inte behövs för nånting i en modern värld.

Desmodromic

Laddad med effekt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-02 silver/svart
Ducati tillverkar ca:50 000 hojar om året....Honda flera miljoner.
Ducati är exklusivt!!

En radfyra är en budgethoj.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj