Ducatismutskastartråd

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
GSXR1100R skrev:
Det är ju erat fel att skiten inte funkar, hade Ducati tillverkats i Japan så skulle dom vara problemfria

...hmm, du verkar inte kunna förstå att man inte kan dra alla över samma kant o slänga ur sig en massa grodor. Jag tar åt mig av sådana idiotkommentarer!

Det låter som om du haft en Ducce när du säger att skiten inte fungerar... slit dig från din synvinkel på saken o försök se det så här: det kanske är skit bakom spakarna som gör att skiten inte funkar och då är det ju inte oss italienare som är helt talanglösa pastaätare det e fel på!!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Klagotråd vad det va? Min dricker olja :yoparty Det är den värd, så dyr det bara går att uppbringa..

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Santo skrev:
...hmm, du verkar inte kunna förstå att man inte kan dra alla över samma kant o slänga ur sig en massa grodor. Jag tar åt mig av sådana idiotkommentarer!

Det låter som om du haft en Ducce när du säger att skiten inte fungerar... slit dig från din synvinkel på saken o försök se det så här: det kanske är skit bakom spakarna som gör att skiten inte funkar och då är det ju inte oss italienare som är helt talanglösa pastaätare det e fel på!!

Kan inte tänka mig att hojarna skulle vara bättre om en japan skruvade ihop dem.
När jag var och besökte fabriken så var det nog en av de mesta harmoniska arbetsplatser jag sett! Alla hade en rullvagn med fack för de delar som ska vara i motorn. Motorblocken hängde på ett löpande band som långsamt gick runt i en cirkel och var och en hade tid på siga att skruva ihop motorn samt att de förde en klart rolig och sydländskt hetsig diskussion om något. Alla skrattade och verkade trivas. Så du kan nog inte få en bättre byggd hoj än så. Samt att deras pasta är jäkligt god!!!!!!!!!!

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
K-Micke skrev:
Vad jag menade var varför ska en som kör en billig Ducce inte få uttala sig i ämnet. Du själv postar ju i varenda jävla tråd på det här forumet. :rolleyes: :3freak

Jag tycker att Silwer är kompetent till att svara i Ducatitrådar. Iallafall när jag har läst andra trådar där jag håller med honom t.ex: öh, en R1 är nog heller inte att jämföra med en monster.

Tycker att det är ett väldigt kompetent svar. Håller med honom fullständigt. :hihi

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Sammanfattning så här långt...

Ducati suger. Helt enkelt.

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
jocke i köping skrev:
Personligen så tycker jag att det är för täta serviceintervaller åxå,,
rembyten hit och rembyten dit,,,,,,
och svindyrt e det åxå,,, speciellt om man gör det själv o gör fel,, då e det 7-jäkla kostsamt.

där kan jag säga att Aprilian är sååååååå mycket billigare att äga ur service synpunkt. :7peta

Man måste se det ur ett helhetsperspektiv. Servicen är dyr men delarna relativt billiga :rolleyes:

Själv betalar jag 2600 kr hel/hel i försäkring, då blir det cirka 10000-25000 kr över till service om man jämför med en RSV1000R eller någon motorstark japs. Alltså inte speciellt dyr att äga :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Santo skrev:

Varför kör du en Japshoj då :D

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
amullo skrev:
Alla Ducceåkare ÄR ju posörer. Det är därför vi samlas på Donken varje onsdag ... ehh.. Vänta....

Alla Ducceåkare ÄR ju posörer. Det är därför alla åker bakhjul hela tiden. ... Ehh.. Vänta....

Alla Ducceåkare ÄR ju posörer. Det är därför vi skryter om hur många hästar den har. ... Ehh.. Vänta....

Alla Ducceåkare ÄR ju posörer. Det är därför vi åker bankörningar 10-12 ggr per år. ... Ehh.. Vänta....
:)

Det ligger någonting i det du säger! :D :tummenupp

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
Fan.. det luktar avundsjuka och komplex lång väg här.. :gnissla
Som sagt, det är inte "vi" som hänger vid McDonalds med söta neonfärger på hojarna.. :7peta

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Felet med Ducati är för mycket gummisnoddar och våtkopplingar.
En motorcykel ska slamra och leva om,
annars kan man köpa en Toyota Corolla istället.

Jag kräver torrkoppling på alla modeller och kamskaften tillbaka,
till dess det uppfylls håller jag mig till stötstångsmotorer!

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Santo skrev:
Om jag bara hade haft råd att köpa ett fullblod hade jag gjort det. Men det e inte lätt fixa fram de pixen när man e student :huvet
Åkej jag erkänner då... Ducce 916 är en dom snyggaste hojarna som någonsin byggts, men köper jag något nytt så blir det en RSV-R :tummenupp

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
K-Micke skrev:
Det är absolut inte blodigt allvar för mig. Men ibland vore det kul med lite mer sakliga diskussioner, istället för det meningslösa tomgångsprat som fyller alla trådar. Men jag antar att du inte förstår vad jag menar med det.

Nej, bara att du anser dig vara ytters kompetent på de flesta områden och ogillar mig personligen och förmodligen tycker jag har fel i det mesta, som du säkert förstår så får man fler fiender ju mer man skriver, du anser ju att många andras kallsnack är så kul så, men du giller helt enkelt inte mig och därför hänger du upp dig på just exakt jag skriver.
Personligen förstår jag inte varför man inte kan acceptera att alla inte är lika kunniga och vältaliga som sig själv utan att kommentera alla inlägg av dem man tycker är korkade med en besk kommentar att man inte läst på eller nåt annat, svara med det korrekta svaret i stället om du innehar det så funkar det mycket bättre.

Tråden tillkom på skoj efter lite snack på chatten, flera i tråden var med och tog det hela med en klackspark även trådstartaren, inget Ducatihat förekom på nåt sätt.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
pageer skrev:
Som sagt, det är inte "vi" som hänger vid McDonalds med söta neonfärger på hojarna.. :7peta
Var hänger ni mer era svarta Monster - baserade på överblivna, osäljbara motorer - med tillhörande mattsvarta jethjälmar då?

Nä fan, Ducati är marknadsförarnas våta dröm som gått i uppfyllelse. Uppfinn en "lifestyle" och kräng den till de okunniga, kravlösa och jagsvaga. Konceptet uppfanns av Harley Davidson.

Finns det Ducati-rakvatten?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
Åkej jag erkänner då... Ducce 916 är en dom snyggaste hojarna som någonsin byggts, men köper jag något nytt så blir det en RSV-R :tummenupp
Detta är en tråd för smutskastning :fakta

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Silwer, jag ogillar dig inte personligen. Absolut inte. Jag vet ju egentligen inget om din personlighet. Den lyser ju liksom inte igenom i inläggen.

Fortsätt att smutskasta Ducati nu istället, så går jag och hoppar ner i skyttevärnet. :D

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Nysse skrev:
Jag tycker att Silwer är kompetent till att svara i Ducatitrådar. Iallafall när jag har läst andra trådar där jag håller med honom t.ex: öh, en R1 är nog heller inte att jämföra med en monster.

Tycker att det är ett väldigt kompetent svar. Håller med honom fullständigt. :hihi

jag svarar oftast inte i Ducatitrådar utan frågar eller påstår saker som här i tråden, tråden var mest på skoj, det är tråkigt att vissa anses skitroliga men andra skas tas på absolut allvar fast det uppenbart är ironi eller skoj.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
Detta är en tråd för smutskastning :fakta
Om jag säger att Ducce 916 är snygg så är det höjden av smutskastning, alla vet att jag saknar smak och stil.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning