DucaTIST :-D

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Det rimmar ju på Onanist.
Vi talar här om MC-Världens Nördar.Mobba dom inte, ni kan bli anmälda till diskrimineringsombudsmannen.
Tillbe dom istället,dom behöver bli älskade.

Vafan har DO med saken att göra?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Det lustiga i kråksången var att jag med enkelhet och utan skrupler raljerade, likt den gråa massan här i tråden, kring Ducatiägare i parti och minut förr i tiden.

Sen provade jag...

Känslan är obeskrivlig. Ni borde testa.
food-smiley-009.gif

jag har provat två Ducati. Monster 696 och Multistrada 1200. Monstern var astråkig, i klass med körskolehojarna, och Multistradan hade potential. För körupplevelse väljer jag nog lite Nyppon eller lite KTM ALLA dagar i veckan. Visst, jag har inte testat värstingmaskinerna 1198 och Streetfigher, så jag har lite reservation.

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
jag har provat två Ducati. Monster 696 och Multistrada 1200. Monstern var astråkig, i klass med körskolehojarna, och Multistradan hade potential. För körupplevelse väljer jag nog lite Nyppon eller lite KTM ALLA dagar i veckan. Visst, jag har inte testat värstingmaskinerna 1198 och Streetfigher, så jag har lite reservation.

Prova Monster 1100 nästa gång, garanterat roligare än FZ1'an...

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Hoj
z1000 espressoblack-08
Det lustiga i kråksången var att jag med enkelhet och utan skrupler raljerade, likt den gråa massan här i tråden, kring Ducatiägare i parti och minut förr i tiden.

Sen provade jag...

food-smiley-009.gif

Om jag tar o sitter ett tag på tvättmaskinen, under centrifugeringen ett tag? Är det något liknande?:D

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Ducatister roar sig även med att trycka upp & sälja T-shirts med lustiga slogans såsom: "använd kondom, det föds en hondaförare varje dag"
Dom verkar onekligen ha ett stort behov av att racka ner på andra...mkt märkligt. :confused:
(liten kuk)

Jag kör också ett minoritetsmärke, men vad jag vet snackar inte Triumphägare massa skit om andra.

Glad att jag inte är en del av den "klubben" !! :tummenupp

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Prova Monster 1100 nästa gång, garanterat roligare än FZ1'an...

Troligtvis inte, men jag ska prova. Jag gillar det där posörstuket, en dundrande twin, snygga linjer, fackverksram..

Troligtvis inte, men jag ska prova. Jag gillar det där posörstuket, en dundrande twin, snygga linjer, fackverksram..

ifs jag gillar egentligen inte fackverksramar, de är bara estetiskt "fel", men det ser ganska snyggt ut på vissa Ducati

Ducatister roar sig även med att trycka upp & sälja T-shirts med lustiga slogans såsom: "använd kondom, det föds en hondaförare varje dag"
Dom verkar onekligen ha ett stort behov av att racka ner på andra...mkt märkligt. :confused:

Jag kör också ett minoritetsmärke, men vad jag vet snackar inte Triumphägare massa skit om andra.

Glad att jag inte är en del av den "klubben" !! :tummenupp

Innan jag köpte min första hoj var det ett par såna "ducatister" på jobbet, de försökte få mig att köpa den enas 750 med förgasare, den var så charmig, och yada, yada, yada. Den kunde sluta starta, men då var det bara att göra X Y Z .. och så skulle han bara ha 35k, och det skulle man LÄTT få igen vid försäljning. Jag var lite skeptisk, och tänkte "nä fan, jag ska ha nåt som bara fungerar 100%" och började leta efter en Honda.

De var så frälsta, som en slags Jehovas vittnen som berättar med inlevelse om "ducatis själ" och liknande, om gemenskapen, etc. Personligen fastnade jag för ylande radfyror, där man känner att man lever när varvräknaren närmar sig rödsträcket. Visst, som jag sa innan, jag sneglar ibland på nån enstaka snygg ducati, och skulle vilja ha en, men bara för att de är snygga och låter fett. Om Multistrada 1200 inte var särskilt upphetsande tvivlar jag på att en Monster 1100 skulle va upphettsande överhuvudtaget.

Kan bara rekommendera alla att åka och prova den nya ZX10:an ojojoj .. DET är en riktigt rolig maskin .. fast den sämsta komforten av alla hojar jag provat hittils

Last edited:

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Om jag tar o sitter ett tag på tvättmaskinen, under centrifugeringen ett tag? Är det något liknande?

Nej då föreslår jag att du ska testa en enstånka, min husa påminner om nåt sånt.

Dom verkar onekligen ha ett stort behov av att racka ner på andra...mkt märkligt.
(liten kuk)

Glad att jag inte är en del av den "klubben" !!

Fast vänta nu, för att man kör Ducati får man ju aldrig höra? Mina polare har som hobby att försöka ta reda på vart jag har min entusiastförsäkrad

Last edited:

knut

# 75 i Speedster cup
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Ful o gul
Min 848 är farligt nära en fungerande dussinhoj...H-vete, man är ju nästan besviken när det bara är att tanka och gasa. Det enda som skiljer den åt från en riktig dussinhoj är att den är snygg, låter bra, och svänger exakt dit man styr :yoparty

:krama

visabild.php

De va ju vdigt synd då att ni på ( jo, jag har en sån där får Italien ) har så väldigt svårt att svänga då. Kan dra massor av av historier) när jag med frugans Fazer har stekt 1098'or or 1197'or på Gotland Ring i fjol. Snacka....

Och det blir ännu bättere om 1,5 vecka

/O

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Ducatist

Det va som fan. Så du kom på att om man tar ett ord och sätter -ist efter det så rimmar det på ett annat ord som man sätter -ist efter.
Du måste va en sån där lingvist :tummenupp

Sluta sluta,nu blir det så roligt att jag snart kissar på mig och det är ju inte kul.

Har ni förresten hört om Chimpansen som kom in på en mc-butik för att titta på hoj och när säljaren kommer så föreslår han en Ducati.
Mja säger apan,jag får tänka på saken.Säljaren ville då lätta upp stämningen och säger:vi har inte så ofta ap-besök här.
Chimpansen svarar:det tror fan det med såna skitmotorcyklar.
moahaaa

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag provade i höstas, det värsta jag varit med om!
(900SS) hårt, obekvämt, skramligt & allmänt irriterande, glad att jag fick tillbaka pengarna...:gnissla

Sen provade jag...

food-smiley-009.gif

Jennylu

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
Yamaha R6
Neeeej, ha ha!!!

Du får köra ducati du med jennylu, det finns inga särskilda regler eller normer som ska följas.

Jag tycker det ser ut som man åker runt på en gammal hammockställning. Ok de helt sprillans Ducatis man ser kan vara rätt snygga möjligen, men några år gamla ser bakdelen ut som en gammal Suzuki 1100 R från -88!! He he he, nej satan i gatan, då tycker jag Yamahas är faan mycket snyggare och säkert BRA mycket roligare att köra!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag tycker det ser ut som man åker runt på en gammal hammockställning. Ok de helt sprillans Ducatis man ser kan vara rätt snygga möjligen, men några år gamla ser bakdelen ut som en gammal Suzuki 1100 R från -88!! He he he, nej satan i gatan, då tycker jag Yamahas är faan mycket snyggare och säkert BRA mycket roligare att köra!

Du har ingen aning. Släpa ut en 1198 och återkom i ärendet.

Jennylu

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
Yamaha R6
Ajuste, du kör ju en er-6.... Polare testade en sån och sa att det var det bögigaste han kört :D

Vilken tur att jag är tjej då :) Det är en TJEJHOJ helt enkelt ;-)

Nej blir man påtvingad en Ducati köper jag nog busskort i stället... he he.

Jag vet inte men en sak vet jag för säkert, att bli påsatt av en man är allt annat än manligt..

Min högst personliga åsikt, no offence! :)

Diskussionen håller sig inom ramarna, ha ha ha, faan så kul!

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...