DucaTIST :-D

Jennylu

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
Yamaha R6
Mmm

Du har ingen aning. Släpa ut en 1198 och återkom i ärendet.

Nej du har rätt, jag har ingen aning. Bara att jag är väldigt nöjd med en R6:a och jag kommer förmodligen bara byta upp mig i årsmodell nästa gång. Det ska vara roligt på banan och det har jag hittills haft med min!

Men det var en himla rolig diskussion, grejen var inte att racka ner på Ducati-ÅKARE eller DUCATISTER som ni så coolt kallar er... Det var ju själva namnet DUCATIST jag får lite gåshud av och att de flesta Ducatiåkare när de kommer i gäng sådär tycker att de är så satans speciella, ha ha ha!!!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nej du har rätt, jag har ingen aning. Bara att jag är väldigt nöjd med en R6:a och jag kommer förmodligen bara byta upp mig i årsmodell nästa gång. Det ska vara roligt på banan och det har jag hittills haft med min!

Men det var en himla rolig diskussion, grejen var inte att racka ner på Ducati-ÅKARE eller DUCATISTER som ni så coolt kallar er... Det var ju själva namnet DUCATIST jag får lite gåshud av och att de flesta Ducatiåkare när de kommer i gäng sådär tycker att de är så satans speciella, ha ha ha!!!

Kan ju ha att göra med att Ducatister blir "mobbade" hela tiden för sina hojar att de tappar skruvar, står i verkstan, måste skruvas med osv osv osv.... då får man automatiskt starkare sammanhållning sinsemellan.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

...fast det du gör här är lika trångsynt det, fast omvänt, som de ducceåkare som är helt insnöade. :) Du har förmodligen inte ens provat en, men har ändå redan en förutfattad mening.

Jag försöker ha en öppen inställning, och provar gärna så mycket hojar jag kan, livet är för kort för att snöa in.

1098an är sjukt obekväm på gatan, kräver alldeles för mycket attack för gatkörning för att det skall kännas rätt i böjarna (om man värderar liv/körkort och andras säkerhet) - så det är egentligen bara på banan den kommer till sin rätt, och där är man för sällan. :huvet

Men ändå, den känslan man får är obeskrivlig, och det har inget med klubbtillhörighet, ducatister, grappa-pimplande eller andras illa dolda avundsjuka (hela den här tråden är väl ett tragiskt exempel på det)...

Själ kallas det, och det har den lilla röda donnan i garaget.

Prova en om du får möjlighet, och se till att du gör det på en krokig landsväg och inte posörtuffar i stadstrafik, för det är de odugliga till.

:)

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Nä precis det är skillnad på en bra hoj med känsla och ett märke.
Att kalla sig Ducatist innebär ju att utmärka sig och proklamera att man tillhör en viss grupp beroende på vilket märke man köpt. Observera att detta inte kräver ngt annat av individen än möjlighet till finansiering, så kunna köpa en Ducce är inte utmärkande på ngt sätt. Precis som HDåkare som anser sig förmer än andra customåkare.

Klart att folk retar sig på "Ducatister" och andra märkesfundamentalister. Inget konstigt alls. Reaktionerna från vissa som tar åt sig ger ju vatten på kvarnen

Jag är Ducatifrälst och har åkt Ducati i många år, det är härliga hojar som ger mkt tillbaka. Det är det handlar om och är viktigt för mig.

Men o va nån fåntratt som häcklar andra och tex diggar elefanter som penetrerar japaner (homosex förövrigt, inget fel med det iofs) ger jag inte ett ruttet lingon för.

Jennylu

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
Yamaha R6
...fast det du gör här är lika trångsynt det, fast omvänt, som de ducceåkare som är helt insnöade. :) Du har förmodligen inte ens provat en, men har ändå redan en förutfattad mening.

Jag försöker ha en öppen inställning, och provar gärna så mycket hojar jag kan, livet är för kort för att snöa in.

1098an är sjukt obekväm på gatan, kräver alldeles för mycket attack för gatkörning för att det skall kännas rätt i böjarna (om man värderar liv/körkort och andras säkerhet) - så det är egentligen bara på banan den kommer till sin rätt, och där är man för sällan. :huvet

Men ändå, den känslan man får är obeskrivlig, och det har inget med klubbtillhörighet, ducatister, grappa-pimplande eller andras illa dolda avundsjuka (hela den här tråden är väl ett tragiskt exempel på det)...

Själ kallas det, och det har den lilla röda donnan i garaget.

Prova en om du får möjlighet, och se till att du gör det på en krokig landsväg och inte posörtuffar i stadstrafik, för det är de odugliga till.

:)

Vart hittar du min förutfattade mening? :)
Det var ju själva ordet jag har roligt åt... Jag SÄGER ju att jag aldrig provat någon, sen har flera andra spätt på rejält här i tråden. Det är väl lika trångsynt att säga att "polaren testade en R6:a och säger det var den bögigaste hoj han provkört". Man kan väl inte bara lyssna på andra, man MÅSTE skaffa sig egen uppfattning. Det finns aldrig möjlighet att TESTA hojjar på det vis man behöver, det är ingen som lånar ut sin för test så. Självklart ska man åka Ducati om man vill det, men jag har inte kännt behov. Jag har en förkärlek för R6:eek:r och har svårt att slita mig. Den passar mig perfekt för det jag använder hojjen till. För en del är det viktigt att vara med i klubb och känna tillhörighet, det är ju oxå helt ok om man vill det! Det är väl lite kul också att "kasta skit" på varann kanske :) Huvudsaken man har kul med sin hoj och det har jag! Du med förstår jag ;-)

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Vart hittar du min förutfattade mening? :)
Det var ju själva ordet jag har roligt åt...

Nej blir man påtvingad en Ducati köper jag nog busskort i stället... he he.
För att du inte vill bli kallad Duccatista?

He he he, nej satan i gatan, då tycker jag Yamahas är faan mycket snyggare och säkert BRA mycket roligare att köra!

Av vilken anledning skulle Yamaha vara "bra mycket roligare" att köra än Ducati? För att Ducatist är ett roligt ord? :va

Last edited:

Jennylu

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
Yamaha R6
Blev ju uppenbart att en del känner sig sårade i tråden... Det var faktiskt bara en rolig grej om ett roligt ord. Sen spädes det ju på och blir pajkastning förstås (det är lite roligt också men alla tycker ju inte det) Jag tar inte livet av mig för att någon skojade om R6.an som böghoj, det är ju bara roligt när folk retas lite. Vi åker väl alla för att det är roligt! Men man fnissar ju lite inombords när det sitter gubbar och berömmer sina nya höga stora fina framrutor på customhojar, nya fransar som fladdrar i vinden och nya blänkande läderväskor... För dem är det sååå ballt och manligt, för mig är det otroligt skojigt, jag skulle aldrig känna mig bekväm med sånt :) Är väl alltid så att när man retas så retar man ibland fel person.

Ha så kul hela sommaren med era hojjar, hoppas på flera härliga bandagar och superväder och KÖR INTE OMKULL!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s

Du vill alltså inte racka ner på Ducati åkare.. Bara på Ducatister?:confused:

Låt oss säga att vi (ducatister) kan för din skull vara precis så speciella som du vill att vi ska vara.. :)
För ingen av oss kommer att bry sig speciellt mycket om andras åsikter, precis lika mycket som vi tror att du bryr dig om vad vi tycker om dig, din hoj eller denna diskussion.:tummenupp

//Ducatist, Ja visst!:tuttar
:rolleyes:

Jennylu

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
Yamaha R6
För att du inte vill bli kallad Duccatista?

Av vilken anledning skulle Yamaha vara "bra mycket roligare" att köra än Ducati? För att Ducatist är ett roligt ord? :va

Nej jag vet ju faktiskt inte... fast jag TROR att R6:an är mer lättkörd för MIG åtminstone både på banan och på vägen. Ja, forfarande, Ducatist ÄR ett roligt ord ;-)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Att kalla sig Ducatist innebär ju att utmärka sig och proklamera att man tillhör en viss grupp beroende på vilket märke man köpt. Observera att detta inte kräver ngt annat av individen än möjlighet till finansiering, så kunna köpa en Ducce är inte utmärkande på ngt sätt. Precis som HDåkare som anser sig förmer än andra customåkare.

Klart att folk retar sig på "Ducatister" och andra märkesfundamentalister. Inget konstigt alls. Reaktionerna från vissa som tar åt sig ger ju vatten på kvarnen

Jag är Ducatifrälst och har åkt Ducati i många år, det är härliga hojar som ger mkt tillbaka. Det är det handlar om och är viktigt för mig.

Men o va nån fåntratt som häcklar andra och tex diggar elefanter som penetrerar japaner (homosex förövrigt, inget fel med det iofs) ger jag inte ett ruttet lingon för.

Bra skrivet. Kommer ihåg att ducatisterna på jobbet skrattade lite som ett hån när jag köpte min FZ6 S2. Det kändes ungf som "killen fattar ju ingenting" . Det enda jag inte fattar är instrumentpanelen :va
146_0807_08_z+2008_ducati_848+gauge_cluster.jpg

Jennylu

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
Yamaha R6

Låt oss säga att vi (ducatister) kan för din skull vara precis så speciella som du vill att vi ska vara.. :)
För ingen av oss kommer att bry sig speciellt mycket om andras åsikter, precis lika mycket som vi tror att du bryr dig om vad vi tycker om dig, din hoj eller denna diskussion.:tummenupp

Varför är du ens inne i diskussionen då? För att det är lite kul och du inte kan låta bli!! Jag tror inte jag har rackat ner än?? ELLER?? Var fick du det ifrån? Jag tycker fortfarande bara ordet var fånigt roligt, att man måste ha en benämning på vad man ÄR liksom.

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Prova Monster 1100 nästa gång, garanterat roligare än FZ1'an...

Ja provade en monster 1100 för ett litet tag sen. Hade förvisso spätta, men det var lite som att bergsklättra med 200kg packning och en vibrator uppkörd i rektum (inte för att jag gjort det, men jag föreställer mig att det skulle kännas likadant). Sen att ljudet var helt gudomligt vägde inte direkt upp för resten. Å andra sidan är den hojen nog mer avsedd att köras utan passagerare :rolleyes:

Provkörde även en speed triple nyligen och måste tyvärr säga att den hojen föll mig betydligt bättre i smak än stormonster. Förvisso ingen vacker skapelse, men sådan kärlek att framföra :katt

wörd!

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17

Precis, för ni fundamental(Ducati)ister är väl för upptagna med inbördesbeundran då eller? :7peta :tungan

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
jag tror nog att hon missade E'et i ER6 bara... Men det verkar som att Alter Ego kommer att ta livet av sig för det skämtet :gnissla

Äh, ska det kastas paj så ska det ;)

Om man tar illa upp för det betyder det att man själv tycker att det finns lite sanning i det :tungan

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
R6:an är nog mer lättkörd än valfri Ducati, speciellt i låga hastigheter, så håll dig till den du :tummenupp

:hihi

Jag tycker det är lite roande att såga ett helt märke baserat på vad man tror, och sedan i samma andetag raljera över fanatiska ducatister.

:epicfail ?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...