DucaTIST :-D

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Som BMWister-bratwurst förstår jag ingenting utav den här tråden? Vi alla BMW-ägare har ju fullt upp att trycka på alla knappar med ESA-komfortinställningar, GPS, TCS, ABS, Fahrenkomputer och annat samt att vi alla är över 55.

Vidare är vi inte helt säkra på att Italien finns... Alla tyskar (och vi BMW-ägare) kör maximalt ned till tyska södra landsgränsen. Vi har hört rykten om pasta, Duccar och snygga krejor och sånt där men det tror vi Dudenhoffendoktoren inte på förrän vi ser det. Samma sak med Japan, det är bara en illusion utav sushi och lena ohåriga små män som man sett på tv. Inget mer.

Nej, nu skall jag lyssna på Kraftwerks Autobahn hela dagen och förbereda saurkrauten und kartoffelnsalaten till ikväll. Kram på er! :krama :tungan

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Speed Triple -16
Herregud vilken tråd...

My P O W

1. Ducatist är ett rolig ord - det får ni Ducatiåkare fan ta!
2. Ducati gör jäkligt fina hojjar (848:an kan vara den snyggaste hojen som någonsin rullat), men instrumentpanelen, precis som Javaguru säger, är fucked up
3. Andra hojar är också schyssta...även Er-6 (men det är faktiskt svårt att få trovärdighet i sågningen av Ducati om man kör Er-6) :arsele

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Jag tar inte livet av mig för att någon skojade om R6.an som böghoj,

Bara för sakens skull, ER 6, som kallades för böghoj, är inte samma sak som en R6, det är inte ens samma märke. ER6 är en Kawasaki med en tvåcylindrig motor, inte vansinnigt mycket kraft (72hk) och väger strax över 200 kg.

R6 är en helt annan typ av hoj med en rak, mycket högvarvig fyra. De två cyklarna har inte mycket gemensamt!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Precis, för ni fundamental(Ducati)ister är väl för upptagna med inbördesbeundran då eller? :7peta :tungan

ni?
Jag åker ju BMW också! Så jag gillar både Saurkrauten och Pasta carbonara!:krama

Lillen kan ju inte beskyllas för att vara snygg direkt..
bmw650.jpg

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Känns som det trollas rätt bra från alla läger i den här tråden.

Jennylu

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
Yamaha R6
Bara för sakens skull, ER 6, som kallades för böghoj, är inte samma sak som en R6, det är inte ens samma märke. ER6 är en Kawasaki med en tvåcylindrig motor, inte vansinnigt mycket kraft (72hk) och väger strax över 200 kg.

R6 är en helt annan typ av hoj med en rak, mycket högvarvig fyra. De två cyklarna har inte mycket gemensamt!

Nej förlåt mig, jag har helt missat E:et där, trodde vi snackade R6 just då... Jag vet vad ER6 är och det har ju inget med en R6.a att göra. Jag som läste fel och var lite snabb. Haka inte upp sig på DET nu ;-)

Herregud vilken tråd...

My P O W

1. Ducatist är ett rolig ord - det får ni Ducatiåkare fan ta!
2. Ducati gör jäkligt fina hojjar (848:an kan vara den snyggaste hojen som någonsin rullat), men instrumentpanelen, precis som Javaguru säger, är fucked up
3. Andra hojar är också schyssta...även Er-6 (men det är faktiskt svårt att få trovärdighet i sågningen av Ducati om man kör Er-6) :arsele

TAAAACK!!! Bra skrivet :) Då fick vi ett bra slut på denna roliga tråd nu. Men det var kanske bara jag som tycker det var roligt, ska vara lite försiktigare och ödmjuk nästa gång. Glömde att killar inte är så hårda som man kan tro alla gånger ;-)

Last edited:

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jennylu din avundsjuka lyser igenom så pass mycket att du till och med har rätt färg på hojen.

Fram med platinakortet och kom med i matchen, bli den Ducatista du alltid velat vara!

Jennylu

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
Yamaha R6
Jennylu din avundsjuka lyser igenom så pass mycket att du till och med har rätt färg på hojen.

Fram med platinakortet och kom med i matchen, bli den Ducatista du alltid velat vara!

Aha, aha, nu har vi alltså en Ducatist som menar att man inte är med i matchen om man inte har en Ducati... du menar väl inte att du kastar paj på oss som inte åker en sån? ;-) Det är alltså OK åt DET hållet men inte åt andra, ha ha ha!

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Aha, aha, nu har vi alltså en Ducatist som menar att man inte är med i matchen om man inte har en Ducati... du menar väl inte att du kastar paj på oss som inte åker en sån? ;-) Det är alltså OK åt DET hållet men inte åt andra, ha ha ha!

Jag menar att man inte är med i matchen om man inte kör det man vill köra, vilket tydligen är ditt problem.

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Volvo eller saab..
Vanlij eller choklad..
Läder eller goretex..
Kuk eller fitta..

Samma gamla diskussion av folk som fäktar för sitt eget utan att ha testat och gör sig roliga över andra stereotyper utan att inse sin egen begränsade syn.

Vad skönt det är att det inte bara finns hojar som försöker passa alla, vad slätstruket allt skulle vara. Jag testar gärna lite olika, nu har jag faktiskt köpt en ducati men den enda erfarenheten jag har än så länge är hur hjälpsamma alla i klubben är. Det skulle också var kul med en grusbusare och en 70-tals chopper, kanske en caferejser också...

Hela den här diskussion är lite som när en bög försöker övertyga en straight kille att testa att bli tagen i baken

"Men ååååh testa en gång iallafall, det är askönt och kolla vad stora händer han har!"

Eller om man vill det omvända. Få min homosexuella skogshuggarkompis att dreggla över en djup urringning på en uppushad blondin.. svårt.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag menar att man inte är med i matchen om man inte kör det man vill köra, vilket tydligen är ditt problem.

Jag tolkar det som att R6an är det fräsigaste, även om inget annat provats. Och det är väl bra, börjar man se sig om brukar det bli dyrt...ignorance is bliss heter det ju. :hihi

Jennylu

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
Yamaha R6

WHAT???? EEEH nu fattar jag inte riktigt... jag är väldigt nöjd med mitt. Det var väl fortfarande DucaTIST som är så jävla kul. Det verkar inte gå in hos alla. Sen ger jag givetvis tillbaka när det blir pajkastning, jag vill fan inte bara ta emot utan att få kasta tillbaka ;-)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring