Min mor flyttade precis till småland, glasriket.. Var där nu jue, det är skiiiiitlångt till allt. Hon sålde huset här, löste alla lån, köpte ett fint hus med allt och extra och fick pengar kvar att leka för.. Larvigt biligt i jämförelse!
Men ska man bo där, så får man ju ta semester för att kunna gå på teater en kväll, ett glas "bra" vin en onsdagskväll utanför husets egna är ju uteslutet och vad ska man jobba med?
Vaffan.. Jag har bott i sthlm hela mitt liv, jobbar mest mail och frågan jag ställer mig blir:
OM jag skulle flytta till storskogen och köpa hus.. Vad skulle jag jobba med, vilka skulle jag umgås med och gosh... Whyyyy?
Nej.. Jag skulle kanske kunna flytta till götet eller Malmö, bo lite utanför och köpa en sjysst kåk. Just nu vill jag mer ha det bra och kosta på mig att vara lite smart.
Om karriären har du helt rätt.. Fast jag tar den här chansen. Investerar några år sen är tanken att jag innan 40 (då är man ändå ung nog att vara galen) och softa då.. Bli egen och jobba med Copy eller nåt. Kunna kosta på sig att jobba lite lagom, och kunna göra roliga saker ändå..
Sen är det ju alltid så att man får investera sina hundår innan man kan skriva boken själv.
Problmet är väl att kunna disponera tiden så att man får in 60-70 effektiva timmar och ändå hinner bli full nån gång, åka lite hoj eller segla och träffa kompisar.. Sen måste man ju skapa lite space för att hinna ligga också, det är massa kringjobb med det där maninte kan negligera
!
Ikväll är det match iaf