Det bästa är att säga att det är möjligt, men att man måste ändra massa annat och komma över några bryggor (vilket oftast är fallet) och fråga hur mkt det är värt att få fram en approximativ offert!
In the end of the day så är det kunden som ska betala och säljaren som ska få igenom det.. Att just den kommunikationsbristen i allmänhet ligger i säljarens frågeställning är en annan sak.. Men det är likväl så åtminstone jag upplever hela situationen.
Det är inte så lätt att snabbt göra uppskattningar eftersom det oftast är mycket mer komplext än vad det först förefaller vara. Man borde kanske säga till beställaren, att man återkommer så fort man funderat lite på det? Men om då andra företag skjuter från höften och hittar på något som kanske verkar vara rimligt, då upplever beställaren det som att de måste vara duktigare än den som först ska fundera på det. Sedan när kunden står där med ett system som spräckt budgeten och är halvfärdigt, då är det för sent att tänka, att man borde valt den som skulle fundera lite på det först.
Nu har jag fan stulit tråden till OT.. Förlåt..
Ja, och det är ju väldigt ovanligt att det händer här på SH? Så det är inget att be om ursäkt för.
Brukar vara rätt roligt att läsa en tråd som spårar ur lite här och där.
Lycka till med rekryteringen
Tack så mycket!