Dum idé tävla med TL 1000 S?

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Ang Sprickor i ramen så var vellan det i början på 97orna och dom som spricker byter Suzuki ut mot en ny utan avgift? Sen att man inte kan köra fort med en TLS mot en R1a stämmer garranterat om bägge förarna är riktigt duktiga, men hur många i Rookie utnyttjar sina R1or fullt ut ? Skulle tro han kan va med o slås lite granna med en TL. Sen att han skulle va kung i depån e ju inget o snacka om han kommer ju ha alla andras brudar hos sig :slicka

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 1000 k5
Jag har haft en Tl1000s -99 det finns bara en sak som är bra med den det är ljudet... R1 är som en pocketbike om man jämnför...

Glöm inte att det siter en rotaionsdämapre bak på den och den blev aldrig någon hit...

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Super-Henkan skrev:
Vet du hur en rotationsdämpare ser ut? tror inte öhlins har byggt någon sådan skit dämpare någon gång... men det går säkert att bygga om hela skiten och få dit en...

Spelar ingen roll hur en sådan ser ut, för man kan byta ut hela paketet!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Super-Henkan skrev:
Vet du hur en rotationsdämpare ser ut? tror inte öhlins har byggt någon sådan skit dämpare någon gång... men det går säkert att bygga om hela skiten och få dit en...

Öhhhh.......nej :rolleyes:
Jag har haft en TLs själv och den satte jag en Öhlins på, den ersätter den funktionen som rotations dämparen har.
Samma som allt utom fjädern i en vanl dämpare om du vet hur den fungerar :D Man ersätter alltså bara själva rotations dämparen INTE fjädern.
Hur som helst så blev resultatet jäkligt bra :tummenupp
Finns även ett ombyggnads kitt till TLs:en för att montera en vanl dämpare.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Nyteknik skrev:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by 20SK
Sen att han skulle va kung i depån e ju inget o snacka om han kommer ju ha alla andras brudar hos sig
--------------------------------------------------------------------------------

Du har förstått vad racing handlar om! :tummenupp

Oj, oj, oj det har han verkligen inte och inte du heller tyvärr. Det finns inga brudar i depån eller racing överhuvudtaget. Det finns däremot en del kvinnor (flickvänner och fruar) som aldrig kommer att bli imponerade av stora karlar som leker med motorcyklar. De "brudar" som ni talar om är andra RR-förare, d v s män. För det är bara andra män som blir imponerade av andra mäns leksaker. Vill man imponera på tjejer ska man inte hålla på med RR överhuvudtaget, utan skaffa en BMW-cab och köpa blommor. :fakta

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Teddy skrev:
Oj, oj, oj det har han verkligen inte och inte du heller tyvärr. Det finns inga brudar i depån eller racing överhuvudtaget. Det finns däremot en del kvinnor (flickvänner och fruar) som aldrig kommer att bli imponerade av stora karlar som leker med motorcyklar. De "brudar" som ni talar om är andra RR-förare, d v s män. För det är bara andra män som blir imponerade av andra mäns leksaker. Vill man imponera på tjejer ska man inte hålla på med RR överhuvudtaget, utan skaffa en BMW-cab och köpa blommor. :fakta

HAHAHA :D Undrar om det var därför Dali köpte cab?

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Eller du kanske skulle satsa på en VTR?

moriwaki-trimmad verision

mwe.jpg

Superbike VTR specs: 140bhp, 163Kg, Moriwaki and Robby Moto Engineering parts.

Aja, den är lite fräck iallafall... :rock

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 1000 k5
Skit i dämparen ... i vilket fall så tror jag man kan har ruggit kul och kan säkert varava mig på en TL... fast jag kör en R1 streetfighter som har rullat över 4000mil...

Jag är för mer v-twin i rooooooookie 1000...

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Lokke skrev:
Varför inte en VTR maskin i ett Aprilia rs250 chassi? :rock :D

För att SV650-motorn inte är i närheten av att passa ens. Aprilias nya dirtbike-V-twin kanske går att få dit.

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Mattias skrev:
För att SV650-motorn inte är i närheten av att passa ens. Aprilias nya dirtbike-V-twin kanske går att få dit.

Äsch! Återigen nån som ska förstöra ens våta fantasier med en massa fakta... :rolleyes:

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Teddy skrev:

Så säger du bara för din brud försvinner till twin grabbarna hela tiden :slicka :rock

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Bj.O.rn skrev:
:va :hördu räknas inte en SPS till avdelningen "maffigt ljud" :kocko

/B

Ok, en SPS låter riktigt gott. Men TL:en låter enligt mig bättre. SDK tycker att torrkoppling och "stenkrossslammer" låter rejs, men TL S/R har det göttigaste twinljudet enligt mig. Tror även kamdrivningen spelar roll för ljudet, men det där vet du bättre än jag.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Goodstuff skrev:
Eller TRX med för den delen?!?! :D

Har du kör R1000 med din TRX? Coolt! Niklas TRX med Laser kolfiber lät riktigt gött den med. Tror jag måste höra er live på en bana för att bilda mig en uppfattning.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96

Bifogat

• sviestad 21 september.jpg
    sviestad 21 september.jpg
    24.9 KB · Visningar: 160
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar