J-Bone skrev:Börjar ni rejsa twinnar i R1000 så lövar jag att komma ut och olla.![]()
Det är kul som tusan med RR även utan TL hojar i startfältet. Latmask!

J-Bone skrev:Börjar ni rejsa twinnar i R1000 så lövar jag att komma ut och olla.![]()
20SK skrev:Så säger du bara för din brud försvinner till twin grabbarna hela tiden![]()
![]()
Mattias skrev:Teddy kör en 90° V-twin...
Goodstuff skrev:Jag körde B-racet på Sviestad i helgen. KOm sist men hade skitkul.
Rapport finns här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=24569
Foto av McB
FireSalle skrev:Respekt!![]()
![]()
Har du en fan-klubb? Kommer och hejar på Knudan nästa år om du lovar köra twin.
Goodstuff skrev:Tävlingen på Sviestad var ett test och jag lovar inget bestämt men jag är sugen på att köra mer men vilken klass / hoj och tävlingar det blir vet jag inte.
Knudan är väl en av de banor där hojen skulle klara sig ok på bara jag lär mig köra.![]()
Tror att han skulle göra sej mycket bättre på en helkittad superbikeoFFkeFF skrev:Tror du skulle göra dig riktigt bra på en halvkittad r6'a.
Men du vet ju vad hjärtat blöder för![]()
Nr:18 skrev:Tror att han skulle göra sej mycket bättre på en helkittad superbike![]()
Here we go again! Räkna antalet skruvtimmar på din hoj innan du talar om att det ska skruvas så j*vla mycket på en fulltrimmad superbike! Renoveringen tog 4 verkstadstimmar, det som tog tid var att få ner mekanikern i garaget mellan arbetspassenoFFkeFF skrev:Och vara tvungen att lämna iväg motorn på flera veckors renovering så man missar b-race som man lovat ställa upp på?![]()
Nr:18 skrev:Here we go again! Räkna antalet skruvtimmar på din hoj innan du talar om att det ska skruvas så j*vla mycket på en fulltrimmad superbike! Renoveringen tog 4 verkstadstimmar, det som tog tid var att få ner mekanikern i garaget mellan arbetspassen![]()
Goodstuff skrev:oFFkeFF -- > Om jag hade pengarna så ...
...för det finns inga rationella svar.
Jo, 1 av de 4 timmarnaoFFkeFF skrev:Och det tog inte tid att få ner motorn till verkstan?
Chrille skrev:Det finns flera bra hojar på marknaden nu med "i stort sett std" som byggnivå.
Det är rätt nivå för ALLA som vill börja rejsa fyrtakt men inte kan skruva så bra.
2 fräscha cbr600 i nyare snitt, Gixxer750-02 till skamligt bra pris osv osv. Plus att det har ryktats fram o tebak krin Metallis hoj i ett halvår nu. Är den till salu?
Goodstuff skrev:Brazze och Snärtarn säljer ju sina R6;or för bra priser. Hojar finns ju - bara pengarna som saknas...
Nr:18 skrev:Jo, 1 av de 4 timmarna
Chrille skrev:Offkeff, i år har du varit en av få räserkillar som faktiskt hunnit med att umgås ordentligt. Pluspoäng! Men sanningen är att et allt som ofast lyser i era tält långt in på natten. Det lyser visserligen i mitt också men av andra orsaker
Jag trodde att vi hade enats om att det är fråga om intresse?
oFFkeFF skrev:Heh, det är iofs bra och snabbt fixat av verkstan..
Men bara som en stänkare om hur det är att "mecka massor" med min honda.
Bara för att kåporna är av har man inte rivit hela hojen.
Det är 6 snabbskruvar för underkåpan, och 4st saxsprintar för överkåpan, det tar inte många sekunder.
Sen kanske man ibland bestyckar om, då lyfter man på tanken, lossars soppaslangen, lossar två skruvar för att lossa bägge förgasarna. Man lossar bottenpluggx2 och byter munstycken x2, det tar 2 minuter på sin höjd. Ibland byter man nål/nålhöjd, då behöver man inte lossa förgasarna, utan lossar 3xskruv på toppen av förgasarna, tar också bara 3 minuter.
Sen på kvällen på ett race, lyfter man ur airboxen, det är ytterligare hela två skruvar. Tömmer kylarvatten, 1.5 liter, och lyfter på topparna, kontrollerar hur det ser ut, kanske kommer på att man inte ska ha för tidig powerjetcut, och byter ett litet motstånd. Sen monterar man ihop allt igen, medan man ändå bara står o småpratar lite, kanske går runt och putsar på en cylinder som inte är helt perfekt eller så. Sen monterar man ihop allt, luftar kylsystemet, 5 skruvar. Allt fixat på en timme om man samtidigt slappar lite.
Varje cylinder sitter med 4 skruvar + en skruv för avgasportarna, topplocken sitter med 7 skruvar. Allt lätt åtkomligt, inga specialverktyg som behövs för sådant. Mothåll och svängshjulsavdragare behöver man dock om man ska in i lådan eller pilla på kopplingen.
Skulle dessutom något ha råkat gå sönder, så byter man snabbt en cylinder/kolv eller i värsta fall veven, men man kommer till start iaf, och man skickar iväg den trasiga cylindern på omnikasilning som man sedan får tillbaka fint igen.
I år, inte ett enda motorfel, på karlskoga missade jag lite i bestyckning så jag inte fick ut det där sista pulvret ur motorn, i övrigt har det snurrat fint. Och jag, har nog lagt ner i snitt 1h per tävling på motormeck, inklusive det meckandet som skett i garaget hemma, d.v.s kolvbyten. Resten av meckandet på banan har varit chassiproblem jag pulat med.
Seså, såga mig nu, tanka och kör-killar![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |