Mattias skrev:
Jag förstår iofs att du känner dig dum som köpt en sån skithoj, men det är faktiskt inte mitt fel.
Jag har personligen svårt att se charmen med en TL1000S. Jag tycker att den är ful, har en märklig körställning och en trist motor. Det är vad jag tycker.
Sen att TL1000S har dragits med mer problem än en Motoguzzi är ju fakta. Ramar har spruckit vid fjäder/dämparinfästningen, den har fått styrdämpare som en direkt följd av flera dödsolyckor (att det står felangående kedjeslacket i de första intstruktionsböckerna hjälpte inte heller), vajsing på insprutningen formligen dränkte motorn i soppa, som spädde ut motoroljan.
Alla dessa fakta och min personliga åsikt om TL1000S gör att jag gärna räddar någon från att köpa en dylik skithoj.
Visst, barnsjukdomarna är välåtgärdade på alla nu, men det är ändå den hoj jag aldrig skulle köpa.
Crap.
Mitt sista inlägg mot dig nu - orkar inte tjabba mer se'n; Jag vill uppriktigt tacka dig då din och många andras okunniga och inskränkta (i ämnet TLs) inställning gjort hojjen skitbillig för sånna som mig att köpa (79900 för en sprillans ny 130hkr/105Nm-twin på 187kg)...
En av de roligaste hojjar för landsväg jag provat. Bakhjul utan koppling 1:an o 2:an - 3:an med gupp... visst, R1 o några till gör samma sak men kostar det dubbla.
Du har delvis rätt i allt du skriver men det gällde UTESLUTANDE -97
r!
Jag har inte haft ett enda problem med min -00:a än så länge och anser inte mig vara tillräckligt duktig för att begripa att rotationsdämparen är kass. Jag vet däremot att då den dagen kommer, kan jag byta till Öhlin-kit. Detta tar dessutom hand om "ramsprick-problemet" som ett FÅTAL tidiga modeller drabbats av.
Rätt märkligt förresten att TLs -97 vann TBOTY (The Bike Off The Year)! ...med tanke på hur "skitdålig" den är.
PS
En av de snyggaste hojjar jag sett för den delen, näst Mille R
DS