Dags att elda på lite!
Efters jag kraschade skrevraketen och insåg att det är förjävla idiotiskt att bränna runt i över 200 blås med knäskrap på allmänna vägar så tog jag upp cyklingen som jag höll på med i yngre dar.
Fakta: Du som bilist får inte köra om trafikanter om det inte kan ske säkert. Det är inte förbjudet att cykla på 2-1 vägar.
Dessa 2 faktum borde rimligtvis hos en normalbegåvad person leda till denna slutsats: Kommer jag ifatt en cyklist på 2-1 väg får jag antingen sakta ner till den hastighet att jag kan köra om SÄKERT eller helt enkelt hålla avstånd och köra om när det blir 2-filigt igen.
För er som inte fattar det eller kommit fram till någon annan slutsat bör ställa er frågan: "Hör jag hemma i trafiken"
Kanske även öva upp er att förmåga att visa empati
När jag är ute och åker kör jag inte på 2-1 vägar, om jag skulle göra det skulle jag ligga mitt i vägen och omöjliggöra omkörningar. När man är ute och tränar tillsammans liggar man medvetet i bredd för att inte bli omkörda samtidigt som man har möte. Inte så trevligt att ha bilar susandes förbi i 100 knyck med 3dm marginal.
Så ni slappa jävlar som inte orkar lätta på gasen och ha mer än 200m framförhållning, självdö tack!
Sen har vi ju miljöaspekten också, kära politikerna särskilt vänsterpacket snackar så mkt om miljö och höjar priserna på bensinen för att folk ska cykla. Men man arbetar samtidigt aktivt emot cykling och bygger ut för bilar! Hur svårt är det att bygga en cykelbana 2 meter bred egentligen, kostar ingenting att bygga och ingenting i underhåll jämfört med vilken väg som helst.