Dumförklara mig!!!

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Richi_rich skrev:
Ja varför ger jag inte lite mer...? Ja då blir det väl r6:an i så fall! Måste bara säga att den har samma motor som sv 650. Det var det som överhuvudtaget fick mig att kolla upp hojen på nätet...

Måste bara säga att den finns i svart oxå...

Nja,den har väl en motor liknande gamla SV 650(99-02)
Nya SV'n har ju insprut och lite annat.
Ramen är väl lite fake oxå,ser ut som alu(som SV'n) men
är gjord i stål.Inget fel i det men det ser ju ut som feta
alubalkar.Bling,bling :tungan

.
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Mögel skrev:
Men som nån nämde åvan.. Om nått pajar så kan det bli dyrt. Och den kan ju inte vara så lätt att sälja sen heller?? :3freak
Blir det inte dyrt om R6:an pajar då? :confused: Den är förmodligen inte svårsåld heller då ursprungspriset ligger så pass bra som det gör. Ser man ekonomiskt på det hela, så gör du garanterat en bättre affär om du köper den än en R6 oavsett om du bara behåller den en säsong eller flera.
 

Richi_rich

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Köping
Hoj
R1-99
ola_sandin skrev:
Här diskuteras samma hoj. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=101117&highlight=hyosung

Kan meddela att det INTE är samma hoj som sv:n, det är faktiskt inte en pryl som är samma, ramen är tex i stål, fälgar, stötdämpare och finish är från Hyosung. Motorn är dock framtagen mha suzuki, fast har fått några extra hästar. Men jag kan hålla med om att det verkar vara en hyvens hoj för ett bra pris. Nackdelen lär vara när man ska sälja den...

Intressant läsning... ja det är ju ett par månader kvar till hojsäsong, och då ska jag iaf iväg och provköra en.
 

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Ort
skövde
Hoj
r1
jag tycker den ser helt ok ut på bild iaf,enda jag tycker inte var so nice
var framlyktan,
 

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Härnösand (eg. skåning)
Hoj
*Såld...
Den ser mycket bra ut, håller med föregående talare ang. Lyktan... sen är ju speglarna inte det bästa de designat heller kanske.. =)..

men helt klart rätt i pris och så!

Kör så det ryker!
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Eldstorm skrev:
Blir det inte dyrt om R6:an pajar då? :confused: Den är förmodligen inte svårsåld heller då ursprungspriset ligger så pass bra som det gör. Ser man ekonomiskt på det hela, så gör du garanterat en bättre affär om du köper den än en R6 oavsett om du bara behåller den en säsong eller flera.



Jag menade att det kanske inte finns så mycke delar till den i sverige.. Och då kan det ju bli dyrt att beställa hem!!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ahh neröver ska de väl inte va nå problem me ddelar ti den hojen..har ju sålts hyasong i flera år nu.
 

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R eller Motard ?
den svarta var läcker :tummenupp

fler och fler säljer märket så det funka väl, varför ska man sälja? tappet blir väl inte större än på en R6 iaf
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
ozeo skrev:
ahh neröver ska de väl inte va nå problem me ddelar ti den hojen..har ju sålts hyasong i flera år nu.


Okej.. Ja då är det väl bara att köpa hojen då!! Den va ju snygg iallefall, Och ovanlig. :)
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Mögel skrev:
Okej.. Ja då är det väl bara att köpa hojen då!! Den va ju snygg iallefall, Och ovanlig. :)

kan ju kika upp lite mer..ring återförsäljare o hör hur de ligger till med delar o service o såna saker....
värt o kolla upp innan ett köp men den e fan så snygg.
har förorda sv650 hela tiden förut för hos en paralellimport firma så kostar en sån inte mycke heller, men nu ha ju hyasongen en helkåpa o börjar bli mer etablerad, jag skulle få svårt o välja i dagens läge :va
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Expressen eller någon tidning gjorde ju ett ganska stort reportage om cometen, och vad jag vill minnas så fick den faktiskt schysst betyg.
 

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Märsta
Hoj
Multistrada 1100 -08
Jag såg två såna i affär i somras i Märsta. De såg helt ok ut. Provkör. Prismässigt är det nästan oslagbart. Det finns ju andra udda hojar men då brukar priset bli åt andra hållet, typ uppåt...!
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
2fast4hjo skrev:
Vilket syftar du på..er6:an och sv 650 har samma effekt som trådstartarens hoj (72) och är kanske ett alternativ man också bör kolla på.

En ny r6 (05) kostar 86700 och då ligger ju sv 1000 mellan det billiga och det dyraste..
trådskapren verkar köra en zx9a tycker jag det ser ut som :)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Richi_rich skrev:
Tja!

Jag köpte "bikekatalogen 2006" idag. Direkt kunde jag konstatera att jag bara skulle ha en 2006´s r6:a... Fy fan vilken maskin! Rödmarkering vid 17.500!!!! :tummenupp

Men sen hände nåt... Jag såg att det fanns en hoj som hette Hyosung Comet gt 650 r (uttalas tydligen: josang), till ett väldigt förmånligt pris! 63,900 riksdaler! För en sprillans ny hoj! :confused:

Har kollat runt på nätet hela dan och hittat en hel del bilder på den. Ser helt OK ut och den har suzukis v-twin på 72 hk. Jag vet att den knappast går under kategorin sporthoj, och inte kan jämföras med en r6:a, men någonting inom mig vill vara smart och ekonomisk... Inte dyr att köpa och äga, och tanten får plats bakpå...

Så vad säger ni??? Nu ger jag er rätten att ta fram popcornen och börja dumförklara mig! :banana

Gillar man slö twin så...nej då, den duger säkert, kolla om du kan hitta någon nått år gammal så kanske det går att TOK-fynda med! Är väl precis som en sv 650 motormässigt. :banana
 

Kid Notorious

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 900ss
Säger bara kolla försäkringen på gt hojen :D
Ligger i klass 3 lr nått sånt :D kikade lite på en sådan innan och jadu, försäkringen vart riktigt frestande :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top