Dumförklara mig!!!

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
Samma Motor som SVn !?!

Bedöm själva

motorena har inte samma effekt, vikt, kubik mm. men dom har 90 graders vinkel båda två...

Dom två första är på GT motorn och den sista är på SVn.
 

Bifogat

  • gt650V.jpg
    gt650V.jpg
    46 KB · Visningar: 84
  • gt650ENGINE.jpg
    gt650ENGINE.jpg
    21.6 KB · Visningar: 136
  • enginesv.jpg
    enginesv.jpg
    29.6 KB · Visningar: 104
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
R1 racer skrev:
Här med dumförklarar jag dig som önskat :rofl

Word! Såg cometen igötet förra mc-mässan... taskig finnish är en mild brskrivning... Den såg typ hemgjord ut, glasfiberkåpor med naggiga kanter, mm. Den delade i och för sig monter med mv-agusta så det var kanske kontrasten sog gjorde sig tydlig.
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Kanska bättre att satsa på ett etablerat märke, risken är att du trots allt får en totalkostnad som är rätt hög ändå, med tanke på sämre andrahandsvärde, svårighet att hitta delar etc.
Du kan ju få en potent twin som ingen lär fnysa åt ändå för nästan samma summa, denna Mille från 00 me 1500 på mätaren är din för 72 900.
 

Bifogat

  • ZZB081-2040.jpg
    ZZB081-2040.jpg
    80.3 KB · Visningar: 159

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Ort
skövde
Hoj
r1
Lord Melchet skrev:
Kanska bättre att satsa på ett etablerat märke, risken är att du trots allt får en totalkostnad som är rätt hög ändå, med tanke på sämre andrahandsvärde, svårighet att hitta delar etc.
Du kan ju få en potent twin som ingen lär fnysa åt ändå för nästan samma summa, denna Mille från 00 me 1500 på mätaren är din för 72 900.

forfarande dyrare samt 6 år äldre,tycker koreanen såg bra ut..med tanke på priset så kan man ju lacka om hela hojjen *och få till en fin lack utan gjutkanter och apelsin yta* för en mkt bra peng,,,
 

Richi_rich

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Köping
Hoj
R1-99
Lord Melchet skrev:
Kanska bättre att satsa på ett etablerat märke, risken är att du trots allt får en totalkostnad som är rätt hög ändå, med tanke på sämre andrahandsvärde, svårighet att hitta delar etc.
Du kan ju få en potent twin som ingen lär fnysa åt ändå för nästan samma summa, denna Mille från 00 me 1500 på mätaren är din för 72 900.

Jo jag funderar på det jag också... Grejen är bara den att det skulle vara fint med en helt sprillans ny hoj. Har själv en 95:a, som visserligen är renoverad i motorn, men den börjar ändå bli gammal liksom... Och GRÖN är den också!!! :martialar

Jag har aldrig kört en v-twin så det är liksom inte det som är grejen heller... Att jag bara måste ha en twin alltså. Någon som har en kanske kan berätta???

Till sist så är jag bara 172 cm kort och väger under 70 pannor och min trimmade ninja är alldeles för stor för mig, på alla sätt. Väger 210 (!!!) kg. Skulle vilja ha en 2006´s R6... Det vore det ultimata. Då skulle jag tom kunna åka på bandagar utan att skämmas :yoparty .

Men ändå långt där inne så vill jag köpa, tanka och försäkra billigt... Är så kluven. :död
 

Bifogat

  • ett.bmp
    121.1 KB · Visningar: 32
  • ettttt.bmp
    121.1 KB · Visningar: 29
  • etttt.bmp
    107.3 KB · Visningar: 28
  • ettttttt.bmp
    107.3 KB · Visningar: 28
  • ettttt.bmp
    121.1 KB · Visningar: 30
  • ett.bmp
    121.1 KB · Visningar: 32

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Richi_rich skrev:
Jo jag funderar på det jag också... Grejen är bara den att det skulle vara fint med en helt sprillans ny hoj. Har själv en 95:a, som visserligen är renoverad i motorn, men den börjar ändå bli gammal liksom... Och GRÖN är den också!!! :martialar

Jag har aldrig kört en v-twin så det är liksom inte det som är grejen heller... Att jag bara måste ha en twin alltså. Någon som har en kanske kan berätta???

Till sist så är jag bara 172 cm kort och väger under 70 pannor och min trimmade ninja är alldeles för stor för mig, på alla sätt. Väger 210 (!!!) kg. Skulle vilja ha en 2006´s R6... Det vore det ultimata. Då skulle jag tom kunna åka på bandagar utan att skämmas :yoparty .

Men ändå långt där inne så vill jag köpa, tanka och försäkra billigt... Är så kluven. :död

Om du moddar hyosungen lite så behöver du nog inte skämmas på bandagarna.
 

Bifogat

  • 02_10_2005_006g.jpg
    02_10_2005_006g.jpg
    100.6 KB · Visningar: 197

Richi_rich

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Köping
Hoj
R1-99
ola_sandin skrev:
Om du moddar hyosungen lite så behöver du nog inte skämmas på bandagarna.

Nej... Den där är så jääävla snygg... Men går en v-twin med 79 hk bra eller? Det är ju typ 100 hk mindre än den jag har nu??? Nu är det ju som sagt inte hästarna jag är ute efter... Jag är bara nyfiken.
 

Bifogat

  • ettttt.bmp
    121.1 KB · Visningar: 28
  • ett.bmp
    121.1 KB · Visningar: 32

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Tycker absolut inte du ska behöva skämmas för att vara en föregångare. Om några år så kommer fler och fler köra dessa hojar. Finns ju ingen anledning att betala X antal tusen mer för en lika bra hoj.
Nej, satsa på en sån hoj, alltid kul att köpa sprillans ny hoj.
Att det inte skulle finnas delar betvivlar jag. Importören tar säkerligen hem ett gäng med delar och har på lager och kan alltid beställa resten från nån europaimportör eller liknande.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Richi_rich skrev:
Nej... Den där är så jääävla snygg... Men går en v-twin med 79 hk bra eller? Det är ju typ 100 hk mindre än den jag har nu??? Nu är det ju som sagt inte hästarna jag är ute efter... Jag är bara nyfiken.

Har bara kört på bana en gång med min sv (70hk) och tyckte det gick riktigt bra ända till man kommer till start-/målrakan då försvinner de större hojarna. Det ända jag saknar är lite mer kraft när det börjar gå fort, annars är det nog den perfekta hojen att gasa favoritvägar med. Det är riktigt skönt effektregister i en v-twin, så man slipper att växla helatiden. Brukar räcka att pendla mellan två växlar när man är ute och smiskar kurviga vägar.
 

Richi_rich

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Köping
Hoj
R1-99
ola_sandin skrev:
Har bara kört på bana en gång med min sv (70hk) och tyckte det gick riktigt bra ända till man kommer till start-/målrakan då försvinner de större hojarna. Det ända jag saknar är lite mer kraft när det börjar gå fort, annars är det nog den perfekta hojen att gasa favoritvägar med. Det är riktigt skönt effektregister i en v-twin, så man slipper att växla helatiden. Brukar räcka att pendla mellan två växlar när man är ute och smiskar kurviga vägar.

Det låter ju helt ok. Jag blir mer och mer övertygad om att jag ska ha en sån i sommar. Det enda som jag inte gillar utseendemässigt är ramen. Men om man kollar på gt-hojen med tjejen på, så syns ju inte den när man sitter på den.

Måste ju vara rätt schysst ljud med ett slip-on också...
 

Bifogat

  • ett.bmp
    121.1 KB · Visningar: 31
  • ettttt.bmp
    121.1 KB · Visningar: 33

see ya

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
VAGNHÄRAD
Hoj
ingen just nu
Köpte en 4-hjuling till dottern för 2 år sen tror jag det var på AVA mc, en sån hoysung.. 100cc.. den höll hyffsat bra och inga problem med den.. säljer inte AVA mc Hyosung fortfarande? Kan ju kolla med dom om dom har reservdelar till en Comet..tyckte BTW att den var fan kewl. skulle tänka ha den kåplösa och pendla med till jobbet... :yoparty.. tror det e svårt att få en liknande NY hoj för dom pengarna. även om man ska sälja sen och det visar sig svårt så kan man ha den ett tag till, till folk börjar inse att det kanske inte e så tokiga hojjar...förhoppningsvis.
 
Last edited:

Richi_rich

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Köping
Hoj
R1-99
Kolla in ramen på Mz 1000s... Ganska lik va?
 

Bifogat

  • a.JPG
    a.JPG
    10.7 KB · Visningar: 159
  • b.bmp
    92.7 KB · Visningar: 33
Last edited:

PhastBoi

Ingen skit...
Gick med
18 May 2004
Ort
Lidköping
Hoj
TL1000S -97
hej...

om det är förnuftig du vill vara, så sälj hojen och köp en Lupo eller nåt.

jag hade en "förnuftig" hoj som jag köpte ny... och senare sålde för att det inte var någon ide att åka på den, den var för trist helt enkelt... jag tycker att du ska köpa hoj med hjärtat... annars kommer du nog att ångra dig.

och att :tuttar får plats... fan ta bilen om hon ska med... :D
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Richi_rich skrev:
Det låter ju helt ok. Jag blir mer och mer övertygad om att jag ska ha en sån i sommar. Det enda som jag inte gillar utseendemässigt är ramen. Men om man kollar på gt-hojen med tjejen på, så syns ju inte den när man sitter på den.

Måste ju vara rätt schysst ljud med ett slip-on också...

Ja, slip-on är ett måste på en twin. Min låter så jäkla skönt om jag får säga det själv. Låter mycket större och kraftfullare än vad den är.

I tidningen Allt om mc 2004 nr4 gör de ett litet test av den nakna versionen. Deras betyg blir: + "Ligger bra i pris och i kurvorna"
- "Odistinkt växellåda, oprövat märke i Sverige"
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Richi_rich skrev:
Nej... Den där är så jääävla snygg... Men går en v-twin med 79 hk bra eller? Det är ju typ 100 hk mindre än den jag har nu??? Nu är det ju som sagt inte hästarna jag är ute efter... Jag är bara nyfiken.

Det går ju inte att jämföra mot den du har nu dvs en zx9r men kolla då som sagt gärna på sv 1000, (120 hk, pris se tidigare inlägg). tror att steget blir för stort att gå ner till en sv 650 eller liknande men sv 650 är en bra hoj om du nu värdesätter vikt, 165, framför hk. Försäkringsmässigt kostar dem, sv 1000/650, lika mycket (våra gjorde det i alla fall).


1000:
Går bra på bana, och också där får du väldigt mycket hoj för pengarna och billig i försäkring. Läser att du skjutsar och då är den kanon. Passageraren sitter mycket högt och bekvämt :tummenupp (jag vet satt 480 mil på en månad)

Min kille är liksom dig kort, 174 cm så jag tror nog att den skulle passa dig bra. Bild två sv 650(obs att hojen är sänkt tre cm)

Provkör och ta det du tycker passar dig bäst och lycka till med köpet. Ny hoj är alltid skoj :banana
 

Bifogat

  • IMG_1290.JPG
    IMG_1290.JPG
    114.3 KB · Visningar: 130
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top