Trapphus
Ny medlem
När man är ung är hjärnan inte fullt utvecklad skrev någon i detta forum för ett tag sen. Ack vilken sann mening...
Ytterligare en idiot till samlingen. suck orka med
När man är ung är hjärnan inte fullt utvecklad skrev någon i detta forum för ett tag sen. Ack vilken sann mening...
Vadå hycklare, frågan var om det är dumt att köra ì trafik innan kortet är klart, och svaret på den frågan är: JA.Vilka jävla hycklare ni är hela bunten. Ni beter er som om det vore katastrof att köra utan körkort. Det är givetvis dummare än att köra med kort, men annars så går det så jävla bra att köra i +200 blås på bulten och riskera egna plus andras liv.
Men det är tydligen värre än att köra olovligt men med trafikvett.
I Sverige ska man ha körkort för att få framföra en motorcykel utanför inhägnat område. Har man inte körkort så har man inte körkort, det finns inga gråzoner som gör undantag för de som klarat riskutbildningarna och teorin. Det finns heller inte någon paragraf som säger "de som bara söndagskör som små tanter slipper körkort". I så fall skulle ju 99% av alla som kör HD automatiskt slippa ta körkort. Bara för att poliserna bär vapen i tjänsten så betyder inte det att det är ok för mig att äga en oregistrerad puffra och stå och panga lite i närmaste grustag bara för att jag inte vill vara med i en skytteklubb och jobba till mig en licens.Vilka jävla hycklare ni är hela bunten. Ni beter er som om det vore katastrof att köra utan körkort. Det är givetvis dummare än att köra med kort, men annars så går det så jävla bra att köra i +200 blås på bulten och riskera egna plus andras liv.
Men det är tydligen värre än att köra olovligt men med trafikvett.
I wall of text
Vadå hycklare, frågan var om det är dumt att köra ì trafik innan kortet är klart, och svaret på den frågan är: JA.
Ställer du frågan om det är dumt att hålla 200 där det är fara för andra blir nog svaret det samma: JA, det är dumt.
Du är korkad.
Du blir av med med lämpet och ditt b-körkort. och en hel del böter. Det är inget jag kan garantera men det är vad jag hoppas på.
Du är typ dum på riktigt
Idiotiska och otrevliga inlägg.
Vilka jävla hycklare ni är hela bunten!
Måste det vara så enkelt att trolla på det här forumet? Reggad juni 2011, taffligt maskerad provokation.
Varför genomskådar ni inte det här, medborgare?
Jag tackar alla er som har kommit med vettiga ideér & förslag!! Anledningen till att jag startade tråden var för att få reda på vad som verkligen skulle kunna hända om jag blev stoppad av polisen, och därmed avgöra om det är värt risken... Tråkigt nog skulle en och annan idiot lägga sig i och komma med spydiga kommentarer som jag kunde klarat mig utan... Enligt vad jag kan läsa ut av dessa individers inlägg så är det ok och orsaka olyckor så länge man har körkort.... men men.... Kan glädja alla att jag kommer att avstå och köra förrens jag tagit kortet. Ska försöka ringa och tracka trafikverket tills jag får en tid!!
För att förtydliga det hela så har körskolan fasta tider som det har nämnts, men BARA 1 per vecka, vilket innebär med dessa semestertider att jag får tid i slutet av sommaren.
*Trafikläraren anser att jag är klar med min utb, och har därmed inte bokat in fler lektioner! Och har bokat in uppkörningen men den är i slutet av augusti....
*Risk 1 & 2 = Klart!
*Teori = Klart!
*Jag kör lugnt och är INTE intresserad av att köra fort!! Men många här inne kan/vill inte acceptera att det finns sådana människor
Vill helt enkelt veta vad REGLERNA säger om saken...
Vad tycker ni är bäst? En som kör lugnt utan kortet och är klar för ett körkort enligt körskola, eller en som har kortet men kör som en idiot??
Blir intressant med svaren.....
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |