Dunlop Sportsmart eller motsvarande?

Tom@Work

Stängt sedan 22-05-01
Gick med
15 Mar 2010
Ort
ingen alls
Hoj
Ingen alls
Lånar tråden lite, satte på PP3 på hojen igår vilket däckstryck rekomenderar du för väg respektive bana ?
MVH Hank

Michelin rekommenderar 1,9kg bak och 2,1kg fram i kalltryck.

För gata skall det ju vara enligt boken, men jag skulle nog kört 2,3-2,5kg fram och 2,5-2,8kg bak i kalltryck.
(2,5/2,5)
 
Last edited:

Tom@Work

Stängt sedan 22-05-01
Gick med
15 Mar 2010
Ort
ingen alls
Hoj
Ingen alls
Sportsmart är ingen vidare ide om du "måste" åka lite landsväg/motorväg och tycker det är skittrist och då ger lite mer gas för att komma fram till dem kurvigare vägarna lite snabbare...:gnissla
Bakdäcket är i princip slut när du kommer fram..:dummer

[onödigtvetande]
Av oss högst uppmätta(och verifierade) miltalet på Sportsmart, är ca840mil på ett 180/55-17.
Körningen innefattade: Semester till Nordsverige och genom Norge, Pendling till jobb(Uppsala-Stockholm), Frikörning med Actionpics några gånger, Knix-körningar samt några SMC-kurser.
[/onödigtvetande]

Tycker det är riktigt bra gjort för att vara ett Hypersportdäck som går att köra grisfort med på bana.
Ska bli intressant att se de första tecknen på livslängd för nya Michelin PP3. Greppsmässigt är de jämförbara i torrt, fördel Michelin i blött.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
[onödigtvetande]
Av oss högst uppmätta(och verifierade) miltalet på Sportsmart, är ca840mil på ett 180/55-17.
Körningen innefattade: Semester till Nordsverige och genom Norge, Pendling till jobb(Uppsala-Stockholm), Frikörning med Actionpics några gånger, Knix-körningar samt några SMC-kurser.
[/onödigtvetande]

Tycker det är riktigt bra gjort för att vara ett Hypersportdäck som går att köra grisfort med på bana.
Ska bli intressant att se de första tecknen på livslängd för nya Michelin PP3. Greppsmässigt är de jämförbara i torrt, fördel Michelin i blött.

De räckte runt 600 mil för mig med långkörningar blandat med inspirerat tempo på småvägar och jobbpendling. De räcker ganska bra tycker jag, men jag kör runt 1800 mil om året, och då blir däckskontot lite jobbigt. :crash
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
De räckte runt 600 mil för mig med långkörningar blandat med inspirerat tempo på småvägar och jobbpendling. De räcker ganska bra tycker jag, men jag kör runt 1800 mil om året, och då blir däckskontot lite jobbigt. :crash

600 mil på en bakslang som har den potentialen att tåla stryk på bana tycker jag är oväntat bra. :) 3 bakdäck har jag redan gått genom i år... :crash
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
600 mil på en bakslang som har den potentialen att tåla stryk på bana tycker jag är oväntat bra. :) 3 bakdäck har jag redan gått genom i år... :crash

Jaoh. :) Jag kör så långsamt på bana att det känns lite onödigt med sportsmart, även om det är ett jävligt bra däck. Ska bli intressant att se hur slitna roadsmart är efter en vända till ringen och ett par vändor på gåsen. :D Och lite knix.
 

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
Det vettifan om jag håller med om alls? Jag speedtourade ned till ringen (150 mil motorväg mer eller mindre, pangade 6 varv där nere på två kvällskörningar och 150 mil hem igen) och var helt säker på att jag skulle få kränga däck...


Icke.

Rullade fortare i Tyskland, men runt 150 mest hela tiden..

[onödigtvetande]
Av oss högst uppmätta(och verifierade) miltalet på Sportsmart, är ca840mil på ett 180/55-17.
Körningen innefattade: Semester till Nordsverige och genom Norge, Pendling till jobb(Uppsala-Stockholm), Frikörning med Actionpics några gånger, Knix-körningar samt några SMC-kurser.
[/onödigtvetande]

Tycker det är riktigt bra gjort för att vara ett Hypersportdäck som går att köra grisfort med på bana.
Ska bli intressant att se de första tecknen på livslängd för nya Michelin PP3. Greppsmässigt är de jämförbara i torrt, fördel Michelin i blött.

Helt otroligt med 850mil!
Jag lyckades nästan ta mig 400mil på mitt Sportsmart.., men jag gissar att den stöddiga v-twinnen utan slirkoppling förklarar det :rolleyes:
Jag hoppas få ut åtminstone 800 mil ur Roadsmart II, blir det bankörning under den här tiden kommer jag att kränga på ett Sportsmart, men det åker av efter bankörningen isåfall.

Och tyvärr är jag är långt ifrån någon Rossi :)gråta) men jag upplever inte mig ha sämre fäste med Roadsmart på gatan iaf :tummenupp
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Metzeler Racetec Interact K3! Funkar kanon på min SMR. Snabb uppvärmning och riktigt bra grepp, även i snabbare bantempo. Väldigt förutsägbara, och livslängden är riktigt bra på bana, gata vet jag ej.
Billiga är dom också.
 

Myggdråparn

Medlem
Gick med
15 Sep 2006
Ort
Stjärnhov
Hoj
Suzuki GSX1400 -02
Jag kan då inte rekommendera roadsmart, satte på ett sånt på framdäcket efter allas rekommendationer. Höll 740 mil:mad:, sen var corden framme. Ja, jag har koll på trycket. Mina övriga framdäck har hållt mellan 1300-1500 mil. Hojen, en Suzuki GSX 1400.
(edit: det var bara 642 såg jag när jag kom hem och kollade, kan nämnas att Metzeler Roadtec fram höll 1554 mil, viss skillnad)
 
Last edited:
Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

Top