Killerwhale
Gudomlig sporthojare
Någon som vågat testa nya Q3 däcken och kan jämföra hur dessa står sig mot sportsmart?
http://www.motorcycle-usa.com/545/1...unlop-Sportmax-Q3-Motorcycle-Tire-Review.aspx
Någon som vågat testa nya Q3 däcken och kan jämföra hur dessa står sig mot sportsmart?
Fick lagt på ett par Bridgestone Battlax BT023 idag, de var vad som Däckhandlarn rekomderade av de han hade på hyllan. Kanske lite mer touring än sport men jag kör ju mest gata iofs. Tänkte dock åka upp o gnugga till dom på motorbanan imorn. Vad Kan man tänka sig ha för kalltryck i dessa vid bankörning?
Enligt info från Dunlop, så finns bara Q3 i USA
Q2 / Q3 är inte från Qualifier-familjen (Qualifier 2)som vi känner till i Europa.
Närmast blir Sportsmart i jämförelse mot Q3 men det är inte riktigt samma ändå.
Satt Qualifier 2 på min R1a ny och bakdäcket höll lite över 200mil "inget börnande" så ny sitter det sportsmart igen !
Kom nyss hem från kvällskörningen på Falken. Mina nya däck levererade INTE! Körde 2,2 i tryck bak och fram då det var vad som stod i manualen. Var detta för lite tro? Gummit fullständigt flög av och då håller jag ändå inget vidare tempo. Eller är inte dom här touringdäcken bättre än så här?
Får hoppas dom lämpar sig bättre till Norgesemester. Sen åker dom nog fan av igen om de ska köras mer bana.
Tillverkaren av din hoj har ingen aning om vad du monterar för däck... Däckverkstadens tryck är rätt, vill du nödvändigtvis gå ner på de däcken kan du såklart göra det, men jag skulle inte gå ner under 2,3/2,5. Det är de inte gjorda för och det är tveksamt om det ger nåt annat än det du redan upplevt.Ja det är BT 023 jag pratar om. Jag gick efter vad som stod i instruktionsboken till min hoj. Nu satt det ju betydligt vassare däck original men boken är samma som till SMT och den har ju inga sportdäck så jag tänkte de funkar nog. Däckverkstan la i 2,5 fram och 2,8 bak. Får la testa pumpa i lite mer luft.
Har den hojen så lågt tryck rekommenderat?
My bad... Hade lite bråttom mellan 2 jobb när jag skrev svaret till dig, så jag antog(felaktigt) att det skulle vara 2,5 fram och 2,9 bak
Sporttouringdäck brukar vilja ha lite mera luft för att stommen ska fungera ok.
2,3-2,5kg fram och 2,5-2,9kg bak är vad de flesta tillverkarna vill att däcken skall rulla med för tryck inom den kategorin. (Oftast 2,5 och 2,9 till de flesta hojar.)
Men icke att förglömma, detta är inga däck som är gjorda att gasa satan med på bana.
Dessa är gjorda för att hålla länge och ha tillräckligt bra grepp under hela dess livslängd.
Och med tanke på vad du körde på senast, Sportsmart, så är dessa märkbart sämre vad det gäller banåka.
(men det visste du redan)
Men med högre däckstryck, så uppför sig däcken bättre.
På det du berättar, så är det nog sportdäck du skall köra på.
(se tidigare rekommendation av PP3 om du vill testa något annat än Sportsmart)
Sportsmart är ingen vidare ide om du "måste" åka lite landsväg/motorväg och tycker det är skittrist och då ger lite mer gas för att komma fram till dem kurvigare vägarna lite snabbare...
Bakdäcket är i princip slut när du kommer fram..
Jag har gått över till Roadsmart 2, känner fortfarande ett ruskigt förtroende vid maximal lutning men nu verkar även tråkigsidan hålla riktigt fint!
Nu kör jag en hel del gata och skall du ut på banan kanske du bör ligga hemma med ett sportsmart eller bättre utifall du håller lite högre tempo?
150!? Det är ju Extremt beteende!Rullade fortare i Tyskland, men runt 150 mest hela tiden..
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|