Dyra Gotland "Ring"

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
åk till bulten och lägg bombvarv där istället!

Eru på riktigt eller.
Ska man dö med mc: så vill man ju i allafall inte bli torpederad av nån jädra snuttjulle som jagar sekunder på Bulten bland Uringesand och Torvlångtradare...
Dessutom råkar Terje vara en man med LIVSerfarenhet....
1 år kvar till ?0.............:arsele

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
Muahahahahahahahahahaha.........
Terje är ju för fan överlevare tranad av SSg ala John Rambo......
Han skulle kunna klara det.....:D

Nja! Har seglat till o ifrån ö djäveln i en liten djävla optemistjolle en gång o de får fan räcka. Simma får fiskarna göra, jag ska åka hoj på "ringen" o fan va kul de ska bli! :yoparty

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Ärligt talat, 900kr för att köra på Gotland Ring är INTE dyrt när det väldigt ofta kostar lika mycket att köra på andra banor som inte är i närheten av körupplevelse.

Eller så kör man med Actionpics i tre dgr på Gotland Ring inkl lunch 3 dgr för 2500kr, det är lågt, sjukt lågt :tummenupp

Allvarligt då,
Banan är helt klart värd att köra på men det är såklart för dyrt att åka dit för att köra bara EN dag, man måste kombinera det med något annat eller flera dagars banåkning så resekostnaden inte äter upp så mkt.

//Nitrous

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag hade nog också tippat att du var yngre. Du skriver som om du va fjorton ..
Gotland Ring är dyrt, so what? de har man vetat i all tid.
Stanna hemma om de e så dyrt, vissa lägger pengar på charterresor till mallis och super ner sig och andra lägger pengarna på att pressa varv på gotland ring.

Smakar det så kostar det! Gotland Ring är sveriges roligaste bana och värd varenda krona! PUNKT

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Destination Gotland är kända för att suga ut så mycket pengar som möjligt ur folk, prisdebatten för övergång fastland-ön och vice versa har gått het på gotland sen länge nu och dom tycker dom har pressat ned tillräckligt (vilket som förvisso har, men mest kännbart för gotlänningar) så att dom skulle sänka ytterliga några priser är rätt otänkbart.
Dessutom känns 900 spänn inte speciellt dyrt med tanke på vad allt annat kostar på gotland, har man lagt sig med en dyr sport så får man räkna med att betala.

Vi (fastlandet) subventionerar Gotlandsfärjorna med 250.000.000kr/år så då borde vi få billig bantid :tummenupp

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Ärligt talat, 900kr för att köra på Gotland Ring är INTE dyrt när det väldigt ofta kostar lika mycket att köra på andra banor som inte är i närheten av körupplevelse.

Eller så kör man med Actionpics i tre dgr på Gotland Ring inkl lunch 3 dgr för 2500kr, det är lågt, sjukt lågt :tummenupp

Allvarligt då,
Banan är helt klart värd att köra på men det är såklart för dyrt att åka dit för att köra bara EN dag, man måste kombinera det med något annat eller flera dagars banåkning så resekostnaden inte äter upp så mkt.

//Nitrous

Jag pröjsar gärna dom stålarna som Terje2 pratar om.
Det är ca 6-8 cyklar på banan ensamma med 1-2 instruktörer.
Aldrig att jag skulle åka på nån större Banåkningsarr för att bli torpederad av nån som kör över sin förmåga.
Gotland Ring allmänhetens körning rules.:yoparty

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1

Allvarligt då,

//Nitrous

Tack!! Äntligen någon som är förståndig nog att förstå min grundtanke!

Tänk att för en mindre summa kunna åka över till ön köra ett pass, natta o köra ett till, sedan åka hem lagom till kvällen o känna att de här skulle jag kunna göra två ggr i månaden!? :tummenupp

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Stanna hemma om de e så dyrt, vissa lägger pengar på charterresor till mallis och super ner sig och andra lägger pengarna på att pressa varv på gotland ring.

Smakar det så kostar det! Gotland Ring är sveriges roligaste bana och värd varenda krona! PUNKT

:fakta:fakta:fakta

Å hör sen Terje.
Tacka i stället din polare med stugan för gratis Logi...
Annars hade det ju blitt dyrt.:brinnerup

Nicotin

Guest
Det beror på hur mycket man kan tänja ut din slutarmuskel innan man parkerar en långtradare där!!? :D :krama

meen gubben då...bara hosta upp...finns ju gott om delar till din skramlaha juhe..:gnissla:D

och billiga..dussinhoj remember..???:arsele

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1

Smakar det så kostar det! Gotland Ring är sveriges roligaste bana och värd varenda krona! PUNKT.

Ja det var ju det jag sa!!

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jag pröjsar gärna dom stålarna som Terje2 pratar om.
Det är ca 6-8 cyklar på banan ensamma med 1-2 instruktörer.
Aldrig att jag skulle åka på nån större Banåkningsarr för att bli torpederad av nån som kör över sin förmåga.
Gotland Ring allmänhetens körning rules.:yoparty

Ja det är ju väldigt ofta någon blir torpederad, har aldrig hänt på våra bandagar så vitt jag kan minnas.
Det finns en värld utanför dina högst personliga åsikter som inte stämmer med verkligheten :tummenupp

Allmänhetens bandagar är ju safe, ingen ambulans eller nåt. Jomen visst sirru.....

//Nitrous på Liwa1's konto

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...