Dyra Gotland "Ring"

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Ja det är ju väldigt ofta någon blir torpederad, har aldrig hänt på våra bandagar så vitt jag kan minnas.
Det finns en värld utanför dina högst personliga åsikter som inte stämmer med verkligheten :tummenupp

Allmänhetens bandagar är ju safe, ingen ambulans eller nåt. Jomen visst sirru.....

//Nitrous på Liwa1's konto


Om du behöver ambulans har du eller någon annan kört över sin förmåga..Eller????
Det är ju inte så att det står en ambulans på varje påfart på gatan och väntar!
Jag håller mitt tempo med glädje.....

Ja du har rätt! jag skiter i det. :död

Neeeej, då blir ju din polare , Putte & Pierre ensamma i stugan med allt lull lull...
Detta får inte ske.....

Jag skänker en krona till Terje2 på rotmos.....
Hörde jag nån mer som vill lätte lädret för att få denna Licenskursade förare till Gotland Ring????
 
Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Om du behöver ambulans har du eller någon annan kört över sin förmåga..Eller????
Det är ju inte så att det står en ambulans på varje påfart på gatan och väntar!
Jag håller mitt tempo med glädje.....

Jag personligen både som arrangör av bandagar och tävlingsförare skulle aldrig köra på en motorbana utan ambulans.
Jag har sett förare köra omkull på Lelleträffen Gotland Ring och sen ligga i en timme och vänta på ambulans och omhändertagande med frakturer i kroppen.

Man måste inte köra över sin förmåga för att det ska hända olyckor, det kan vara tekniska fel på mc som orsakar, människor gör felbedömningar, vätskebrist, stress m.m. Olyckor sker, så även i trafiken och det måste inte alltid innebära att man kör över sin förmåga.

Men handen på hjärtat, säkert 75% av alla som kör bana kör på ett sätt som innebär mer risker än i trafiken pga av farten, nedlägg, inbromsningar m.m. som inte förekommer i trafiken.

//Nitrous
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Jag personligen både som arrangör av bandagar och tävlingsförare skulle aldrig köra på en motorbana utan ambulans.
Jag har sett förare köra omkull på Lelleträffen Gotland Ring och sen ligga i en timme och vänta på ambulans och omhändertagande med frakturer i kroppen.

Man måste inte köra över sin förmåga för att det ska hända olyckor, det kan vara tekniska fel på mc som orsakar, människor gör felbedömningar, vätskebrist, stress m.m. Olyckor sker, så även i trafiken och det måste inte alltid innebära att man kör över sin förmåga.

Men handen på hjärtat, säkert 75% av alla som kör bana kör på ett sätt som innebär mer risker än i trafiken pga av farten, nedlägg, inbromsningar m.m. som inte förekommer i trafiken.

//Nitrous

Word man..:Bugar

Klart jag ska till gotland igen! :krama ska ju slå banrekordet!!!

1,28 hade ju Fighter som personbästa förra året...
Vill minnas att han gjorde 1,45 på en Aprilia 250 utan att anstränga sig....:tummenupp
 
Last edited:

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
En av våra instruktörer Petter Jansson PRO Superbike körde 1.24 när vi var på ringen en kväll helt själva. Alec fanns där och bevittnade det :)
www.petterjansson.se

//Nitrous

Jag vill minnas att det är banrekordet.
Bil låg förut på 1,18, kan ju ha ändrats...
Själv nöjer jag min med 2,00:D:D:D

Då behöver man inte ens oroa sig om att slita ut däcken.....

ICKE! Den gjorde jag förra hösten...mycket dyrare.. :mad:

Det har du inte berättat!
Var det efter att du fått tillbaka lappen efter indragningen i Augusti på Tyresövägen vid Ältasvackan in mot stan????

En av våra instruktörer Petter Jansson PRO Superbike körde 1.24 när vi var på ringen en kväll helt själva. Alec fanns där och bevittnade det :)
www.petterjansson.se

//Nitrous

Jag såg Petter på Gelleråsen förra våren när jag deltog i SMC:s Sporthojkurs som jag för övrigt kabn rekommendera alla här,,, han var sjukt snabb när instruktörerna körde själva på lunchrasten.
:Bugar
 
Last edited:

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
1,28 hade ju Fighter som personbästa förra året...
Vill minnas att han gjorde 1,45 på en Aprilia 250 utan att anstränga sig....:tummenupp



De där 1,28 ligger riktigt risigt till i år! :D

Jag tänkte plocka han 1.45 me Aprilian också ;D
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
1,28 hade ju Fighter som personbästa förra året...
Vill minnas att han gjorde 1,45 på en Aprilia 250 utan att anstränga sig....:tummenupp

Hehe... nee 1:35xx var det med 250:fakta fast det här året ska det gå snabbare än snabbast:tummenupp Väl mött på ringen!
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
De där 1,28 ligger riktigt risigt till i år! :D

Jag tänkte plocka han 1.45 me Aprilian också ;D

Han har Gixxer 100 k6 med sitt PB.
Då har han 270 på rakan för att bromsa in med bakhjulssladd i kurvan sen...
Scary...

:gnissla
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Hehe... nee 1:35xx var det med 250:fakta fast det här året ska det gå snabbare än snabbast:tummenupp Väl mött på ringen!

1,45 när du åkte utan att anstänga dig sa ja juuuuu.
Är du nere i helgen????
Vi blir 4 som kör på lördag.
Eller vill du med annars????

1.18 kan säkert stämma.

Alec pratade om någon cart-liknande bil som det går att köra minst 1.16 med, men då är det ju som sagt ingen bil längre.

//Nitrous


Åk ner till finnkampen i sommar, kommer att bli skitballt.

Ni som inte förstår,
www.gotlandring.com

Spana på Finnkampen så ser ni årets händelse i svensk Motorsport.
Hoppas att det säljs till TV åxå.
 
Last edited:

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
1,45 när du åkte utan att anstänga dig sa ja juuuuu.
Är du nere i helgen????
Vi blir 4 som kör på lördag.
Eller vill du med annars????

Jag är tyvärr inte nere i helgen ska på konferens/firmafest:död men till lelle kommer jag vara nere hela veckan, ska du på lelle?.
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Jag är tyvärr inte nere i helgen ska på konferens/firmafest:död men till lelle kommer jag vara nere hela veckan, ska du på lelle?.

Nej jobbar då...Men kommer ner Kr Flygare utan hoj, Midsommar med Motarden med nyrepad motor samt v 28-31 med motard....
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Om du behöver ambulans har du eller någon annan kört över sin förmåga..Eller????

Resten av debatten lämnar jag därhän eftersom jag kör oavsett vad det kostar, det är bara för skoj. Men jag hade aldrig kört en bandag om arrangören talar om att - Ambulans? Nej det har vi inte....
Vad händer om det oförutsedda händer? Kanin eller mås smäller i dig i 200, det finns så många oförutsedda saker som händer den bäste och även långsammaste/lugnaste föraren på banan (händer fast man kör vid sin förmåga).

Att ha ambulans borde vara varje SERIÖS arrangörs minimi krav för att arrangera dagen alls.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top