Dyra Gotland "Ring"

Chips_krille

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
2002 Honda Xrv750 Africa twin
Är värt vart enda öre på banan. Men ett tips. Det är en bit till närmaste mack. Så ha full tank. Gärna en dunk med lite soppa.
Sen kan alla ni göra iordning pasta sallad kvällen innan, för det är grymt att få i sig något medan bilarna är ute på banan. Glöm inte drick. Vattnet uppe vid banan är inte så gott som Gotland iövrit. :yoparty

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag o några grabbar skall åka till ön o köra hoj på Gotland ring i helgen. :krama

Vi tänkte komma så billigt undan som möjligt och har turen att ha en polare med stuga ganska nära banan :krama, så login är nästan gratis, nu till skiten!

Resa med 1hoj, en människa, med den billigaste biljetten tur o retur. (ner fredag hem sön) över helgen bara, lite snabbt sådär för nöjet att köra lite bana. 954kr. då utan avbokning o annat skit, bara det billigaste.

Ok det är taget! men sen kommer ban-kostnaden på 900 fucking kronor.

Nu tycker man att det börjar kosta lite kosing, men ok! det är kul att komma iväg lite med grabbsen o köra lite......

JOJO!!! NU skall det betalas en medlemsavgift på.! " Membership in Gotland Ring Motor Sport Club (390 SEK / year) is mandatory for participation in public driving.
The membership fee can be paid at the track during the event." :arsele

Medlemsavgifter 2009
1/1 t.o.m. 31/12 - 390 SEK
Vid betalning av medlemsavgift direkt på Gotland Ring tas en administrativ avgift om 50 SEK ut. :gnissla

Car and Motorcycle (driving with your own vehicle):

5-6 hr event - 900 SEK / participant
2-4 hr event - 600 SEK / participant

Så min lilla resa för att köra nån tims på banan GOTLAND RING blir:

2249kr ev+50 i admin.
Då är inte mat o bensin med räknat, vill inte tänka på att hasa omkull!

Ska de va så djävla dyrt! :va

Annars går det ofta dyka upp där och köra efter att ha betalt 200 spänn i handen på någon gubbe som håller koll där. Brukar ofta vara i Lärbro el Kappelshamn och göra så när jag har tråkigt. Fast är det ett fint event, då blir det dyrt. Körningar med action pics kostar väl inte mindre...

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
Dyrt?

En golfrunda på Bro Hof, drygt 4 timmar
The Stadium Course vardag 1 200 kr helg 1 600 kr
förbokningsavgift 500 kr per person

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Är värt vart enda öre på banan. Men ett tips. Det är en bit till närmaste mack. Så ha full tank. Gärna en dunk med lite soppa.
Sen kan alla ni göra iordning pasta sallad kvällen innan, för det är grymt att få i sig något medan bilarna är ute på banan. Glöm inte drick. Vattnet uppe vid banan är inte så gott som Gotland iövrit. :yoparty

Närmaste mack ligger i Lärbro vid Coop, så det är inte så långt.

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Resten av debatten lämnar jag därhän eftersom jag kör oavsett vad det kostar, det är bara för skoj. Men jag hade aldrig kört en bandag om arrangören talar om att - Ambulans? Nej det har vi inte....
Vad händer om det oförutsedda händer? Kanin eller mås smäller i dig i 200, det finns så många oförutsedda saker som händer den bäste och även långsammaste/lugnaste föraren på banan (händer fast man kör vid sin förmåga).

Att ha ambulans borde vara varje SERIÖS arrangörs minimi krav för att arrangera dagen alls.

Alltid detta om om om.
De flesta allvarliga olyckor händer i hemmet.
Nu ska vi alltså ha ambulans i varje hus om vi drattar på röva och slår oss.:confused:

Det oförutsedda kan vi inte skydda oss mot, för då är det ju inte oförutsett.Om du ställer en ambulans brevid så förutsetter du ju att någonting skall hända.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Alltid detta om om om.
Nu ska vi alltså ha ambulans i varje hus om vi drattar på röva och slår oss.:confused:

Det oförutsedda kan vi inte skydda oss mot, för då är det ju inte oförutsett.Om du ställer en ambulans brevid så förutsetter du ju att någonting skall hända.

Jo jo..men detta är Sverige, trygghetsnarkomanins födelseplats :D. Trygghetsberoendet är ju en del av kulturen som inplanterats av Tage himself så det är bara att acceptera. Tar en generation eller två utan regler om hjälm när man ska dricka en bärs och med lite mer sansade sociala skyddsnät så kommer det där fixa sig ska du se !

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Jo jo..men detta är Sverige, trygghetsnarkomanins födelseplats :D. Trygghetsberoendet är ju en del av kulturen som inplanterats av Tage himself så det är bara att acceptera. Tar en generation eller två utan regler om hjälm när man ska dricka en bärs och med lite mer sansade sociala skyddsnät så kommer det där fixa sig ska du se !

:D:D Coolt skrivet.:D:D

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Alltid detta om om om.

Men det är ju inte så precis att du utmanar ödet 24/7 när du går hemma. Det gör du ju däremot på bana..

Men du kan ju testa att gå runt aspackad med bindel för ögonen och knivar fasttejpade på händerna och se om du inte skadar dig..

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Men det är ju inte så precis att du utmanar ödet 24/7 när du går hemma. Det gör du ju däremot på bana..

Men du kan ju testa att gå runt aspackad med bindel för ögonen och knivar fasttejpade på händerna och se om du inte skadar dig..

Och vad har det med att åka på bana??
:felämne

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
...men till lelle kommer jag vara nere hela veckan, ska du på lelle?.
Kanon!
I år vill jag lära mig att fetsladda in i första böjen.:yoparty

Fast vid närmare eftertanke får den nog vara.
Nöjer mig med att kapa ett par sek till i år.
Räknar med några gångbara tips...

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Att det är bra med ambulans på banan där man ligger på gränsen/utmanar ödet.

Trodde det gick fram..

Jo men delen där du pratar om att pröva att gå aspackad med ögonbindel och knivar tejpade på händerna..Måste jag saxa åt dig

Saxat från dig....

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Det brukar inte vara svårt att snacka lite med killarna om priset. Jag är där titt som tätt och när jag säger att jag bara kan stanna ett par timmar så brukar det lösa sig med nått bra mellanpris.

Fast det var lite bättre på Karl Axels tid. Det var bara att ringa honom så kom han och låste upp sen hade man banan helt för sig själv:)

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Och vad har det med att åka på bana??
:felämne

Skyddad verkstad egentligen. Avåknigsytor, ingen bilisttrafik, finfin asfalt, ingen grus och vilt...fan, man lever betydligt farligare under en runda på Bulten eller Bogan...eller på väg till jobbet en sömning måndag morgon på E4:an. Inte fan står det ambulanser titt som tätt längst Essingeledet. Snacka om att sila mygg och svälja stridsvagnar.

Det brukar inte vara svårt att snacka lite med killarna om priset. Jag är där titt som tätt och när jag säger att jag bara kan stanna ett par timmar så brukar det lösa sig med nått bra mellanpris.

Fast det var lite bättre på Karl Axels tid. Det var bara att ringa honom så kom han och låste upp sen hade man banan helt för sig själv:)

Fast då hade du inte en räddningshelikopter, ambulans, brandkår,nationella insatsstyrkan och socialkontoret på plats om något skulle hända. Låter lite oansvarigt om du frågar mig.

Last edited:

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Skyddad verkstad egentligen. Avåknigsytor, ingen bilisttrafik, finfin asfalt, ingen grus och vilt...fan, man lever betydligt farligare under en runda på Bulten eller Bogan...eller på väg till jobbet en sömning måndag morgon på E4:an. Inte fan står det ambulanser titt som tätt längst Essingeledet. Snacka om att sila mygg och svälja stridsvagnar.
:fakta:fakta:fakta:fakta:fakta

Fast då hade du inte en räddningshelikopter, ambulans, brandkår,nationella insatsstyrkan och socialkontoret på plats om något skulle hända. Låter lite oansvarigt om du frågar mig.
:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011

Ohh Yes, men jag njöt av varje sekund.
Fast jag hade ju en åldrig farbror med dåligt hjärta som passade mig:) Man får nöja sig med det lilla ibland.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition

Fast de flesta pressar inte sig lika hårt på Bogan eller Bulten som de gör på bana heller... På banan tar du helt andra risker än du gör på gata... I alla fall gör jag det... Jag kör dubbelt så fort på bana jämfört med gata...
Så för mig kvittar ambulanser på gata... Har inte behov av den mer än ifall nån kör på mig el så... Men däremot skulle jag aldrig köra på bana utan att ambulans finns tillgänglig...

singel

Runka.com
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX10R
4 sider bullskit. Nöje kostar flis
Gotland ring 900
en snabbis på gatan 1500
krogrunda en kväll 3000
Bensinpriset 12 spänn litern
Båt o brattar livet
Allt e nöjen o jävligt roligt vill man ha det kostar det:krama

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Fast de flesta pressar inte sig lika hårt på Bogan eller Bulten som de gör på bana heller... På banan tar du helt andra risker än du gör på gata... I alla fall gör jag det... Jag kör dubbelt så fort på bana jämfört med gata...
Så för mig kvittar ambulanser på gata... Har inte behov av den mer än ifall nån kör på mig el så... Men däremot skulle jag aldrig köra på bana utan att ambulans finns tillgänglig...

Den saken är klar. På gata riskerar du livet, på bana oftast bara hojen. Det är väl bara att räkna hur många avåkningar på bana slutar på bårhuset alt i stolen vs det som händer på gata där även enkla incidenter slutar tragiskt. Många slutar att köra gata just för att bana är tryggare och säkrare. På en raka på Mantorp kommer du upp i vad...230-240 (den närmast depån)...i ett par sek på sin höjd innan kurvan höger. På gata händer det att du kör i 270 eller mer..i kanske en halvtimme i sträck..UTAN avåkningsytor...MED trafik omkring dig, med fan och hans moster som kan ligga på vägen i ditt spår... Rakorna är längre, så man kör fort längre tid...och risken ökar därmed. Kurvorna är inte lika snäva på gata, alltså håller du högre fart i de..och har inte hela körbanan för dig själv. Jag håller alltså med, på en gata tar du mycket stora risker...på en bana är konsekvenserna oftast smärtsamma mest för plånboken. Ingen risk att köra in i ett träd på bana, en mötande bil eller i ett dike där det kan sluta en gång för alla tom i 70-80 km/h. Bana är träning, väg med trafik och oväntade problem som man hela tiden måste kalkylera för är real deal, så ser jag på det.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...