Fick just höra att klisterpackningen på tub som man använder mellan blockhalvorna, kostar ca: 800:- hos Suzuki.
Men man kunde tydligen lika gärna använda Hondas för 80:-, som är samma tub med annan färg på bara.
Sen är jag fortfarande pissed på Volvo (jag vet, icke hoj, men ändå).
Ett vanligt fel på 850'n (å andra volvos) är att ABS-kransarna rostar sönder.
Det är en "taggig" aluminiumring som pressas på drivknuten.
Denna finns ej pirat, och Volvo vill ha 470:- för den.
Som jämförelse kan man köpa en hel drivknut på Biltema för 799:-, och där sitter redan ABS-kransen fast.
Visst, kanske lite äpplen & päron-jämförelse, men tycker ändå det är löjligt att Volvo ska ha 470:- för en sketen aluminiumring, som säkert inte kostar mer än en tjuga att tillverka.
Speciellt som det är en ganska vanlig detalj som går sönder också.
Man kanske skulle börja tillverka ABS-kransar å kränga för halva priset.