Shit va najs, femhalva eller?Har ju Klippon ....från 70 tal! jävla bra på gräs fortfarande!
Blev ju med en ny RSV4 Factory förra hösten, fick samma bud på försäkring som du, 2500-6000/mån avställningsbar, och det vidriga för aprilian var 680:-/mån avställd.Tja, har i år försökt skaffa hoj igen. Nu har jag hus + garage och möjligheten.
Har varit och provkört hojar till och med. Aprilia RS 660 och en Yamaha R7. Via Svedea var Aprilias faktiskt rimlig, 5000 hel/hel.
Men, jag vill lite grann ha just RSV4 eller R1 och helförsäkring är ju ett måste för hojar som kostar 150.000+ kr.
Men det kostar 2000-6000 kr för mig (40+ år). Via IF och Trygghansa.
Det är för dyrt för att göra det värt det
Självklart, lösningen vore ju att köpa en billig skithoj. Men, jag är lite skadad och vill ha nyare modeller, ABS och allt det där.
Ni som kör riktiga sporthojar.. vad för försäkringskostnad har ni och ålder? (vet det funnits trådar förr om det, men låt oss göra en ny)
När jag köpte min gsxr1000 ny 2016 kostade den någonstans 3-4k om året har jag för mig. Försäkringsbolaget trodde kanske att en idiot som legat på sjukhus i ett halvår bara skulle ha den som prydnad. Sedan har kostnaden gått upp och upp. Nu kör jag avställningsbar för att det skulle bli nånstans 15k annars. Hel då. Tror inte halv gjorde någon nämnvärd skillnad.Faaan kan ni sluta prata försäkring i månadskostnad. Anges ALLTID per år. Och så slipper jag kåta upp mig över ”kostade 6000 helförsäkrad” och liknande innan jag inser att ni pratat i månaden. Skärpning!! Detta är det som skiljer oss från aporna!
Hade en Z1000SX tidigare betala typ 2500hel/helJag ville ha en Hayabusa. Min drömhoj. Köpa hojen och hålla den igång är inte problemet. Det är dessa 3-4kkr som försäkringsbolagen vill ha PER MÅNAD för att jag ska äga den.
fick nöja mig med en Kawasaki Z1000SX. Kostar 3400kr PER ÅR på mig(31år).
2500 kr/mån för avställningsbar blir ju bara 85 kr/dag. Eller 5000kr för en säsong om du kör 60 dagar. Vad gnäller du på?Blev ju med en ny RSV4 Factory förra hösten, fick samma bud på försäkring som du, 2500-6000/mån avställningsbar, och det vidriga för aprilian var 680:-/mån avställd.
Då ringer Folksam upp å skräller totalt, har aldrig ens haft nån av mina hojjar hos dom pga galna premier, 1080:-/mån på en årsförsäkring, visst 1100:-/mån mitt i vintern gör ju ingen glad, men 12-13000:-/år för en 220hk ny plastraket är inget att bråka om tycker jag, å dessutom slipper man sitta å sura dom fina höstdagarna som alltid dyker upp efter man ställt av.
Men jag klassar väl in som farbror på landet kanske, 48år på södra Norrlandskusten.
5 mån påställt á 2500 och 7mån á 680:- = 5000:-?? Vi räknar nog olika2500 kr/mån för avställningsbar blir ju bara 85 kr/dag. Eller 5000kr för en säsong om du kör 60 dagar. Vad gnäller du på?
Min rsv4 kostar 185 kr/dag, fast jag kör nog bara 20 dagar med den hojen. Dom andra hojarna måste ju få lite tid oxå!
Om du ska helförsäkra den.Jag ville ha en Hayabusa. Min drömhoj. Köpa hojen och hålla den igång är inte problemet. Det är dessa 3-4kkr som försäkringsbolagen vill ha PER MÅNAD för att jag ska äga den.
fick nöja mig med en Kawasaki Z1000SX. Kostar 3400kr PER ÅR på mig(31år).
Inte ens hört talas om R9. Googlade och fick upp sporthoj.com som sökresultatSka bli intressant att se vad R9 hamnar på för premie, finns ju inte riktigt några jämförbara hojar i det segmentet. Tror tyvärr den blir en hel del dyrare än RS660 och Ducati Supersport. Min MT09 är dyrare (7500) än RS660n (6500) jag hade innan så det skulle inte förvåna mig om R9 hamnar närmre 15000 för mig personligen. R9 är hojen jag går och väntar på
Såg den här på Youtube angående R7 på bana.Inte ens hört talas om R9. Googlade och fick upp sporthoj.com som sökresultat
Kan vara en nice uppgradering från R7 faktiskt men allt beror på ägandekostnaderna... Det är för mig inte längre värt vad som helst att köra MC.
Haha sorry, det är alltså CP3 motorn från MT09 i ett sportchassie. Någonstans mellan en R7 och R1, troligen betydligt närmre R7 R1 läggs ner. R9 har ryktats i flera år och är nu bekräftad men utan informaton om NÄR den kommer.Inte ens hört talas om R9. Googlade och fick upp sporthoj.com som sökresultat
Kan vara en nice uppgradering från R7 faktiskt men allt beror på ägandekostnaderna... Det är för mig inte längre värt vad som helst att köra MC.
Kinnekulle som bana är dock feldesignad, går inte köra under 1:04 oavsett om man kör R1:a eller annan hoj. Det är min uppfattning.Såg den här på Youtube angående R7 på bana.
Han ligger ändå och håller takten jämfört med de andra, förutom på rakan.
Så lite bett i grejerna finns det ju.
Bett?? vart då jävla lökigt!Såg den här på Youtube angående R7 på bana.
Han ligger ändå och håller takten jämfört med de andra, förutom på rakan.
Så lite bett i grejerna finns det ju.
Movie title: Missing The ApexSåg den här på Youtube angående R7 på bana.
Han ligger ändå och håller takten jämfört med de andra, förutom på rakan.
Så lite bett i grejerna finns det ju.
Varför skulle man inte vilja det med en ny hoj om det händer något?Om du ska helförsäkra den.
Men varför ska du göra det????
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |