e denna annons bluff igen??

Status
Ej öppen för fler svar.

mhh

Tummen mitt i handen
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Yamaha R1 -05
Hehe... My bad. Fullständiga PERSONUPPGIFTERNA.:tummenupp

Tjaa.. allt du behöver är personens namn och addressen den är skriven på (har ju telenumret och hitta.se).
Sedan göra ett samtal till skatteverket för personnumret. Sedan finns det lite andra bra ställen man kan ringa för mer information :O

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
Tjaa.. allt du behöver är personens namn och addressen den är skriven på (har ju telenumret och hitta.se).
Sedan göra ett samtal till skatteverket för personnumret. Sedan finns det lite andra bra ställen man kan ringa för mer information :O

Hans uppgifter står på förstasidan i denna tråden...
han äger inga fordon enligt bilregistret.
Detta räcker för att jag inte skulle lägga ngn handpenning.
Men hur kan man vara så dum att man lägger ut sitt riktiga nummer om
man tänker blåsa folk?

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Är det nån här som VET att det är en bluff eller är det de vanliga spekulationerna ?
Varför inte helt enkelt bestämma med killen att man vill kolla på hojen , så är det väl upp till honom att ta hem den om han vill ha den såld ? För min del skulle jag ALDRIG lägga nån handpenning på hoj , bil eller vad som....utan att ha några som helst garantier.

Har själv en kompis som plockar hem en del hojar via Tyskland , o har gjort det i X antal år. Han jobbar iofs inte på detta sättet , att sätta ut annonser INNAN hojen är hemma.... men ska man tror gott om folk , så kan det ju vara så att grabben som ska sälja , har en kontakt/kompis , vad som...i Tyskland , o vill kolla intresset här i Sverige ? Finns det intresse , så kanske meningen är att plocka hem hojen....

Säger inte att det är så , men det KAN vara..........

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
för oss som missat förra bluffannonsen. Vad e det för tomte? Hur går han tillväga med bluffannonserna?[/QUOTE

Annonser på blocket för några veckor sen två R1or billigt som f_n och ett par personer lade hanpenning.... fick varken hoj eller pengar tror jag... Bilderna på hojjarna kom från nån tysk sida....

visst nått fel med quoten.....

Det var långt fler än ett par som lade handpenning. Typ 4-5 personer som man kan läsa om i tråden här på SH, säkerligen även ett mörkertal till. En härifrån betalade in 10k till killen...

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Det är ju inte så svårt att regga ett nummer i fel namn så jag tror inte vi ska döda killen som numret står på. Tror inte man är så pass dum om man jobbar i den branschen som dom gör.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Det sorgliga med dessa trådar är att man vet hur folk blir hysteriska och ovetande lägger sin handpenning.
Hittar man sin drömhoj till sanslöst billigt pris kan man säkerligen bli blåögd och göra på detta sättet. Personligen blir det inte ett enda öre förrän jag sett varan och skrivit på papper. Men för den sakens skull idiotförklarar jag inte stackarna som lägger handpenning.

Det komiska är sedan hur alla världsmästare här talar om hur fruktansvärt duktiga de är på affärer och aldrig blir lurade. Efter detta idiotförklarar de alla som lägger handpenning, köper för marknadsvärde o s v.

Avslutningsvis talar de om att bovens kropp skulle ligga fint fördelad i några icakassar efter deras behandling. Detta lär ju dock aldrig inträffa eftersom de aldrig gör dåliga affärer?

Fruktansvärt lätt att vara tuff och utge sig för att vara någon annan när man kommunicerar med tangentbordet.

Bara några taskigt formulerade tankar från en trött nattarbetare.

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Finns väl massor med folk från ronneby här på SH som kan kolla upp det. Har själv ca 3mil till volontärbacken i ronneby. Är dock själv nyfiken om någon gör sitt livs klipp eller om någon blåögd sate blir blåst. Men visst bilderna från mobile.de gör ju som sagt att det ringer lite varningsklockor.

Dark_Messenger

Guest
Klart det är bluff. Kolla blocket för priser. En nollfemma som är fräsch och oklotad får du ge 80 lax för i dagsläget.

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Klart det är bluff. Kolla blocket för priser. En nollfemma som är fräsch och oklotad får du ge 80 lax för i dagsläget.

Så är det ! Med såna förutfattade meningar , så är chansen inte heller stor att man lyckas göra några klipp. Den siste idioten är inte född än.....Allt går att köpa billigt o allt går att sälja dyrt............

Dark_Messenger

Guest
Så är det ! Med såna förutfattade meningar , så är chansen inte heller stor att man lyckas göra några klipp. Den siste idioten är inte född än.....Allt går att köpa billigt o allt går att sälja dyrt............

Bespara mig skitsnacket. Den som ringer på den där ber om att bli blåst. Skulle den sen visa sig vara på riktigt så är det one in a lifetime med köttbullar på spisen.

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Du sa det just... One in a lifetime:D

Str3 R

Guest
Måste vara en bluff. Finns väl ingen som köper ett fordon i Tyskland och sen säljer för lägre pris här?? :va

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Jag har polisanmält det. Nu är det upp till polisen att reda ut hur det ligger till..

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Bespara mig skitsnacket. Den som ringer på den där ber om att bli blåst. Skulle den sen visa sig vara på riktigt så är det one in a lifetime med köttbullar på spisen.

Jag skulle lätt ringt om jag va sugen på en R1:a
Kina-kåpor som tyder på att den varit lagt, men det gör inte mig nåt och priset är rätt om så vore fallet.

Jag har polisanmält det. Nu är det upp till polisen att reda ut hur det ligger till..

lycka till då :rolleyes:

Last edited:

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Du sa det just... One in a lifetime:D

Håller med dig......har gjort ett antal BRA affärer på Blocket, och ett par
såna som du beskriver.........

Senaste....dock en bil, en -98 som som ligger i 58,000 -68,000 hämtades hem
för 20,000, nåra små elfel gjorde att ägaren gett upp på den.
Den annonserades ut för 20,000 och ingen hörde av sig på en hel vecka,
men självklart kollar man upp och synar allt innan man köper.

Men helt klart går det att köpa billigt, det finns faktiskt folk som har FÖR
mycket pengar och INTE bryr sig om hur mycket dom förlorar bara dom slipper
besvär.

Inte bara..."One"...utan "Many i lifetime"....

KentW

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Kanske Mobile.de vore intresserad av att veta om detta. Deras bilder används i bedrägerier (eventuellt i detta fall, definitivt i förra).

Då skulle dom kunna lägga till ett vattenmärke i bilderna.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad