e denna annons bluff igen??

Status
Ej öppen för fler svar.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Blocket-annonsen är borta, medlemmar på sh.com har återigen räddat världen och skrämt iväg en skojjare :banana

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Blocket-annonsen är borta, medlemmar på sh.com har återigen räddat världen och skrämt iväg en skojjare :banana

Jag råkade kanske maila blocket och be dom kolla upp säljaren och
hänvisade till alla relevanta trådar här på SH...
Beror nog inte på mitt mail men vi får hoppas att han får
lite svårare att kränga saker som inte finns genom blocket...

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Eller så har han precis "sålt" den till en stackare... :tummenupp
Ja stackars ev. köpare...
Enligt de som hade snackat med honom så hade han ju inte ens hojjen hemma....

Konstigt dock att köparen uppger sitt namn och hittas på hitta.se

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
han sa att han tagit bildern på hojen själv,blev lite ställd när jag frågade varför det var tyska skyltar på den.och så frågade jag varför annonsen var borta innan jag bestämt mig då sa han att han polare gjort fel när han skulle lägga in en r1 06 röd
så vad tror ni stämmer??ha han någon hoj eller????
Fråga honom ifall det är han som har tagit bilderna som finns på mobile.de också

Dark_Messenger

Guest
... så frågade jag varför annonsen var borta innan jag bestämt mig då sa han att han polare gjort fel när han skulle lägga in en r1 06 röd
så vad tror ni stämmer??ha han någon hoj eller????

OM det är den tidigare killen, vilket det onekligen låter som, så har han haft den röda inne redan. Två faktiskt vill jag minnas, det var med dessa han blåste massor med folk.

Last edited:

theking90

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Hoj
letar
det är ju det jag menar hoppas att fler ser detta
är det någon annan som har fått något liknande

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ja du.... Skulle till 99,99% säkerhet tro att du precis blivit blåst på 5000:- Precis som jag och många fler varnade för tidigare i tråden. Men den som lever får se, se till att hålla denna tråden uppdaterad så vi får veta hur det går för dig.

Utgår ifrån att du krävde att annonsen ska bort från blocket omgående? Eftersom du redan lagt handpenning på hojen finns det ingen anledning att den ska ligga ute till försäljning längre.

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Utgår ifrån att du krävde att annonsen ska bort från blocket omgående? Eftersom du redan lagt handpenning på hojen finns det ingen anledning att den ska ligga ute till försäljning längre.
verkar inte så

och så frågade jag varför annonsen var borta innan jag bestämt mig då sa han att han polare gjort fel när han skulle lägga in en r1 06 röd

jag har inte satt in några pengar:tummenupp
hmm har du lämnat någon handpenning eller ej?

Har lämnat en handpänning på 5000kr på 1st Yamaha R1 2005 Limited edition!

Fast har du inte betalt någonting än så ska du nog vara rätt nöjd nu.

Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ok, så du frågade honom hur ni skulle gå tillväga om du betalade handpenning och han mailade över kontraktet. Men du har inte satt in några pengar?

Ska kolla med polaren som blev lurad, tror han fick nått liknande kontrakt mailat till sig. Får se om dom är skrivna på samma sätt isf..

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Ok, så du frågade honom hur ni skulle gå tillväga om du betalade handpenning och han mailade över kontraktet. Men du har inte satt in några pengar?

Ska kolla med polaren som blev lurad, tror han fick nått liknande kontrakt mailat till sig. Får se om dom är skrivna på samma sätt isf..

Jag har bara lagt handpenning på ett fordon 1 gång...
Det var 500:- (symbolisk summa) för att personen i fråga skulle hålla hojjen till helgen.
5000:- skulle jag kunna lägga hos den lokala mc-butiken inte annars.

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
VARFÖR lämna handpenning på ett redan suspekt objekt ?:va... Hade han haft hojen hemma , man hade kikat på den , lämna handpenning för att sen hämta hojen någon/några dar senare... Det är en femma. Då kan man syna både säljare o hoj samtidigt o se om det är ngt att lita på. Aldrig att jag skulle lämna ens 5 kr efter att ha sett en bild på nätet ! Utbudet är så stort , så det finns ingen anledning att lämna nån handpenning....

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
VARFÖR lämna handpenning på ett redan suspekt objekt ?:va... Hade han haft hojen hemma , man hade kikat på den , lämna handpenning för att sen hämta hojen någon/några dar senare... Det är en femma. Då kan man syna både säljare o hoj samtidigt o se om det är ngt att lita på. Aldrig att jag skulle lämna ens 5 kr efter att ha sett en bild på nätet ! Utbudet är så stort , så det finns ingen anledning att lämna nån handpenning....
klart det finns tillfällen då man lägger handpenning.

Jag hittade en hoj jag verkligen ville ha och den såldes av en användare här, användaren har varit aktiv på forumet länge och ville inte ha handpenning men då köpet dröjde ett tag eftersom lösen av min stulna hoj tog en stund + att jag inte hade tillfälle att åka ner till skåne så ville jag lägga handpenning för att garantera att jag skulle få köpa hojjen och så att säljaren skulle känna sig lite säkrare.

Men endast efter ett samtal via blocket eller mailkontakt om en alldeles för billig hoj nä då hade jag inte lämnat någon handpenning.

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
klart det finns tillfällen då man lägger handpenning.

Jag hittade en hoj jag verkligen ville ha och den såldes av en användare här, användaren har varit aktiv på forumet länge och ville inte ha handpenning men då köpet dröjde ett tag eftersom lösen av min stulna hoj tog en stund + att jag inte hade tillfälle att åka ner till skåne så ville jag lägga handpenning för att garantera att jag skulle få köpa hojjen och så att säljaren skulle känna sig lite säkrare.

Men endast efter ett samtal via blocket eller mailkontakt om en alldeles för billig hoj nä då hade jag inte lämnat någon handpenning.

I ditt fall hade inte jag heller varit nervös för att lägga handpenning , men det är precis det jag menar. Aktiv SH:are är ju en form av garanti:).....

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Jag råkade kanske maila blocket och be dom kolla upp säljaren och
hänvisade till alla relevanta trådar här på SH...
Beror nog inte på mitt mail men vi får hoppas att han får
lite svårare att kränga saker som inte finns genom blocket...

Då är vi två som gjorde det :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...