Det gör det garanterat. Brukar ta typ 20 sek eller så är min erfarenhetTack för svar. Hade igång motorn ca 5 sek vågade ha på den längre när lampan lös.
Ska åka förbi och starta lite längre och se om det försvinner.
Du fixar det på en kväll i garaget och youtube. Men varför ska du byta korg och allt? Jag lyckades byta både fjädrar, lameller och stålskivor, och jag är ett klantarsel. Det var kanske 6 skruvar.Okej då är det nog lugnt.
Sista frågan är det svårt att byta ut hela kopplingen. Har köpt en komplett med korg och allt men inget låg som det ska, får kika hur det ser ut i gamla. Men är det nåt spec man ska tänka på? Sitter den bara med typ tre skruv?
Jag har alla nödvändiga hylsor, spärrnycklar och momentnycklar och tycker inte det är svårt.Okej då är det nog lugnt.
Sista frågan är det svårt att byta ut hela kopplingen. Har köpt en komplett med korg och allt men inget låg som det ska, får kika hur det ser ut i gamla. Men är det nåt spec man ska tänka på? Sitter den bara med typ tre skruv?
Det kan bli kanter på kopplingskorgen som gör att det hugger, dessa går att slipa till. Det gjordes på min gamla och funkade perfekt efter det. Passade dock på att byta lameller samtidigt när det ändå var isär. Om du redan köpt, slipa till och spara den gamla som reservJa den där manualen laddade jag hem idag, bläddrat fort i den.
Kopplingen hugger så fatta jag det som att det är oftast jack i yttee kopplingskorgen som orsakar detta även tryckplattan sa en vän kunde orsaka det.
Hittade en komplett koppling på ebay som för det otränade ögat ser ok ut. Så tänkte att det är lika bra och byta ut hela paketet i samma veva.
Det kan bli kanter på kopplingskorgen som gör att det hugger, dessa går att slipa till. Det gjordes på min gamla och funkade perfekt efter det. Passade dock på att byta lameller samtidigt när det ändå var isär. Om du redan köpt, slipa till och spara den gamla som reserv
Slipade du med nåt fint sandpapper eller bara en fil?Det kan bli kanter på kopplingskorgen som gör att det hugger, dessa går att slipa till. Det gjordes på min gamla och funkade perfekt efter det. Passade dock på att byta lameller samtidigt när det ändå var isär. Om du redan köpt, slipa till och spara den gamla som reserv
Värt att notera : man kan göra detta EN gång. Behöver man i framtiden göra det en gång till blir resultatet för stort glapp mellan korg och lameller så man får fort nya hack.
Till TS: lägg gärna upp bild på den nya korgen. Inte alltid så lätt att avgöra om en beg kopplingskorg är ok, jag har själv fått hjälp att bedöma beg prylar innan köp, tycker det är en hjälp även om det alltid är man själv som tar beslutet i slutändan såklart.
Min garagekompis som gjorde det när jag var borta på jobb.. Men vill minnas att han endast använde en liten diamanfil som såg ut som en nagelfil typ.Slipade du med nåt fint sandpapper eller bara en fil?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |