rookie
www.mixpix.se
Handlar tråden om vilka som kört bana eller inte?
Nej, men det verkar vara en hel del som tar upp ämnet.
De flesta (får man ju anta) har ju iaf kört gata. Lite svårt att argumentera för/mot nåt om man inte ens prövat det?
Handlar tråden om vilka som kört bana eller inte?
Oljegrus är krossade stenar ca 5-10 m.m. stora som tillsammans med nån form av asfaltstjära läggs ut som en mätta längs vägen. Sen får trafiken fungera som en ångfält och trycka gruset på plats. Det tar ofta månader innan vägen blir helt "lösgrusfri". Ingen får då under denna tid för sig att köra roadracing på det vägavsnittet, jag lovar! Det är dock ingen fara att köra lagligt. Vägverket sätter ut varningsskyltar när de lagt ut detta på ett vägavsnitt.
Mycket bra jobbat med tanke på utgångsläget, tackSen är det min åsikt att UG var en helt i överensstämmelse med verkligheten. Fast jag skräms över en del citat av sporthojsfolk!
Interview´en med mig var ganska långt, och jag pointerade bl. a att man måste skillna mellan inlägg på ett kaxigt forum och det som folk verkligen står för..
Om tiden kommer tillåta det - ska jag se om SMC kan ha en kommentar om sitsen under morgondagen!
Bra skrivet!
Nu är det bara att vänta på att någon/några politiker ska agera & göra livet riktigt surt för oss som kör dödsmaskiner..
Vi har ju oss själva att skylla på, vet ju själv hur det är, när man startar hojen så växer ju hornen ut, ingen kan väl säga att man har köpt en sporthoj för att köra lugnt med?? fast även om man gasar ur så kan man ju göra det på "säkra" ställen, inte i blinda kurvor m,m
Dock så måste jag säga att hela reportaget var "billigt",ska man kalla sig reporter (eller vad hon skrev i chatten) så kan man ju förvänta sig lite bättre.
Snyfthistorier från en liten pojke som pumpar däcket på sin cykel! suck...
Äh... Tycker på allvar att man kan ge speciella "MC vägar" typ "fristad", Låter HELT kaijko men allvarligt nu och inget menat till dom som lagt livet till men vill folk köra som MÅNGA av oss gör på speciella MC vägar så låt oss göra det, ge oss frikort och så får vi se hur många som faktist vistas på vägarna när det ligger en person i varje dike med hojen snurrad runt ett träd! DÅ kanske man börjar tänka till, visst många får lägga livet till men det har dom gjort på sitt EGET bevåg! Det kommer inte hjälpa att hålla på o bygga dyra banor och massa upplysningar om att "fart dödar"
Komigen, många av oss kan jag tänka mig tappar lusten att åka om det är "lagligt" och ni VET med er att jag har rätt!
Visst, bana... Jippie, snurr snurr snurr, Sen då? Samling på Cafét vid sista hårnålen... Glöm det, Bulten och Bogan är där för att stanna och det finns inte ett SKIT som dom boende runt området kan göra, Låter riktigt illa men det är saningen! Försöka går ju men finns alltid nån som sticker ut och sen hakar trenden på!
Men alla som har med ett finger i beslut kring begränsningar, skyltar fram och allt vad det nu heter VET allt som sades i UG ikväll. Det VET sedan innan om Bogan och annat skit. INGET nytt framkom just ikväll och vad fokus beträffar...den där grejen är GLÖMD av allmänheten så fort Wanja Wedins gubbe erkänner att han köpt en Toblerone med LO´s kreditkort nästa vecka.
Ja du... vart ska jag börja?
Jag älskar ljudet av en Twin, älskar utseendet och dessutom gillar jag känslan av att endast ha en handledstwist ifrån mycket hästkrafter.
Betyder inte att jag utnyttjar dem hela tiden, överallt. Att min Twin blev en Suzuki beror på flera variablar varav priset är en av dem, kostnaden för en ny Ducce har jag juh inte råd med, min försäkring = 2500 / år (helf.)
Det är sant att den bara går jämt vid acceleration, can't argue with that! Men faktum är att jag helst av allt vill utnyttja min motorcykels kapacitet på bana och inte på vägarna. Sedan vet jag juh att jag är en lillspigge som inte har många mil i ryggen och har dessutom inte haft körkortet så länge. Min utmaning ligger i att förbättra min egen kapacitet på min Motorcykel eftersom mina begränsningar kommer långt före min motorcykels.
Nä i den farten så är det nog svårt att uppfatta nått om jag ska vara helt ärlig. Uppskattar att du är påläst så jag bara kan njuta av din kunskap, det är därför det finns experter som du.. Här måste jag självklart erkänna min begränsning. Men ändå så i praktiken tex när jag är på väg in i myllret av trafik på vägen till jobbet så hör jag och blir varnad när någon mc med avskuret avgasrör är på väg in för omkörning, bilar hör jag lika lite som min egen knarr, så viss effekt har det..
Nä i den farten så är det nog svårt att uppfatta nått om jag ska vara helt ärlig. Uppskattar att du är påläst så jag bara kan njuta av din kunskap, det är därför det finns experter som du.. Här måste jag självklart erkänna min begränsning. Men ändå så i praktiken tex när jag är på väg in i myllret av trafik på vägen till jobbet så hör jag och blir varnad när någon mc med avskuret avgasrör är på väg in för omkörning, bilar hör jag lika lite som min egen knarr, så viss effekt har det..
Bra skrivet!
Nu är det bara att vänta på att någon/några politiker ska agera & göra livet riktigt surt för oss som kör dödsmaskiner..
Vi har ju oss själva att skylla på, vet ju själv hur det är, när man startar hojen så växer ju hornen ut, ingen kan väl säga att man har köpt en sporthoj för att köra lugnt med?? fast även om man gasar ur så kan man ju göra det på "säkra" ställen, inte i blinda kurvor m,m
Dock så måste jag säga att hela reportaget var "billigt",ska man kalla sig reporter (eller vad hon skrev i chatten) så kan man ju förvänta sig lite bättre.
Snyfthistorier från en liten pojke som pumpar däcket på sin cykel! suck...
Visst gjorde dom det men dom fick ett sakligt framställt inslag i TV som underlag lagt till sin redan tjocka hög med underlag.
Tror du att det kommer att blåsa över så har du nog fel tyvärr.
Det är inte för inte som SMC i dagarna har fått argumentera med trafikutskottet om åtgärder för att kommat tillrätta med buskörning på MC ännu en gång.
Det här inslaget är visserligen bara en faktor i mängden om just företeelsen med hojförare som kör som idioter men den kommer definitivt att bidra. Det är sten till börda så att säga.
För du menar väl inte att inslaget var direkt smickrande???
Jo. Det kan kanske vara den då.
Jag tror dock inte att det faktiskt är så att dom tror att det är en moped. Däremot tror jag att dom inte förväntar sig att man ska komma farande i 130 på en 70 sträcka och det är nog där problemet ligger....
Va bra - då har vi en deal om när det händer nått efter denna media storm;
-att DU får montera reg-skylterna fram på mina hojer, du pröjser för mitt ägareansvar, du tar min förhöjda försäkringpremie, du får även ta kostnaden för mina transponders, och div. extra avgifter som jag har för mina sporthojer.. sen kan du även sitta i i kachotten om jag nu ska råka få lite för mycket fart!
Åt andra sidan ska jag nog själv ta kostnaden för prisfall på min Vaxholms kåk.
- Sen är det min åsikt att UG var en helt i överensstämmelse med verkligheten. Fast jag skräms över en del citat av sporthojsfolk!
Interview´en med mig var ganska långt, och jag pointerade bl. a att man måste skillna mellan inlägg på ett kaxigt forum och det som folk verkligen står för..
Om tiden kommer tillåta det - ska jag se om SMC kan ha en kommentar om sitsen under morgondagen!
Förstår inte heller problemet med att lägga ut oljegrus. Billigt och effektivt. Kan man inte köra på det i laglig fart med hojen så får man köra under laglig fart då. Kan man inte köra på det alls så ska man inte ha mc-kort. Så enkelt är det för mig. Ingen som kan skriva varför det är en dålig idé?
Så är det ju förstås men det betyder ju inte att vi har rätt att göra samma sak. Hade den diskutionen senast idag på mitt jobb då en anställd inte ansåg sig behöva komma i tid för att en annan inte gjorde det, suck!
Om man tänker så här, säg att du är beredd på att gå med på nedan för att få extremt billig försäkring... Hur många skulle köpa det direkt?
1. fängelse över 50km/h över hastighetsbegränsning
2. ägaransvar
3. Begränsning på toppfart (tex 160) och effektbegränsning (tex 100hk)
Någon som överträder ovan blir av med körkortet på livstid.
Dem som inte går med på det dubblar man försäkringspremien på och extra saltad vägskatt... Vad tror ni?
Jag är ingen expert för att jag har pluggat men faktum kvarstår att alla inte hör en brölhoj innan det är för sent.
Tur för dig att du har förmågan....
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |