Eftersnack - Uppdrag Granskning

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Journalisten är inte något intryck av att vara neutral utan mer redan förutsägbar. Tycker det är fruktansvärt dåligt att polisen inte visade sig mera just att försöka få bort busåkning ifrån vägen men det har ju redan sagt sitt om Barkaby så va tror det ska åstadkomma helikopter mm. Motobana löser inte allt men väldigt mkt & hur mkt tror ni att ha poliser samt helikopter i beredskap en hel dag, lägga de pengarna på motorbana så är det en bra början. Polisen är & förblir en enhet som ska driva in pengar sorligt men sant. Ang inslaget så visst tycker det är vääääldigt många som kör över sin gräns & de borde tacka sin lyckliga stjärna att de har fått leva lite till innan nåt händer. Den sista farbrorn i inslaget Ottoson tror jag han hette gav en riktigt bra avslutning, vilka är det i slutändan som kommer ta mest skada jo de anhöriga om det handlar om en personolycka. Alla kommer fråga sig varför just han/hon jo därför för det var tyvärr dags då denne körde på övertid.
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
En potentiell lösning för försäkringsbolagen att fila vidare på presenterades de facto.

Få bort skenförsäkrarna!
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Som jag trodde... snor ordet RIKSPUCKO för killen som med gråten i halsen säger "men vi vill ha en bana att köra på..."

Gör som i golf, PAY AND PLAY!
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
...jag gillar mest de "anonyma" som hade "berättarröster"...

Annars kan jag inte säga mer än att jag faktiskt tycker att Danskfan var en bra företrädare ur alla synvinklar.

Resten av de intervjuade har jag delade meningar om...
 

RD500

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Ort
UPPSALA
Hoj
yzf1000r Ktm520 nc24 xtz750 dr650
ug

Att det gasas vet ju alla här....men sitatet från en hoj åkare som inte ville vara med på bild ( vilket jag förstår) Det går ju 180 till 200 förbi ridskolan där små tjejerna springer men det är ju en raksträcka..??????!!!!!!!!!!
 

Katte.N

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
StockholM
Hoj
Hojlös
Snygg att ta med en 8 år gammal pojke och hans gravida mamma bara för att göra det liiiiiiiiiiiite värre.
Haha bästa ändå va när dom fråga lille va som hände, ehm jag satt och titta på mina kulor hahahahaha. Dålig humor, kanske ja men va fan. Puss på er alla hojåkande galningar :tuttar
 

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Uppsala
Hoj
2st Cbr1000rr-08
va va de för fegisar i slutet som inte våga visa sig!! har man dom åsikterna, "att dom får lära sina barn o inte gå ut på vägen" "ja stannar inte! så kan man stå för de oxå tycker ja, yeaa ni va skit coola o häftiga...suck
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag tyckte repotaget var ganska så sansat.

Folket efter vägen har ju inte fel - och speciellt gubben som hade varit med att "städa" efter ett antal olyckor.

Som sagt, det ligger ju inte mycket eftertanke bakom tok-körningarna.

Däremot får dom ju samtliga Sport / Sport-touring hojsåkare att framstå som någon form vettvillingar. Att det skulle vara mer regel än undantag att köra som ett tok.

Visst är det härligt att dra på lite extra - väldigt befriande - men som killarna (och tjejen) sa i inslaget: med måtta.

Tyckte däremot barnfamilje-incidenten var skrattretande. Nån unge som knappt kan prata ska försöka redogöra sina känslor om något han förmodligen inte ens förstått. Tillförde ju inget till inslaget utom lite snyftningar och "Tänk om barnet hade blivit skadat." - och sedan lägga lite betoning på att frun var gravid vid incidenten.

Nåväl.

Hur inslaget än hade slutat så hade det inte berört mig negativt. Tacka gud för isbjörns- och renlandet här uppe.
 
Last edited:

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Sålda
Ställde fyra eller fem frågor i chatten... inte en enda fick jag svar på ... vågade hon inte svara på dom... nä självklart det var ju för många hon han ju inte... måste ju sett frågorna iaf
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Bra och sansat reportage. Mannen som berättade hur trist han tyckte det var att sitta och hålla handen på nån som har benpipor stickande ut ur kroppen, samt galne dansken som visade att det kan vara vettiga människor på sporthojar med var höjdpunkter.
 

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Ort
I ett slott snart =)
Hoj
"Den senaste =)"
Såg inte hela men tänkte kolla på "Play" senare fast det jag därimot har sett och sitter och tittar på nu är "Chatten" men KH som sitter och svarar på frågor. Hon verkar dock inte ha alla hästar kvar och fakta, ja det verkar som att det saknas en del.

Svarar inte på frågor som hon blir ställd på i sin enkelhet heller utan gör som en politiker och svarar med en helt annan fråga/svar...

Aja, får väl se hur UG var senare...
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Det skulle för övrigt vara intressant att få veta vem den efterblivna är...alltså personen som kläckte ur sig att man får hålla barnen borta från vägen om man är orolig för dem. :lol

Programmet var väl helt ok och redde väl inte ut något alls tyckte jag utan lät mest en massa folk klaga!

Nu stöder inte jag buskörningen på bogan men ska man inte ALLTID hålla barnen borta från vägen?
Är inte alla föräldrar som mig och vill att deras barn <10år ska hålla sig borta från vägen?
 

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Götet
Hoj
BMWs
Vad kan man göra?
Vilken typ av hinder eller annat skulle förhindra de värsta fortkörningarna på Bogan?


Gupp? Fräsningar? Blixtrande kamera när de går för fort? Eller nån bom som stängs längre fram om hastigheten överskridits mer än 30km/h?

Varför inte se till att försöka hjälpa de boende och VV med vad det går att göra? Så nästa granskning handlar om mcåkarna själva hjälpt till att lösa problemet :tummenupp

Det är som sagt inte bara en liten klicks problem utan närapå alla hojåkares problem!
 

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Huddinge, snättringe
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Skönt att man inte behöver känna sig träffad denna gång, knarren min har varken lika mycket hästar som den väger och gör inte 300 ens i medvind. Tyckte dock att dem gick lite hårt åt sporthojsåkare som grupp när det endast är några rötägg som inte tänker sig för.. Men ung och dum har man själv varit så man får väl försöka att dela med sig av sin erfarenhet så dem nya förmågorna inte gör samma misstag som en själv...
Annars bra reportage.
Undrar om kommunen tagit bort mc parkeringen i Vaxholm för att minska knarrtrafiken där, nån som vet... nu är vi snart inte välkommna nån stans...
Nä dags att damma av MC Donken på Sveavägen, där gick det så lungt till förr om åren :yoparty
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
i chatten: "Ellan I ärlighetens namn så ligger ju mycket i problemet att sporthojar är tillåtna på allmänna vägar. "
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Just ja glömde tacka Galne Dansken för sitt framträdande!! :tummenupp
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Vart kan jag se avsnittet? Har letat på svt men det finns inte, kanske brukar ta ett tag att komma upp?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top