Med dem här verktygen så lossar jag era sabbade muttrar och lirkar loss SKaD´s till synes dåliga svetsar
Dessa tänger rår inte på de här muttrarna!
http://www.locex.se/
Med dem här verktygen så lossar jag era sabbade muttrar och lirkar loss SKaD´s till synes dåliga svetsar
Jag funderade på motsvarande konstruktion förut, men det var svårt att hitta bygellås med tillräckligt lång ögla, samt att i min konstruktion så var låset ingjutet i betongen så att det bara gick att få loss bygeln.
men jag kom fram till att det behövdes två lås per betongblock för att tjuvar inte kunde komma åt att kapa bygeln, samt även att de inte ska kunna rulla ut hojen tillräckligt långt ut för att kunna komma åt hjulaxeln, m.a.o ta hojen och lämna kvar det fastlåsta hjulet.
Så när jag räknade på det blev det rätt så dyrt, så jag tog och byggde en hel bur i stället
schysst bur vad blev materialkostnaden för den? är det krångligt att backa in hojen i den? vad har den för mått ungefär?
Nu blir det amatörtimmen här, hur vore det att ha en bur gjord på aluminiumprofiler? Lätt att kapa?
Nu blir det amatörtimmen här, hur vore det att ha en bur gjord på aluminiumprofiler? Lätt att kapa?
Jupp, en vinkelkap går genom aluminium som om det var gjort av smällt smör. T.o.m. bågfil kapar aluminium ganska snabbt och utan särskilt mycket ansträngning.Alu är ingenting man använder för att göra inbrottssäkra grejjer direkt. Alu är ju mjukt, du kan ju typ böja skiten för hand.
För länge sedan var det någon som startade en tråd om att ha en fjärrstyrd bomb gömd på hojen. Kan det vara något för er paranoida människor kanske? Ett dynamitknippe som man kan fjärrutlösa i lugn o ro innanför sitt köksfönster när tjyyven åker iväg på sin nystulna hoj..
Ka-BOOM!
Jag har verktyg hemma som jag kan lossa "allt" med spelar ingen roll om muttrarna skulle vara rundsvarvade och polerade till en glashal yta det skulle gå endå att få den dem med dom verktygen jag har!
Edit: Tog en bild på nycklarna!
Älskar kreativa människorPriset kan variera beroende på tillgång och efterfrågan men skulle tippa på www.ebaybaghdad.com eller www.blocketrussia.rus
Lycka till!
Självklart, det enda som finns i överflöd på jobbet är oanvändbart.. Tänkte i min enfald att det var både lätt, hållfast och stryktåligt.Alu är ingenting man använder för att göra inbrottssäkra grejjer direkt. Alu är ju mjukt, du kan ju typ böja skiten för hand. Alu är även väldigt dyrt!
Sa dom på TV-shop, ja..
Lycka till!
Skrattretande.. borra ett hål rakt igenom och sen e den ett minneblott
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|