Egoistiskt agerande

Status
Ej öppen för fler svar.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
ALLA stör sig på olika saker, så kommer det alltid vara! Det du tycker är jobbigt tycker nån annan inte spelar nån roll alls, medans det finns saker som nån tycker är superjobbigt men du inte tycker har nån betydelse.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
magnusfernstrom skrev:
Teo: Kom med ETT bra skäl till varför ni måste stå och gasa som fån, så skall jag överväga det här med att ändra mig.

varför lystnar man på musik högt? ÄR det bra på något sätt? Varför går du på bio? Det killar i ryggslutet när det ylar till :banana

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Att köra motorcykel är en rekreationsaktivitet vari behållningen är ojämförligt intensiva sinnesintryck.
Att du fått för dig att MC-förare är inkompetenta får du gärna utveckla och motivera..?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Min låter också rätt mycket, men den går igenom besiktningen med någon db marginal, så det är fullt lagligt. Vill inte köra med orginalsystemet, dels eftersom den går sämre, och dels eftersom man får mindre uppmärksamhet i stadskörning med en knäpptyst maskin (folk springer inte rätt ut i gatan om de hör att något kommer brummande bakom krönet).

Sen låter det rätt trist med orginalpiorna också i mina öron.

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
magnusfernstrom skrev:
Teo: Kom med ETT bra skäl till varför ni måste stå och gasa som fån, så skall jag överväga det här med att ändra mig.

HanneZ: Egoism min vän, om en person är väldigt egoistisk, genom att störa andra personer tyder detta på lågt IQ. För en person med lite vett i skallen vet sådant.

Vet du vad det var för sorts hoj? var det en sporthoj? om inte annat så kan du ju sluta gnälla på detta forumet då det i första hand finns sporthoj förare här

Och ja det finns även offroad och motard åkare här. Men som sagt innan så är det mest glidarna som för sånt sjukt oväsen att nästan är outhärdligt.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
magnusfernstrom skrev:
Så du menar att ljuddämpare är ineffektiva?

Unga killar på häftiga maskiner vill väsnas, tjejer med lågt blodsocker är livsfarliga påven har en lustig hatt.

Ljuddämpare är ineffektiva när de ligger hemma i garaget ersatt av en fräck fullflödespipa.

Gick med
25 May 2004
Hoj
Ingen
Peaches: Jag har inte vaknat på fel sida, är bara irreterad på vissa idioter som finns. Snart 18? Jag har just fyllt 16.

Chrille: Men man ska inte behöva vänja sig vid idioter!

Chris Husky: Det kommer en hel del motorcyklar körandes förbi mitt hus jag bor i. Dag som natt.

Penguin: Jag gnäller för att det helt enkelt blivit för mycket med idioterna. Frågar VARFÖR en del gör så.

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
magnusfernstrom skrev:
HanneZ: Jag hör ju vad jag hör, om man säger så. Jag är inte döv, fast snart kanske jag blir det.

McRae: Bra argument, kom med något bra istället!

Har väl en hel del med intresse att göra, somliga fullkomligt älskar att höra en vrålande radfyra, andra inte och tycker därför att detta är löjligt.
Skillnaden på olika individer är väl hur egoistisk/generös man är att tolerera andras intressen.
Tänk efter vad du själv känner passionerat för, tänk sedan efter vad det finns för later som din hobby dras med. Dom måste någon annan jäv.. stå ut med.
Man får helt enkelt ta det goda med det onda, och sedan se det possitiva i det.
hmm :va var det tillräckligt filosofiskt??? :rolleyes:

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Att torrgasa vid rödljuset är väl lite idiotiskt inne i stan. Impar som du själv säger endast på ett fåtal.
Men att ha ett öppnare system som hörs är snarare en livförsäkring. "Loud pipes saves life" som det heter.

Snorfen

Guest
Alla är vi olika...finns många posörer som tycker det är grymt fränt med div.oljud....säkert samma personer som plågar runt i en sketen 740 med 2.5 tumsavgassystem på 2:an som tror han/hon är Kenneth Hansen......
Sen finns det faktisk dom som har ett passionerat förhållande till sin hoj åsså...själv kommer jag ihåg min Ducce när man själv åkte efter favoritvägen...ibland gasade man lite extra bara för att höra dom där ljuvliga tonerna..och för inte tala om snarket i förgasarna vid gasavslag!!Aaah!!!
Jag vet...är väl rubbad..men det bjuder jag på! :tungan

Men har förståelse för att folk blir förbannade....men alla som brölar omkring är knappast puckon....bara lite tokiga.... :hihi

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
magnusfernstrom skrev:
Föraren, som uppenbarligen har ett lika högt IQ som en samlad kvalsterkoloni

Så min fråga till er följer som så; varför är ni så egotrippade? Jag är relativt säker på att något skrytaktig fån finns här, och ja, jag är fullt reda att argumentera mot era antagligen idiotiska argument om varför ni visst skall få störa er omgivning.

Om du vill jämföra IQ, kom bara så ska jag visa var skåpet ska stå (valpen) :arsele

Tänk att en så ung person kan störa sig så enormt på sin omgivning, t.o.m. värre än min morfar :D att dessutom störa sig på ljudet från en hoj... vad gör du här :va

Motorljud är som musik för motorintresserade, man skulle kunna dra parallellen med dem som älskar musik och lyssnar på det med hög volym (och stör sina grannar)... men jag antar att du inte gör det heller i din tråkiga tillvaro :hihi

Nevars... ta och ryck upp dig lite... eller bosätt dig utanför stan, långt ifrån alla (o)ljud :dummer

... så du bor i LKPG. Säg mig var så kommer jag o torrgasar lite utanför ditt fönster i sommar :hihi

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
magnusfernstrom skrev:
....

Chrille: Men man ska inte behöva vänja sig vid idioter!

....

Jo. Eller så flyttar man.

Du bor vid en genomfartsled - tuff skit, men det enda som kan ändras, utöver polisens genomdrivande av bullerlagarna, är ditt boende.

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
hojlös
Registrerade du dig bara för att kunna gnälla lite?
Det är som det är, på sommaren kommer hojarna ut, bara att acceptera.
Hjälper knappast att vara gnällspik.
Det finns saker som stör mig också, men att tro att allt ska vara enligt sina egna åsikter är väl bra egoistiskt.
Trivs man inte med omgivningen där man bor, får man väl överväga att flytta?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
magnusfernstrom skrev:
Jag registrerade mig för att se vad ni själva har att säga. Alltså ni som faktiskt åker motorcykel.
Att köra med fullt öppna rör är både onödigt och olagligt, men det finns många anledningar till att för den skull inte använda orginalsystemet.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Ok, VARFÖR varvar jag vid rödljus?

* Jag har tråkigt och inget att titta på

* Jag mjölkar upp varvet och håller det på 4000varv för att det är på väg att bli grönt

* Motorn är inte riktigt varm, och jag varvar för att den ska bli det snabbare

* Accpumparna behöver primas för att ge ett bra gassvar

* Någon bredvid mig varvade just, och jag är väldigt omogen

* Jag kan

HanneZ

Guest
Santo glöm inte att IQ är relaterat till ålder

När jag tänker efter står jag ofta o varvar i rödljusen här utanför, folk tittar o undrar vad jag håller på med, jag förväntar mig ju inte att dom ska förstå att min tomgång är låg när hojen är kall och jag är rädd för att den ska dö... men vad kan ja göra åt saken?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Plelle skrev:
Haha.. Flytta ut på landet så kan du sitta o läsa din bok o röka din pipa helt ostört, om de nu inte skulle komma en björn eller liknande o låta i buskarna.

Snarare i vildmarken isf, på landet så kör nån med sin traktor eller kör nån höfläkt, det är inte helt tyst, kanske råmar nån ko.
Jag tror aldrig killen skulle palla trycket faktiskt:lol

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
magnusfernstrom skrev:
Jag registrerade mig för att se vad ni själva har att säga. Alltså ni som faktiskt åker motorcykel.

Det fínns många, både unga och gamla, som tycker om att väsnas så mycket som möjligt. Dom har liksom alltid funnits, det är inte mycket att göra åt. Retar du dig lika mycket på bussar och lastbilar som kanske bullrar ännu mer? Vill du ha tyst omkring dig, flytta ut på landet.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...