Egoistiskt agerande

Status
Ej öppen för fler svar.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
K-Micke skrev:
Det undrar jag med. En hel koloni kan väl inte ha högre IQ än ett enstaka kvalster. Alltså man kan inte addera IQ. Fast kanske om man tar myror och bisamhällen, där har nog kolonin högre IQ än den enskilda individen. :va

En spontan gissning är att det iallfall sitter (satt) en kille på den här tråden med ungefär nämnda IQ.

ebbaklasa

ska man skriva nått här?
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-99 och en minicross 110cc
han verkar va en eremit
gör som "bertil enstöring", köp en gammal ubåt o bo på havbotten så slipper du även fåglarnas kvitter :D

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Jåke skrev:
Kan till viss del hålla med magnus om att det är oftast väldigt tunna försvar vi hojåkare har för att slippa visa hänsyn till omgivningen..."loud pipes saves lives" t.ex. är skitsnack. Hojåkare i gemen kör inte ihjäl andra, vi blir ihjälkörda eller kör ihjäl oss själva.

Redan nu snackas det om att ytterligare begränsa ljudnivåerna i tätort och kanske helt förbjuda motorcyklar i stan för att de låter "så mycket". Inte kanske för att en enskild hoj har otillåten nivå, utan för att föraren kanske inte visar hänsyn. Å det gäller inte bara customhojar...

Ljudnivån totalt ökar helt enkelt genom att vi får bl.a. mer trafik, och med den ökade nivån minskar toleransen tyvärr. Man ska komma ihåg att buller kan definieras som "allt oönskat ljud" och det har ju inget alls med volym att göra.

Att sen dra alla över en kam och kalla folk dumma i huvudet är väl att ta i. Man kan rent av säga att magnus "bullrar", eftersom hans inlägg här verkar oönskat... :hihi

Javisst, för att inte tala om alla lastbilar som kör genom stan och alla bilar och alla mopeder och alla cyklar och alla barnvagnar. Inte f*n kan de tvinga ut hojarna ur stan. Det verkar ju vara helt idiotiskt!! :dummer

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
bissmark skrev:
Inte f*n kan de tvinga ut hojarna ur stan. Det verkar ju vara helt idiotiskt!! :dummer
[moraltantläge på]
Visst är det idioti, men det är inte helt otroligt att någon politiker får för sig nåt sånt eller? Har åkt med kompisens gammelGSX1100 med 4-1 system som är extremt högljutt, låter helgott, men kör jag förbi barnvagnar, hästar, pick-nickar, tätbebyggda bostadsområden så försöker jag hålla igen lite. Tänker vi lite lite och försöker visa lite hänsyn så behöver vi inte höra såna förslag från våra politiker... [moraltantläge av]
och kan njuta va lite skön motorsång, hojar ska låta!

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
NÄÄÄEJJH!! Vad bannade ni honom för?!
Det här var den roligaste tråden jag läst på hela dagen jue.. :D :D

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Kyckling skrev:
NÄÄÄEJJH!! Vad bannade ni honom för?!
Det här var den roligaste tråden jag läst på hela dagen jue.. :D :D

Håller med, och det var intressant att se att någon "okänd" faktiskt kan komma in och posta värsta sortens "Flame" på SH utan att hela Forumet kantrar.
Ämnet är ju en smula känsligt, i alla fall om man ska tro trådens längd.

Jämför med att någon skulle utge sig för att vara Miljöpartist på Zatzy och kräva en fördubbling av bensinpriset, och samtidigt hävda att "Det gör väl ingenting, ni kör ju ändå bara 201 meter och parkerar efteråt", eller att en "Trött granne" skulle kräva Subbas/5.1-förbud i ett Hemmabioforum för att han vill "sova middag" på eftermiddagen.

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Nästa gång, säg inte att "landet" skulle vara tystare..Sen jag flyttat hit, har jag bara hört mindre bilar och lastbilar men dock så jävla mycket mer crossar.och gamla 240'is med mer än 2 färger.....grannarna är redan tokiga, men en annan njuter! :tummenupp :rofl

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
HansJ skrev:
[moraltantläge på]
Visst är det idioti, men det är inte helt otroligt att någon politiker får för sig nåt sånt eller? Har åkt med kompisens gammelGSX1100 med 4-1 system som är extremt högljutt, låter helgott, men kör jag förbi barnvagnar, hästar, pick-nickar, tätbebyggda bostadsområden så försöker jag hålla igen lite. Tänker vi lite lite och försöker visa lite hänsyn så behöver vi inte höra såna förslag från våra politiker... [moraltantläge av]
och kan njuta va lite skön motorsång, hojar ska låta!

Om de vill ha ut hojarna ur stan ut på landet. Kommer då inte de som flyttat ut på landet att börja gnälla och flyttar in till stan. Vilket leder till att alla brats kommer gnälla på lantisarna inne i stan... Vilket leder till att snobbarna flyttar ut på landet och gnäller på alla hojar som dånar fram där. Vilket förmodligen leder till att hojarna tvingas tillbaka in till stan igen. Och vem fan vill köra i stan när det är på landet alla fina vägar finns???

:va :va :va
Nu blev det förvirrande, så jag slutar genast att skriva!

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Haha.. vilket lowlife.Skall ha det i tankarna nästa gång jag besöker linköping en fin sommarkväll..

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Nu gör vi såhär: Vi träffas i Linköping nån fin sommarkväll. Sen är det bara att åka runt i stan o tokvarva så gör vi killen lite gladare. Det här var en rolig tråd :D

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Jag är en 25-årig (ahem...27... då...) hårdrocksbrud (kanske lite avdankad) och jag GILLAR VERKLIGEN ett mastigt motorljud...jag blir glad av det.
Men så har jag också IQ som en samlad kvalsterkoloni... :crash

Det är så vansinnigt tråkigt med ogina människor som inte kan bjuda på att andra har roligt.
Tragiskt med en så gnällig människa i så unga år... vad kommer det att sluta? :skrämd

Snälla säg att det var ett skämt? :confused:

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Orange Retard Black Edition
Nova skrev:
Nu gör vi såhär: Vi träffas i Linköping nån fin sommarkväll. Sen är det bara att åka runt i stan o tokvarva så gör vi killen lite gladare. Det här var en rolig tråd :D

Jag är på. :tummenupp

Var det bosse b, bike forumet på rymmen som startade tråden?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Men man får vara ganska korkad om man inte fattar att bullrande motorcyklar upplevs som ett problem. Och ännu mer korkad om man inte fattar att många starkt ogillar ljudet av en snabbt accelererande mororcykel. Och direkt blåst om man inte ens begriper att folk, med all rätt, stör sig på ett bullrigt slipon eller en dånande motard. Särskilt i tättbebyggt område. Och ännu mer särskilt när ljudet ekar mellan huskropparna. Eller hur?

Jag har redan flyttat ut på landet, delvis för att slippa buller, så ni kan hålla inne med det dumsnacket i alla fall.

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
magnusfernstrom skrev:
Så, nu är sommaren mer eller mindre kommen, allt är kul och trevligt, nästan. Sommarlovet börjar snart, varma dagar som man kan spela basket på, ha kul. Dock finns det nackdelar med sommaren. Jag sitter på min balkong och kanske avnjuter en god middag, eller sitter inne på mitt rum med öppet fönster p.g.a. värmen. Intet ont anande kommer helt plötsligt en motorcykel i högsta hugg, ett schabrak utan dess like som ger ifrån sig ett outhärdligt ljud som med största sannolikhet överstiger den tillåtna ljudnivån på motorcyklar. En pina, ett lidande för boende i området, den enda som njuter av ljudet är antagligen föraren. Föraren, som uppenbarligen har ett lika högt IQ som en samlad kvalsterkoloni står sedan vid rödljuset och gasar, i väntan på att det skall slå om till grönt. Vi boende väntar dock på att den skrytaktiga stollen skall försvinna därifrån.

Att det finns ointelligenta och mäkta obegåvade människor i dagens samhälle som inte gör något p.g.a. deras inkompetens är knappast en nyhet. Men idioter som dessa har ett intellekt som kan likställas med en 5-årings. En person som ständigt är ute efter uppmärksamhet och blickar. Det får dom oftast också, dock oftast från 25-åriga hårdrocksbrudar som av allt att döma imponeras av oerhört höga ljud som endast är påfrestande. Men den övriga omgivningen irriteras endast av dessa idioter.

Så min fråga till er följer som så; varför är ni så egotrippade? Jag är relativt säker på att något skrytaktig fån finns här, och ja, jag är fullt reda att argumentera mot era antagligen idiotiska argument om varför ni visst skall få störa er omgivning.

Förlåt! :(
Jag kan inte beskriva hur mycket jag skäms över den ologiskt höga ljudnivån från mitt fortskaffningsmedel. Trots att skamkänslorna kryper i kroppen så trotsar jag sunt förnuft och vägrar alla medmänniskor någon som helst hänsyn genom att framföra det i praktiken svårmotiverade fordonet Motorcykel.

Förmodligen någon på SH som hade tråkigt och reggade ett nytt nick för en kick (rimmar ju!). ALLA högg på betet!

Ok, nu vill jag veta med som gjorde det! :hördu :notme

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
jag blev lite glad, för nu äntligen fick jag veta hur man raggar upp 25åriga hårdrocksbrudar

...bara o mekka på e 4-1 system... :tuttar

HanneZ

Guest
Flamma77 skrev:
Jag är en 25-årig (ahem...27... då...) hårdrocksbrud (kanske lite avdankad) och jag GILLAR VERKLIGEN ett mastigt motorljud...jag blir glad av det.
Men så har jag också IQ som en samlad kvalsterkoloni... :crash

Det är så vansinnigt tråkigt med ogina människor som inte kan bjuda på att andra har roligt.
Tragiskt med en så gnällig människa i så unga år... vad kommer det att sluta? :skrämd

Snälla säg att det var ett skämt? :confused:
Jag diskuterade vidare med Magnus på msn i en halvtimme eller så och han va seriös till 100%

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept