Mechanic_D
Ny medlem
Conrad skrev:Det gick inte så bra... Han är ju redan bannad.
Haha ojdå, nu gjorde ja bort mej igen, orkade inte läsa igenom allt
Conrad skrev:Det gick inte så bra... Han är ju redan bannad.
K-Micke skrev:Det undrar jag med. En hel koloni kan väl inte ha högre IQ än ett enstaka kvalster. Alltså man kan inte addera IQ. Fast kanske om man tar myror och bisamhällen, där har nog kolonin högre IQ än den enskilda individen.
Jåke skrev:Kan till viss del hålla med magnus om att det är oftast väldigt tunna försvar vi hojåkare har för att slippa visa hänsyn till omgivningen..."loud pipes saves lives" t.ex. är skitsnack. Hojåkare i gemen kör inte ihjäl andra, vi blir ihjälkörda eller kör ihjäl oss själva.
Redan nu snackas det om att ytterligare begränsa ljudnivåerna i tätort och kanske helt förbjuda motorcyklar i stan för att de låter "så mycket". Inte kanske för att en enskild hoj har otillåten nivå, utan för att föraren kanske inte visar hänsyn. Å det gäller inte bara customhojar...
Ljudnivån totalt ökar helt enkelt genom att vi får bl.a. mer trafik, och med den ökade nivån minskar toleransen tyvärr. Man ska komma ihåg att buller kan definieras som "allt oönskat ljud" och det har ju inget alls med volym att göra.
Att sen dra alla över en kam och kalla folk dumma i huvudet är väl att ta i. Man kan rent av säga att magnus "bullrar", eftersom hans inlägg här verkar oönskat...
[moraltantläge på]bissmark skrev:Inte f*n kan de tvinga ut hojarna ur stan. Det verkar ju vara helt idiotiskt!!
Kyckling skrev:NÄÄÄEJJH!! Vad bannade ni honom för?!
Det här var den roligaste tråden jag läst på hela dagen jue..
Skalman skrev::corn
Låter mest som om någon är ledsen för att pappa inte ville köpa en ny moppe åt honom.
HansJ skrev:[moraltantläge på]
Visst är det idioti, men det är inte helt otroligt att någon politiker får för sig nåt sånt eller? Har åkt med kompisens gammelGSX1100 med 4-1 system som är extremt högljutt, låter helgott, men kör jag förbi barnvagnar, hästar, pick-nickar, tätbebyggda bostadsområden så försöker jag hålla igen lite. Tänker vi lite lite och försöker visa lite hänsyn så behöver vi inte höra såna förslag från våra politiker... [moraltantläge av]
och kan njuta va lite skön motorsång, hojar ska låta!
Haha helt rättbam skrev:Va ute o gasade lite extra nyss endast för att jag såg inlägget!! mycket mellangas!!
Nova skrev:Nu gör vi såhär: Vi träffas i Linköping nån fin sommarkväll. Sen är det bara att åka runt i stan o tokvarva så gör vi killen lite gladare. Det här var en rolig tråd
magnusfernstrom skrev:Så, nu är sommaren mer eller mindre kommen, allt är kul och trevligt, nästan. Sommarlovet börjar snart, varma dagar som man kan spela basket på, ha kul. Dock finns det nackdelar med sommaren. Jag sitter på min balkong och kanske avnjuter en god middag, eller sitter inne på mitt rum med öppet fönster p.g.a. värmen. Intet ont anande kommer helt plötsligt en motorcykel i högsta hugg, ett schabrak utan dess like som ger ifrån sig ett outhärdligt ljud som med största sannolikhet överstiger den tillåtna ljudnivån på motorcyklar. En pina, ett lidande för boende i området, den enda som njuter av ljudet är antagligen föraren. Föraren, som uppenbarligen har ett lika högt IQ som en samlad kvalsterkoloni står sedan vid rödljuset och gasar, i väntan på att det skall slå om till grönt. Vi boende väntar dock på att den skrytaktiga stollen skall försvinna därifrån.
Att det finns ointelligenta och mäkta obegåvade människor i dagens samhälle som inte gör något p.g.a. deras inkompetens är knappast en nyhet. Men idioter som dessa har ett intellekt som kan likställas med en 5-årings. En person som ständigt är ute efter uppmärksamhet och blickar. Det får dom oftast också, dock oftast från 25-åriga hårdrocksbrudar som av allt att döma imponeras av oerhört höga ljud som endast är påfrestande. Men den övriga omgivningen irriteras endast av dessa idioter.
Så min fråga till er följer som så; varför är ni så egotrippade? Jag är relativt säker på att något skrytaktig fån finns här, och ja, jag är fullt reda att argumentera mot era antagligen idiotiska argument om varför ni visst skall få störa er omgivning.
Jag diskuterade vidare med Magnus på msn i en halvtimme eller så och han va seriös till 100%Flamma77 skrev:Jag är en 25-årig (ahem...27... då...) hårdrocksbrud (kanske lite avdankad) och jag GILLAR VERKLIGEN ett mastigt motorljud...jag blir glad av det.
Men så har jag också IQ som en samlad kvalsterkoloni...
Det är så vansinnigt tråkigt med ogina människor som inte kan bjuda på att andra har roligt.
Tragiskt med en så gnällig människa i så unga år... vad kommer det att sluta?
Snälla säg att det var ett skämt?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |