hållundan skrev:
Höhöhöh, det var en rejäler flamebait. Du var fisken.
Åhnej! Jag blev lurad! :fiskpåkroken-smiley
hållundan skrev:
Höhöhöh, det var en rejäler flamebait. Du var fisken.
Mattias skrev:Bannad!
Jåke skrev:Kan till viss del hålla med magnus om att det är oftast väldigt tunna försvar vi hojåkare har för att slippa visa hänsyn till omgivningen..."loud pipes saves lives" t.ex. är skitsnack. Hojåkare i gemen kör inte ihjäl andra, vi blir ihjälkörda eller kör ihjäl oss själva.
Redan nu snackas det om att ytterligare begränsa ljudnivåerna i tätort och kanske helt förbjuda motorcyklar i stan för att de låter "så mycket". Inte kanske för att en enskild hoj har otillåten nivå, utan för att föraren kanske inte visar hänsyn. Å det gäller inte bara customhojar...
Ljudnivån totalt ökar helt enkelt genom att vi får bl.a. mer trafik, och med den ökade nivån minskar toleransen tyvärr. Man ska komma ihåg att buller kan definieras som "allt oönskat ljud" och det har ju inget alls med volym att göra.
Att sen dra alla över en kam och kalla folk dumma i huvudet är väl att ta i. Man kan rent av säga att magnus "bullrar", eftersom hans inlägg här verkar oönskat...
Jåke skrev:...det är oftast väldigt tunna försvar vi hojåkare har för att slippa visa hänsyn till omgivningen...
Mechanic_D skrev:Men lägg ner föfan... Verkar lagom intelligent att bli medlem på ett mc-forum om man inte ens tål ljudet av motorcyklar...
Tänk efter lite innan du postar i fortsättningen så ska de nog gå bra
Silwer skrev:Snarare i vildmarken isf, på landet så kör nån med sin traktor eller kör nån höfläkt, det är inte helt tyst, kanske råmar nån ko.
Jag tror aldrig killen skulle palla trycket faktiskt
magnusfernstrom skrev:Så, nu är sommaren mer eller mindre kommen, allt är kul och trevligt, nästan. Sommarlovet börjar snart, varma dagar som man kan spela basket på, ha kul. Dock finns det nackdelar med sommaren. Jag sitter på min balkong och kanske avnjuter en god middag, eller sitter inne på mitt rum med öppet fönster p.g.a. värmen. Intet ont anande kommer helt plötsligt en motorcykel i högsta hugg, ett schabrak utan dess like som ger ifrån sig ett outhärdligt ljud som med största sannolikhet överstiger den tillåtna ljudnivån på motorcyklar. En pina, ett lidande för boende i området, den enda som njuter av ljudet är antagligen föraren. Föraren, som uppenbarligen har ett lika högt IQ som en samlad kvalsterkoloni står sedan vid rödljuset och gasar, i väntan på att det skall slå om till grönt. Vi boende väntar dock på att den skrytaktiga stollen skall försvinna därifrån.
Att det finns ointelligenta och mäkta obegåvade människor i dagens samhälle som inte gör något p.g.a. deras inkompetens är knappast en nyhet. Men idioter som dessa har ett intellekt som kan likställas med en 5-årings. En person som ständigt är ute efter uppmärksamhet och blickar. Det får dom oftast också, dock oftast från 25-åriga hårdrocksbrudar som av allt att döma imponeras av oerhört höga ljud som endast är påfrestande. Men den övriga omgivningen irriteras endast av dessa idioter.
Så min fråga till er följer som så; varför är ni så egotrippade? Jag är relativt säker på att något skrytaktig fån finns här, och ja, jag är fullt reda att argumentera mot era antagligen idiotiska argument om varför ni visst skall få störa er omgivning.
Webspy skrev:Respekt !
Ronin skrev:Tråkig diskussion med tråkig kille utan MC. Däremot är jag väldigt intresserad av om någon vet hur högt IQ som en samlad kvalsterkoloni har?
Nejvbie skrev:Dessutom bor han här i Linköping. Försökte leta upp honom men hittade inget.
Hahahahabam skrev:Va ute o gasade lite extra nyss endast för att jag såg inlägget!! mycket mellangas!!
Mechanic_D skrev:Tänk efter lite innan du postar i fortsättningen så ska de nog gå bra
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |