Eksjö"höglandet"

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
MestHemlig skrev:
2230609 På lördag är jag på hultsfred :( eller :) kanske jag ska skriva. onsdagsåkning i Nässjö med "Nässjö touring klubb". :p bara ätt hänga på serru.
okej synd.. banåkning är inget å tänka på framöver??

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
imorgon lördag så tänkte ja å några kompisar dra till jkpg å kolla när de har någon broöppning .. några som ska följa med?? tid vet jag ännu inte..

Nicke_E

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2004
Hoj
CBR 1000 RR -04
R1Lillen skrev:
2242161 imorgon lördag så tänkte ja å några kompisar dra till jkpg å kolla när de har någon broöppning .. några som ska följa med?? tid vet jag ännu inte..
Hmm hade gärna hängt med men hojen tyckte det var ett ypperliget tillfälle att gå sönder förra veckan och tyvärr så var det inte jätte enkelt fel är tvungen att byta CDI boxen koda om nycklar... :huvet

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
fan va typiskt.. sånt fel händer ju aldrig
själv har ja precis renoverat min r6:a 06 vev + lager

Nicke_E

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2004
Hoj
CBR 1000 RR -04
Nä det gör ju inte det!
Men jag är tacksam att jag köpte så ny hoj så man får det på garantin annas vore det ännu jävligare...
Bara hoppas den blir klar nästa vecka.

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
Nicke_E skrev:
2244112 Nä det gör ju inte det!
Men jag är tacksam att jag köpte så ny hoj så man får det på garantin annas vore det ännu jävligare...
Bara hoppas den blir klar nästa vecka.

men vaffan! eller är det som du skulle reparera men dom hade inte delar till det?

Själv fick jag ett fint jack i min skärm över framhjulet efter din snygga dropp av glasögon och byxor. vet inte om det va glasögonen som drog rakt in i skärmen :S Shit happens :p

Hoppas hojjen blir klar snart. får ut och åka lite mer snart :) semester 3 veckor till iaf så säg till om nån vill ha sällskap :)

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
R1Lillen skrev:
2244655 okej.. snart får vi verkligen få ihop ett gäng å dra ut..

vi bara knuffar allt framåt hela tiden :p
Är ju som sagt ny här men fan hur ser det ut när man träffas och åker. jag menar... 5 killar från en sida där alla åker mest snabbast i världen ger sig ut på en "tur" måste ju gå som in i helvete. ska man skruva bort reg skylten innan man drar ut då så man kan sticka lite smidigt från polisen när dom nu står och har en kontroll :confused: ;D

Nicke_E

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2004
Hoj
CBR 1000 RR -04
MestHemlig skrev:
2244509
Själv fick jag ett fint jack i min skärm över framhjulet efter din snygga dropp av glasögon och byxor. vet inte om det va glasögonen som drog rakt in i skärmen :S Shit happens :p

Hoppas hojjen blir klar snart. får ut och åka lite mer snart :) semester 3 veckor till iaf så säg till om nån vill ha sällskap :)

Det var två möjligheter till felet på hojen det ena var att tempgivaren va fel på eller att CDI-boxen var trasig så de testade att byta givaren men hojen var likadan vilket gjorde att det tar lite längre tid tyvärr :huvet

Sorry för jacket i skärmen säg till om vi ska lösa det på nått vis var ju som sagt mitt fel !

Glidarn

Försiktig General
Gick med
11 May 2006
Hoj
Suzuki Bandit
MestHemlig skrev:
2244782 vi bara knuffar allt framåt hela tiden :p
Är ju som sagt ny här men fan hur ser det ut när man träffas och åker. jag menar... 5 killar från en sida där alla åker mest snabbast i världen ger sig ut på en "tur" måste ju gå som in i helvete. ska man skruva bort reg skylten innan man drar ut då så man kan sticka lite smidigt från polisen när dom nu står och har en kontroll :confused: ;D

Har jag också funderat på... låter som att körkortet kan ryka rätt kvickt... :va

Men om ni åker någorlunda vettigt så kan jag haka på, alltid trevligt.

Vetlanda och Eksjö är ju bara "runt hörnet" :tummenupp

Glidarn

Försiktig General
Gick med
11 May 2006
Hoj
Suzuki Bandit
Ska visserligen till Vetlanda idag men hojjen är inte inkörd än så jag tror det kan bli lite väl trist att åka med mig...? Men det ska väl snart ändra sig... :tummenupp

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
nej det är bar hänga på.. hur långt har du kört me den nu då?

Glidarn

Försiktig General
Gick med
11 May 2006
Hoj
Suzuki Bandit
Tja, det är ju inte värre än att jag tackar för mig och drar hemmåt om ni kör ifrån mig så... :)

Hur ser planen ut då...?

Glidarn

Försiktig General
Gick med
11 May 2006
Hoj
Suzuki Bandit
Susar till Vetlanda snart, vi får ta en sväng en annan gång när planeringstiden är lite längre så vi hinner bestämma nåt. :tummenupp

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
Nicke_E skrev:
2245164 Det var två möjligheter till felet på hojen det ena var att tempgivaren va fel på eller att CDI-boxen var trasig så de testade att byta givaren men hojen var likadan vilket gjorde att det tar lite längre tid tyvärr :huvet

Sorry för jacket i skärmen säg till om vi ska lösa det på nått vis var ju som sagt mitt fel !

Oooh nej nej! jag behövde inte hänga på om jag inte velat. Men vet inte om det kom från något du tappade. Jacket är på baksidan av skärmen så det är isf om byxorna följt med hjulet en sväng och sedan tagit i.. För det va inte innan vi började åka men det var dagen efter. Så borde varit då för åkte direkt hem sen.. ja ja. Det löser sig :)

Inte ditt fel. :D

Glidarn skrev:
2247024 Susar till Vetlanda snart, vi får ta en sväng en annan gång när planeringstiden är lite längre så vi hinner bestämma nåt. :tummenupp
Jag Är på bara jag loggar in här innan jag ska ut och åka. Men om vi säger.... onsdag eller fredag? På torsdag är jag upptagen med :tuttar så då blir det inget. Jag lovar att hålla ett vettigt tempo. Orka bli av med rosa lappen. :)

Glidarn

Försiktig General
Gick med
11 May 2006
Hoj
Suzuki Bandit
MestHemlig skrev:
2247264
Jag Är på bara jag loggar in här innan jag ska ut och åka. Men om vi säger.... onsdag eller fredag? På torsdag är jag upptagen med :tuttar så då blir det inget. Jag lovar att hålla ett vettigt tempo. Orka bli av med rosa lappen. :)

Är tyvärr upptagen onsdag-torsdag o fredag är det midsommarafton så då ska man nog inte köra motordrivet fordon... :)

Men säsongen har ju bara börjat så... R1Lillen hakar på också verkar det som så vi blir några stycken bara man kan tajma ihop det.

Håller med om lappen, känns inte som ett alternativ att bli av med den faktiskt... sen finns det folk som säger att riskerna ökar med hastigheten också... nån mer som hört talas om det eller är det bara ett rykte? :confused: :D

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
jag kan onsdag.. jag jobbar ju i nässjö så det är bara å hojta till

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
R1Lillen skrev:
2248339 jag kan onsdag.. jag jobbar ju i nässjö så det är bara å hojta till
jobbar du på mascot eller? ser dej där varenda gång du är där så antar att du gör det :)
synd att vädret suger. men ska iaf iväg till nån träff som härjar här i trakterna idag. någon mer som hört talas om den?

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
japp det gör jag.. ja tänkte åkt på den men det kom lite imellan som var tvungen att göras ..

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning