Katanapilot
Loud pipes save lives
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Lycka till!!! Hoppa att du slipper L.A bara.......
Lycka till!!! Hoppa att du slipper L.A bara.......
Jävligt kul att den är godkänd och att du kan börja köra den.
Men i fortsättningen hoppas jag att du räknar ärligt när du räknar milkostnaden, för batterierna tar slut och ska ersättas, på samma sätt som innehållet i en bensintank tar slut och ska ersättas.
Själva laddströmen är en försumbar del av milkostnaden på ett elfordon, det vet alla redan.
Jamen laddströmmen är det man påpekar när nån rolig filur ska kräva en pengar för att man tjuvat ström
jag har inte orkat o räkna på den totala kostnaden, mest med tanke på att batterierna ska hålla 1500 fulla laddningar enligt spec, 1500 * 6 mil = 9000 mil. Hur många hojar rullar sålångt?
Jag menar hojen har nu gått 3000 mil dom senaste 20 åren..
Men det ska det väl bli ändring på förhoppningsvis
Du va mig en bitter en, har du ställt en fråga där som ingen svarat på eller;-)
Då har du dessutom räknat på hur mycket ström dina batterier rymmer, inte hur mycket ström laddaren har tagit ur vägguttaget...
Hur många batteripackar har klarat 1500 fulla laddningar hittils? Ingen, utom den dom hade i laboratorium möjligen.
Hur många "jag har ungefär halva batterierna och det räcker nog, men jag laddar en stund extra innan jag åker" laddningar klarar dom?
Hur många urladdningar till cutoff och sedan vila lite och köra lite till för att slippa knuffa hem skrotet klarar dom?
Fförresten räknade du på 6 mil per laddning, du kommer alltså alltid att köra lugnt och precis den sträckan innan du kommer hem och laddar?
Med nuvarande drevning, för drevar du om för högre toppfart lär du ju få räkna ned räckvidden...
Som sagt, försök vara ärlig istället för att strö drömsand över projektet.
Teori och verklighet tenderar att diffa en hel del i elfordonsbranchen.
Underbart tråd, älskar projekt som denna Har själv varit i dessa tankar men har tyvärr fastnat i peng och tid. Hur gick det med besiktningen, kunde du regga den som lätt mc ?
Var kommer el motorn ifrån ?
Om tråden jag startade inte har fått ett svar på 2år och fortfarande ligger topp10 på förstasidan så är det inte speciellt stor omsättning på frågorna, så jag är nog inte ensam om att tycka att det är värdelöst.
Edit: Okej, det kanske var lite överdrivet, men kompetensvidden är bredare på EF än på Elbil och om du ursäktar AleX(Jag vet att du är trogen Elbilare) så är EF-folket något klokare.
Grattis spekarn! Ser snyggt ut!
Nu skall vi inte smutskasta din fina tråd med sånt här, men jag håller med dig och jag tror att vi menar ungefär samma sak.Jag tror att det finns mer erfarenhet hos Elbil men mer kunskap hos EF. EF är lite mer dom här grabbarna som förstår hur komponenter funkar i detalj och kan räkna en jävla massa, medans grabbarna på Elbil har mera bygga och leva med elbil-kunskap.
Men det är bara min magkänsla
Kan rekommendera http://www.elmoto.net/ där finns mkt om man har tid.
Nu skall vi inte smutskasta din fina tråd med sånt här, men jag håller med dig och jag tror att vi menar ungefär samma sak.
Konceptet "elbil" eller "elfordon" finns det definitivt kunskap om hos Elbils medlemmar.
Dock är frågan hur många av dom som verkligen vet hur en elbil funkar, vad en MOS-FET är för något och vad är skillnaden på en kondensator och ett batteri. Kan man grunden så blir fortsättningen lättare och, framförallt, rättare. Nu säger jag inte att det är så, men jag tror att det är lätt hänt att man inte lär sig tillräckligt på ett forum som Elbil.
Jag vill understryka att det bara är min uppfattning, motbevisa mig gärna!
Faktum är att det kanske går snabbare att gå om du ska köra i en timme... 48v * 60ah = ca 2,3kWh - 300W i förluster = Att han måste köra med en snitt effekt på 2kW (2,72hk).
Blir nog inte jätteroligt att köra den där timmen men jag måste säga att jag tycker att det är ett jätte bra initiativ!
50-70km & 85km/h På så lite batterier är jäkligt bra, det var inte vad jag hade räknat med! Men det är bra att jag har fel. Troligtvis gör du inte av med mer än 2hk vid bibehållen hastighet, jag visste att det var lite men så lite var en överraskning.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |