Om du körde en av dom på Gokartcentralen så håller jag med dig. Men det är nog också dom sämsta EL-kartarna som finns. Nissarna kör ju fortfarande blyackar vilket gör kartarna tunga som traktorer! Dessutom kan man inte få ut all kräm ur motorerna om man har bly, dom klarar inte så många "C".Jag var som sagt och körde el gokart. Lovade att rapportera om detta tidigare i tråden. De va slöare än förväntat. 14hk skulle de ha, men det kändes inte.
Vridet skulle ligga på 40Nm. Och alla snackar ju om elmotorns enroma vrid från stillastående. Icke då.
Sen fick man givetvis byta kart mellan de olika passen (turnering). För de måste ju laddas.
En bra bensinmotor har ju en platt vridkruva. Då kan man designa alla komponenter efter just detta vridmoment som är "konstant".
En elmotor har väl max vrid vid 0 rpm och inget vrid vid maxvarv. Då måste man biffa upp divlinan onödigt mycket.
Hade dom haft Litium-batterier så hade dom gått så in i helvete! Men betonggolvet begränsar än en del, blir så satans slirigt.
Last edited: