....och en jävla massa nya kärnkraftverk.
Vindkraften är snart uppe i 5% av vad vi förbrukar, och då tycker jag att man ser dom där jävla vindmöllorna överallt.
Ska vi börja ladda elbilar också är snart vindkraften nere på 2% av vad vi förbrukar, trots att vi fortsätter att bygga vindmöller...
Men det är nog ingen fara än på ett tag, Chevrolet har erbjudit sig att köpa tillbaka alla sålda Volt, inte för att dom har sålt speciellt bra, men ändå.
Frågan är bara varför inte Opel gör samma sak med Ampéran, det är ju samma bil.
Renault har lärt sig av sitt misstag med batterier från SAFT (eller sylt eller vad företaget hette), på deras nya elbilar får man bara hyra batteriet, till en årskostnad som du tankar en vanlig Clio för ungefär...
Hur fan tänkte dom där???
I övrigt ljuger elbilstillverkarna som vanligt om räckvidden, varje gång någon som inte är skolad elbilsmupp får köra en så som dom skulle köra en vanlig bil så visar sig räckvidden var 20% mindre än utlovat.
Senast i dag var det 5th Gear som testade nya renaulten och fick ta bärgare hem...
Räckvidden i dag på en full laddad elbil motsvarar vad man får ut på en modern bil när tanklampan tänds, har man då förbrukat 20% av det så är det inte dags att ladda, men i praktiken tar man sig ingenstans utan att ladda?
För den fasta körningen tilll och från jobbet där man vet att en dag = 20% förbrukning kan man välja att köra 4 dagar och en sväng förbi affären på vägen så är det dags att ladda sen, alternativt chansa på att det räcker 5 dagar, för det varierar ju alltid lite och sista dagen kan man ju krypköra sista kilometernför att spara ström...
Näe, det tilltalar nog väldigt få människor, och dom det tilltalar cyklar redan så korta sträckor som jobbpendlingen.