Precis. Men säg det då på en gång, kanske med en annan formulering typ: "Jag tycker mig läst någonstans att Tesla inte alls använder kobolt från Kongo, minns dock ej på rak arm vart jag fått det ifrån".
Så slipper du också hänvisa till något som liksom inte når ända fram till det påståendet.
Det handlar inte heller om vetenskapliga källor, det påstår jag inte, bara något som man kan titta på och granska utifrån vem som påstår vad.
Ang. det fetade. Skitbra! Subjektivt såklart men där tror jag du har mer "rätt" än "fel" haha.
Jag är ju själv småsugen på en elbil men som jag postat i denna(tråd tror jag) så bor jag i lägenhet och får svårt med laddningen. Kör nu närmare 3000 mil om året så ekonomiskt borde det gå ihop sig...typ.
Allright, vi menar nog ungefär samma sak då fast jag uttryckte mig vassare än jag hade fog för då. Jag köper det.
3000 mil/år då börjar du närma dig. Laddinfrastrukturen är det som troligen avgör och givetvis körmönstret.
Tesla har laddinfrastruktur, räckvidd och laddhastighet. Tyvärr även pris...
Kör man huvudsak korta sträckor så är i3 trevlig enligt många, jag tror att e-Golf är alldeles utmärkt. Lidl har gratisladdare och om man har skapligt stort batteri klarar man sig många dagar med kortresor även om man inte kan ladda hemma.
Buy quality, cry once