Min första elbil drog under 15 kWh per 100 km i snitt. Den nuvarande rör sig runt 25.
Kewet som kördes i stan? Eller Renault Twizy?
Min första elbil drog under 15 kWh per 100 km i snitt. Den nuvarande rör sig runt 25.
Hejhej! Elbilsägare på kontinenten (= minst 130 på motorvägar) snittar 181 på 6000mil körda. Ja det går och den används året runt..Vanliga WLTP är ju välkänt att det inte stämmer, så jag välkomnar nya tester, sen kanske inte den här testen heller stämmer, men den slår i alla fall hål på bubblan att man kan lita på dom siffror biltillverkarna uppger.
Huruvida dom har myglat siffrorna enkom för att framställa tyska bilar i bra dager är en annan fråga, men Mercan som "vann" har väl tidigare i praktiska tester visat sig vara väldigt snål även i höga farter
Det är över 10 år sedan en elbilsägare sa till mig "En elbil drar MINST 2kW per mil, allt annat är lögn"
Det var på den tiden man redovisade siffror som var uppmätta i någon körcykel med en snitthastighet runt tretti (nu är snittet 47 i vanliga wltp) som "vad bilen drar"
Med tanke på hastighetsbegränsningarna i USA, amerikanska Tesla's pionjärarbete för elbil och inslag av bilkörning i filmen La La Land så har jag förståelse för WLTP "snitthastighet runt tretti".
VW e-up 2014 som kördes i princip samma sträcka som jag kör nu, skillnaden är möjligen att nuvarande bil används till mer än att komma till och från jobbet.Kewet som kördes i stan? Eller Renault Twizy?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |