Jag som (fegt nog) varit lite fundersam omkring en hybrid då jag sällan kör mer än 10 mil.
Var det så illa alltså?
Du är ju verkligen i målgruppen för en elbil då.
Betala för bensin/diesel suger, det är nog alla överens om.
En hybrid kan ju absolut göra ovanstående till ett mindre problem men om du inte bor nära jobb eller köper en sjukt vass (och dyr, bara köp en ren el istället då) så kommer du bränna mer (vinter) eller mindre (sommar) bensin ändå.
Betalar fortfarande service som för en vanlig bil även om motorn bara går typ 10-30% av tiden.
Orka plugga in skiten på laddning dagligen, jag laddar min elbil en gång i veckan och då täcker det eventuella utflykter på helgen med.
Det är tydligen sjukt viktigt att ha tillgång till sin bensinmotor när man MAX 1-2 gånger om året ska köra en lite längre sträcka.
En sträcka som i slutändan blir mycket dyrare bara för att det är helt otänkbart att ta det lugnt i 15-20 min och ladda istället för att tanka och köra vidare direkt.
Alla mina kollegor som kör hybrider är sjukt nöjda nu när värmen börjar titta fram för då kommer man ju längre på en laddning och sparar mer pengar, inte en jävel som har fattat att man kan spara dom pengarna alltid om man har 70kwh batteri istället för 7kwh...
En hybrid är nog sämst på typ alla punkter även om det väl finns särskilda fall där det kan vara vettigt.
Var ganska förmånligt för både företag och privatpersoner att skaffa för några år sen men så är det ju inte idag tyvärr, annars hade jag beställt en Ford Ranger phev istället.
Sent from my XQ-DE54 using Tapatalk