L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Det ger en sämre produkt för de som är läskunniga.Det är inte fånigt utan de flesta biltillverkare vet om att människor är klantarslen. Därav behov av buffert.
Mvh
Det ger en sämre produkt för de som är läskunniga.Det är inte fånigt utan de flesta biltillverkare vet om att människor är klantarslen. Därav behov av buffert.
Mvh
Har det någon betydelse för batteri slitage om man ofta kör ner det till i stort sett 0% ?Dessutom har man alltid alternativet att sänka hastigheten om man märker att det kan bli på det berömda håret. Jag brukar ofta välja att komma fram till laddare med bara någon procent kvar, om inte annat för sportens skull…
Mvh
Snabbladdning har visat sig spela väldigt liten roll i praktiken. Det som spelar mest roll är att de inte stå med för hög laddning länge, men att ladda till 100% gör nästan ingenting om du börjar köra strax efter laddning.Har det någon betydelse för batteri slitage om man ofta kör ner det till i stort sett 0% ?
Tidigare sas det att ofta ladda på snabb laddare kunde slita på batteri. Även att ofta ladda till 100% och inte köra med en gång (tex stå över natten).
Var det i början med gammal teknik och dom sakerna är något som inte spelar någon roll nuförtiden med nya moderna bilar?
Försöker få uppfattning och lära mig mer
Har det någon betydelse för batteri slitage om man ofta kör ner det till i stort sett 0% ?
Tidigare sas det att ofta ladda på snabb laddare kunde slita på batteri. Även att ofta ladda till 100% och inte köra med en gång (tex stå över natten).
Var det i början med gammal teknik och dom sakerna är något som inte spelar någon roll nuförtiden med nya moderna bilar?
Om jag kör Luleå-Berlin med min Tesla Y LR en vanlig sommardag så ser laddtiderna ut sådär. Hand upp den som anser sig behöva färre och kortare raster på 190 mil.
Mvh
Det är lite fånigt att det finns något kvar vid 0%. Noll är noll. I min första elbil försvann både värme och motoreffekt innan noll.
Jag har aldrig sett decimaler på de fyra fabrikat jag haft av elbilar. På nuvarande bil är en halv procent knappt 4 km om jag räknar rätt. Inte ett flertal mil.Fast visar den några decimaler?
0.49% blir ju 0% om man saknar decimaler.
Jag stannar när det passar bäst, blir lite olika, försöker ta långt stopp när jag käkar, så tomt som möjligt in och 100% ut. Jag håller hastigheten på motorvägen, så ja det är en bra bit i 120, men märker ingen större skillnad mot 110.Hur lång var de mellanliggande sträckorna innan nästa laddning?
Körde du 120km/h?
Nej, men med ett undantag, hålla på att plocka max effekt på låg laddnivå är nog det enda.Har det någon betydelse för batteri slitage om man ofta kör ner det till i stort sett 0% ?
Ja, jag gillar den.Vadan, i5? Ser ju ut som en Honda från 2006. BMW har helt tappat det, fula som stryk.
Var tvungen att googla och kolla.Ja, jag gillar den.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|