Jag står bergfast vid mitt 20 per gamla uttalande om att bilar, kylskåp och annat mög inte ska ska ha nån jävla internet.OTA uppdatering är ju en "selling point" för många, ända tills någon politiker uttalar sig om Gui Minhai och kineserna släpper en OTA som stänger ner allt som är kinatillverkat eller har kinatillverkad elektronik inbyggd.....
Fast dom är ju inte dummare än att dom sätter nerstängningsdatumet så pass långt i framtiden att alla hinner göra minst en OTA innan det upptäåcks...
Grattis, din kaffebryggare, kylskåpet, tv'n och tvättmaskinen slutar fungera, samtidigt som din mobiltelefon och din nya fina elbil går i baklås.
Blir dom ännu surare tar dom bort laddskyddet med en OTA så att elbilar, datorer och telefoner spontanantänder vid laddning och tar huset med sig.
Jag har svårare att tro att vi skulle kunna reta västländer till den punkten, men dom har samma möjlighet med sin elektronik, men där är ju risken för att någon gör en "man in the middle" och spoofar en legitim uppdatering
Det behöver inte ens vara kineserna som jävlas, det räcker med att någon illvillig nihilistgrupp köper tillträde på darknet och börjar utföra terrorattacker den vägen.