Ok, då missförstod jag.Jag har inte pratat om att ha en egen tank hemma och jag skev ju precis att det är en fördel med att kunna ladda hemma om man vill att tanken är full so ofta som möjligt. Men om man av rädsla för strömavbrott vill se till att sin fossilbil i princip alltid har full tank så går det ju också att ordna - om man vill.
Jag har inte pratat om att ha en egen tank hemma och jag skev ju precis att det är en fördel med att kunna ladda hemma om man vill att tanken är full so ofta som möjligt. Men om man av rädsla för strömavbrott vill se till att sin fossilbil i princip alltid har full tank så går det ju också att ordna - om man vill.
Ok, då missförstod jag.
Men det var ju just detta som ledde till soppatorsk i stora delar av Californien. Folk ville vara säkra på att inte vara utan soppa när PG&E stängde strömmen, så de åkte och tankade. Så soppan tog slut överallt...
Jag tror det är p.g.a lathet, finns få saker som är mer drygt än att åka och tanka. Möjligen att gå i shoppingcenter..Ja just för att normalfossilbilisten inte applicerar tänket ovan, då hade de ju kanske inte behövt åka och tanka.
Allt är möjligt och en stor grönmålad myndighet har numer principen att samtliga fordon skall ha minst 75% tank innan det görs helg - både för att sprida ut det befintliga lagret och för att inte fordon skall stå med tom tank ifall det plötsligt skulle behövas...
Men el har ju den fördelen att den kan göras precis överallt och nästan med vad som helst. Jag tror att solcellsanläggningar kommer att bli mycket vanligare framöver, och då är ju tex en elbil alldeles utmärkt att ladda mot ifall det blir strömavbrott...
Jag tror det är p.g.a lathet, finns få saker som är mer drygt än att åka och tanka. Möjligen att gå i shoppingcenter..
Allt är ju såklart relativt, men för egen del är det både jobbigare och tar längre tid att hämta posten i brevlådan än att "tanka" bilen.
Gekås är inte ett shoppingcenter, det är ett minihelvete på jordenHaha Gekås eller en tankning på macken...
Men ja delvis. Eller bara för att att bedömer att risken för strömavbrott där det inte går att tanka inom rimligt avstånd är så liten och/eller att eventuella strömavbrott är så korta i tiden att man inte behöver bry sig.
Gekås är inte ett shoppingcenter, det är ett minihelvete på jorden
Jag blev ditlurad i min ungdom. Långt innan det blev nåt jippo på TV. Huvaligen!Har faktiskt aldrig varit där men vart man än kommer i landet så berättas det historier om denna mytomspunna plats.
Gekås är inte ett shoppingcenter, det är ett minihelvete på jorden
Rätt.
Med ett batteri för lagring så att man har el till huset typ kyl och frys osv också. Det blir en priofråga vad elen ska gå till.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|