Grattis!
Modernast nu med sina 800V.
Har dock extremt svårt med utseendet på denna och systerbile.
Har den inte hållare som anpassar storleken (nyper åt?)
Eller är de för grunda?
Jag kör med 1.5liter-flaskor och lägger i dörrsfickan (E-klas) alt golvet fram (passagerarplats Miata)
Det enda jag ogillar med utseendet på bilen är röven, och den ser jag ju ändå aldrig.
Mugghållarna är av sorten som nyper åt, men inte tillräckligt för alla nyare smala burkar.
Åter igen, ett äkta I-landsproblem.
Polestar visade ju upp sin Polestar 3 igår, var faktiskt inget som imponerade alls.
111kwh (!) batteri och räckvidden sägs vara 56/61 mil beroende på om man väljer standard eller performance paketet, och när man faktiskt kör den i verkliga livet så vet vi att man inte kommer få ut riktigt så många mil ändå.
Med så stort batteri så bör det gå att pressa ut mer räckvidd tycker jag.
Prislappen börjar på strax under en miljon och det är fortfarande "bara" 400V, dock med stöd för riktigt snabb laddning på upp till 250kw vilket ju är ett klart steg upp från 2an.
Runt 500hk beroende på modell så den lär ju absolut inte kännas trött trots tjänstevikt på nästan 2,6 ton.
Jag hade nog förväntat mig mer för en miljon, alternativt en ytterligare modell med mindre effekt och övrigt bling som istället haft fokus på räckvidd.
Åas så har man ju tagit sikte på att konkurrera med Porsche och jag gissar att målgruppen för den här och deras kommande bilar sällan lämnar innerstadens gränser och då kan man väl skita i den biten.
Spontant så tycker jag det ser ut som att bakluckan har riktigt dåligt med plats också, vilket väl inte heller är problematiskt för någon som sällan transporterar något större än en golfbag.