überkill
Guest
Efter att ha sett dokumentären "Who killed the electric car" nyss med gråten i halsen och en rädsla för vilka starka krafter det finns som dödar fantastiska uppfinningar bestämde jag mig för att uttrycka mina krav på det område där jag använder fossila bränslen - det enda man kan göra är att uttrycka sin efterfrågan och göra sin röst hörd.
Jag vill ha en elektrisk motorcykel. Jag vill ha samma chassi och allt annat som i min nuvarande hoj men jag kan nöja mig med ca 100 hk om de utvinns ur en elmotor. De som är tekniskt intresserade och kunniga vet att effektutvecklingen ur en elmotor är mycket fin och snabb utan svackor och toppar (beroende på den styrande elektroniken) och man kan på så vis uppleva 100 hk som mycket maffigare än mina nuvarande ca 195 hk..
Detta fordon ska ha 6 växlad låda. Sedan ska det kunna gå 30 mil på en laddning i 100 km/h på 6:ans växel så - kör man fortare eller accelererar mycket så kortas detta givetvis men det är ett riktmärke. Färddator med kontinuerlig beräkning av hur långt man kan föra med nuvarande belastning på motorn mm och en vanlig hederlig kabel med stickkontakt monterat på ett vis så man snabbt kan ta fram det och ladda. Exempelvis kan det vara en vinda som drar in sladden inder "tailen".
Jag är redo att hosta upp 200 000 kr för detta fordon och jag ser att det kommer bli väldans god ekonomi i affären om någon vill tillverka i skala som ex nuvarande R1 tillverkas. Är du med på min framtidsvision eller har andra synpunkter så kommentera gärna, jag vill ha igång en disskussion kring det här och alla åsikter är välkomna
Jag vill ha en elektrisk motorcykel. Jag vill ha samma chassi och allt annat som i min nuvarande hoj men jag kan nöja mig med ca 100 hk om de utvinns ur en elmotor. De som är tekniskt intresserade och kunniga vet att effektutvecklingen ur en elmotor är mycket fin och snabb utan svackor och toppar (beroende på den styrande elektroniken) och man kan på så vis uppleva 100 hk som mycket maffigare än mina nuvarande ca 195 hk..
Detta fordon ska ha 6 växlad låda. Sedan ska det kunna gå 30 mil på en laddning i 100 km/h på 6:ans växel så - kör man fortare eller accelererar mycket så kortas detta givetvis men det är ett riktmärke. Färddator med kontinuerlig beräkning av hur långt man kan föra med nuvarande belastning på motorn mm och en vanlig hederlig kabel med stickkontakt monterat på ett vis så man snabbt kan ta fram det och ladda. Exempelvis kan det vara en vinda som drar in sladden inder "tailen".
Jag är redo att hosta upp 200 000 kr för detta fordon och jag ser att det kommer bli väldans god ekonomi i affären om någon vill tillverka i skala som ex nuvarande R1 tillverkas. Är du med på min framtidsvision eller har andra synpunkter så kommentera gärna, jag vill ha igång en disskussion kring det här och alla åsikter är välkomna