Japp, jag tycker din elbil är skitlöjlig!
Det tyckte budbilsföretagen som utvärderade dom också
LÄNK
"Företagsbud har haft stora problem med driftsäkerhet hos Renault Express och med att snabbt få service. Körsträckorna har därför varierat påtagligt de dagarbilarna har varit i drift - mellan 3 och 6 mil. Det är därför inte omöjligt att RenaultExpress skulle klara körsträckor om 5-6 mil per dag om bilarna fungerar som de ska.Under det år som de fem Renault Express har varit i drift har den sammanlagda körsträckan varit mellan 450 och 950 mil per bil. Företagsbud avser att avbrytaleasingen av Renault Express och istället utöka sin flotta med biogasdrivna bilar.På så sätt uppnår man tillräcklig körsträcka och högre driftsäkerhet"
Du är välkommen upp hit och provköra i minus 20 (föresten, vad eldar du för fossila bränslen för att hålla skiten varm inuti?), sisådär 8 mil om dagen...
Att du har lyckats anpassa dig till att nöja dig med en fjollig elbil betyder inte att bilarna är bra.
På vilket sätt återvinns dina Nickel Kadmium batterier?
Som landutfyllnadsmassa?
" Det största inflödet av kadmium till Höjeåns avrinningsområde sker via produkter, och utgörs till ca 70% av kadmium i NiCd-batterier. Återvinningen av NiCd-batteri är också det klart dominerande utflödet av kadmium från systemet. De flesta flödena är ett resultat av att kadmium ingår i produkter i låga koncentrationer eller som förorening i råmaterial."
LÄNK
Oj jag får nog skrota min bil nu efter 1 års använding med en körsträcka på mellan 6-10 mil ... och jag kör dagligen mellan 3-8mil....
Enligt dig funkar den helt enkelt inte..
Varför de inte fungerat för "företagen" är dessa saker
De första batterierna som satt i bilarna hade en konstruktionssvaghet som gjorde att de kunde kortsluta cellerna, med en explotion som följd.
Dessutom så ska bilarna laddas rätt.
men som sagt den största boven är dåliga batterier(efter 2000 så ändrades detta med en annan konstruktion på dem)
Tackar men jag avböjer den resan, har själv kört i några minus och att gå ut o vrida om nyckel o åka direkt... bensin bilar brukar kunna bli lite tjuriga i kylan.
Batterierna får lite lägre kapasitet om de är kalla, men "startar" gör den alltid
Mitt "fosila" jag eldar i bilen är El.... Ja det finns bensinvärmare men den fungerar inte så jag har satt in elfläktar, jag får kortare körsträcka men o andra sidan så är det mitt val.
Och några mängde bensin är det inte tal om eftersom man använder värmen så blir det en mycket effektivare tillvaratagning på energin.. Man vill ha värme, i en motor får du värme som restprodukt.
Visst kan bilarna bli bättre, snabbare, kunna köra längre...
Men för 3 kr milen..... va kostar din bil i bränsle milen?
Mina batterier har inte fått det nöjet än, men å andra sidan så är det de enda "farliga" på bilen och det vet man var man har det...
Jag är tyvärr inte påläst om vad de gör med batterierna men någon utfyllnadsmassa kan jag inte tänka mig.
Det du refererar till tolkar jag som som att de inte återvinner det utan att det kommer med, jag kan dock ha helt fel där.
gör ett kvanthopp i effektivitet.
T.ex. så skulle en elbil med 30 mils räckvidd inte funka speciellt bra som tjänsebil för många. Totalt värdelöst för lastbilar, etc etc.
Eller, kanske till och med någon sorts blanding?
I 3:dje världen så skulle kanske solcells laddade bilar kunna funka med gratis "bränsle".
Men, bränsleceller är ju bara att tanka upp som idag. Fast, lite annorlunda.
)
30mil.. hur ofta kör man mer än 30 mil på ett bräde.. visst finns det dem som gör det... men hur många promille av sveriges befolkning gör det.
Vilken annan bil kan man "tanka" i ett eluttag.. ?