Elgiganten.se upp till 60 månader räntefri avbetalning?

KungCocos

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2010
Hoj
Novalette
Som många av er säkert sett på reklamen som snurrar på TV om att dom erbjuder räntefri avbetalning... Jag satte mig & tänkte beställa en ny telefon & vidare utnyttja detta erbjudande om räntefri avbetalning... Men då jag går till "Kassan" & ska välja betalning så kommer det upp allt utom avbetalning.

Är jag blind på ögat som ska se detta eller gäller det bara om man besöker butikshelvetet?
:huvet :va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Passa på att kolla så de inte har avi-avgifter och sånt istället för ränta. Vilket brukar vara rätt poppis.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Kanske inte gäller telefoner? Alt så behövs en större köpsumma för att få avbetalning? Bara gissningar, men annars får du väl ringa deras support.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Det skall väl göras en kreditupplysning, och det funkar kanske imte på nätet.

Men du handlar väl inte telefonen på 60 mån:va

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tror inte dom har det online, lunka in på mediamarkt istället så slipper du avi-avgifter

KungCocos

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2010
Hoj
Novalette
Nej jag hade inte alls tänkt ta en avbetalning på 60 månader, jag klickade på deras logga med reklamen om avbetalning, då kommer det upp en del produkter, där bland är telefonen. Sen så står det att det gäller 2000kr & uppåt.

Men kan inte hitta detta nånstans... Kan det vara som så att dom gör en kreditupplysning för att ge mig avbetalningen så varför ska man inte kunna erbjuda detta på nätet... Ser inte problemet med detta?!

Sen i reklamen på TV så står det tom www.elgiganten.se inget om att man ska in på butiken.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Nej jag hade inte alls tänkt ta en avbetalning på 60 månader, jag klickade på deras logga med reklamen om avbetalning, då kommer det upp en del produkter, där bland är telefonen. Sen så står det att det gäller 2000kr & uppåt.

De har en "stegmodell" som innebär att högre belopp= längre avbetalningstid.

Som någon sa är det 25000 som gäller för 60 månader och en lägre summa för 48 månader o.s.v.

KungCocos

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2010
Hoj
Novalette
De har en "stegmodell" som innebär att högre belopp= längre avbetalningstid.

Som någon sa är det 25000 som gäller för 60 månader och en lägre summa för 48 månader o.s.v.

Jo, jag har sett detta, jag säger inte att jag ska delbetala en telefon i 60 månader, utan att dom erbjuder en räntefri avbetalning UPP TILL 60 månader.

Frågan är VART & OM man kan göra detta på nätet eller bara i butik?

KungCocos

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2010
Hoj
Novalette
Jag ser ett problem med det iaf.

Så du menar att dom inte kan göra en upplysning & sen skicka varan då det är är grönt från kreditupplysningen?

Tror inte dom har det online, lunka in på mediamarkt istället så slipper du avi-avgifter

Dom har väl ingen nätbutik? Har för långt till en butik tyvärr.

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
varför göra det mer krångligt än det är..spara ihop pengarna o köp den kontant, då slipper man dessutom att de gör en kreditupplysning (ha många förfrågningar kan få banker att dra öronen åt sig)

Om du väljer att delbetala läs igenom avtalen noga...mediamarkt har inga aviavgifter eller uppläggningsavgifter t ex. Mediamarkt började med 10 och 30 månader, elgiganten ville inte vara sämre o satte 60 månader..mediamarkt har kontrat med 61 månder, antal månader beror på hur stor summan är.

Man kan ju alltid välja att betala in tidigare än vad som specificeras om man vill bli av med det fortare.

Om jag inte minns helt fel så gäller detta enbart i "vanliga" butiker o inte nätbutiker.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Passa på att kolla så de inte har avi-avgifter och sånt istället för ränta. Vilket brukar vara rätt poppis.

är det ngt företag som INTE tar ut en aviavgift alt administrationsavgift:näsblod funderar på att börja ta ut samma avgift för att betala, måste ju täcka upp mina kostnader för el till datorn alt bläck till pennan (girobetalning) plus tiden det tar att göra inbetalningen:mad:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
är det ngt företag som INTE tar ut en aviavgift alt administrationsavgift:

Mediamarkt har inga extra påslag alls och är ett av få bolag jag har haft avbetalning hos. Expert har t ex GE money bank som skickar räkningar och det kostar 30kr! extra på varje räkning..det kan bli mycket på några år :gnissla. Det är dem små utgifterna man ska ha koll på..de springer lätt iväg.

Edit Räntan på exemplet ovan på Expert är 0kr det första året..men därefter smäller de på 16-19%..

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Mediamarkt har inga extra påslag alls och är ett av få bolag jag har haft avbetalning hos. Expert har t ex GE money bank som skickar räkningar och det kostar 30kr! extra på varje räkning..det kan bli mycket på några år :gnissla. Det är dem små utgifterna man ska ha koll på..de springer lätt iväg.

Edit Räntan på exemplet ovan på Expert är 0kr det första året..men därefter smäller de på 16-19%..

som jag skrev: är det något bolag som INTE tar ut en admn.avgift:mad: alla jag får räkningar av tar ut en avgift, kommunen plus kommunens alla dotterbolag, telefonbolaget, mobiltelefonbolaget, kreditboplaget osv osv

de enda som inte vågar ta ut en avgift är väl om du t ex prenumerar på ngt då du har makten att säga upp "skiten" då man inte är lika beronde av t ex en tidning som elen.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
som jag skrev: är det något bolag som INTE tar ut en admn.avgift:mad: alla jag får räkningar av tar ut en avgift, kommunen plus kommunens alla dotterbolag, telefonbolaget, mobiltelefonbolaget, kreditboplaget osv osv

de enda som inte vågar ta ut en avgift är väl om du t ex prenumerar på ngt då du har makten att säga upp "skiten" då man inte är lika beronde av t ex en tidning som elen.

Jag har autogiro och e-faktura..inga extra avgifter tillkommer.
En del bolag tar x antal % extra om man betalar med autogiro t ex agria, gäller att ha koll.

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

Dom har ofta dyra uppläggningsavgifter dessutom, men ränta är det ju inte :rolleyes:

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024