Elhojar

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike

mekarawr

Medlem
Gick med
15 Sep 2021
Hoj
Yamaha MT09 SP -21
nice! den där såg ju riktigt trevlig. enda nackdelen är att enda stället som servar cfmoto är rätt många mil från mig

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jag hör ekon från sent 1960-tal när de som försvarade den föråldrade brittiska MC-industrin lät på liknande vis... :fakta Och när fyrtaktsmotorn tog över i RR... :fakta

När eldrivna fordon är snabbare än alla andra blir det bara löjligt att försöka hålla kvar vid det gamla.

Varför priset är vad det är beror på att 1. Man KAN ta betalt när det inte finns någon stor konkurrens och 2. Kunder är alltid beredda att betala för "det senaste" och 3. Produktionen är dyr i en början då det handlar om få exemplar med en teknik som ständigt utvecklas.

Utvecklingen går framåt. Jag gissar fem-sex år så har nästan alla tillverkare eldrivna MC i sitt sortiment.
Nu har det gått sex år så det är dags för uppföljning...
Att det finns 80hk crosshoj som går att köra sex timmar åt gången:unsure: har jag koll på men sedan då?
Energicas produkter var inte kunder uppenbarligen inte beredda att betala för och Lightning motorcycles har väl inte direkt tagit över motorcykelmarknaden heller.
Brooklyn själv åker väl elhoj sedan flera år tillbaka antar jag.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Att det finns 80hk crosshoj som går att köra sex timmar åt gången:unsure: har jag koll på men sedan då?
Energicas produkter var inte kunder uppenbarligen inte beredda att betala för och Lightning motorcycles har väl inte direkt tagit över motorcykelmarknaden heller.

Ja, men han har inte tid att svara, för utvecklingen har gått så långt att han inte ens hinner elmotorcykelbajsa längre

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Tja det finns rätt okej elhojar på marknaden både nya och begagnade men de har väl inte riktigt tagit steget ännu pga lågkonjunkturer, krig osv.

Och nej, jag kör mest långturer så ingen elhoj för mig ännu. Med långturer menas i områden där en vanlig GS går bort då jag vill ha minst 50 mils räckvidd.

Mvh

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...