Elhojar

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det är två saker jag funderar över med de där motorcyklarna.
1. Går de över mopedfart?
2. Kommer det att påverka den Kenyanska dominansen i maratonlöpning att de kör mc?
Motiverade frågor! 😅

Ingen jäkla aning, på ett gissar jag att vägnätet är det som begränsar hastigheten och på två satsar jag en krona på att det är olika målgrupper som springer respektive transporterar varor på småhojar.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Motiverade frågor! 😅

Ingen jäkla aning, på ett gissar jag att vägnätet är det som begränsar hastigheten och på två satsar jag en krona på att det är olika målgrupper som springer respektive transporterar varor på småhojar.
Jag testade en KTM E-ride för några år sen, Freeride på el. Det som var coolt var att det bara var 20 hästar men det kändes som det dubbla. Jag drog fullt från stillastående och den drog iväg, sen bara ökade och ökade accelerationen. Jag vet inte hur fort den gick men det var iallafall absolut tillräckligt för offroadbruk. Om de här hojarna gör något liknande så är det definitivt vägnätet (och fjädring/chassi) som sätter stopp för farten... :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag testade en KTM E-ride för några år sen, Freeride på el. Det som var coolt var att det bara var 20 hästar men det kändes som det dubbla. Jag drog fullt från stillastående och den drog iväg, sen bara ökade och ökade accelerationen. Jag vet inte hur fort den gick men det var iallafall absolut tillräckligt för offroadbruk. Om de här hojarna gör något liknande så är det definitivt vägnätet (och fjädring/chassi) som sätter stopp för farten... :)
Jag var lite nyfiken så jag kollade upp Kenyas vägnät. Det är mycket bättre utbyggt än jag väntade mig.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag var lite nyfiken så jag kollade upp Kenyas vägnät. Det är mycket bättre utbyggt än jag väntade mig.
Vi har väldigt mycket fördomar om hur vägarna ser ut i andra länder, specielt i Afrika. Det är bara att följa Itchy Boots på Youtube så får vi en ganska god uppfattning om att de har alltifrån breda motorvägar. till leriga kostigar, precis som i alla andra länder :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Batteribyten är jag skeptisk till.
Om jag köper ett nytt fordon och kör hem och laddar och pysslar om min bil/motorcykel, sedan ska jag på långresa och byter batteri efter vägen mot ett som är 10 år äldre och ofta har urladdats till noll, legat tomt långa stunder, laddats till 100% och sedan legat fullt långa stunder OSV.

Bytesbatterier MÅSTE ha en 100%ig BMS inbygg som garanterar batteriets skick och för logg på det för att man inte ska drabbas av svartepetter.

Med tanke på hur gemene man sköter om sina saker så vet jag inte om jag vill ha någon annans gamla batterier.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top