Antalet nyöppnade banor i tätort kommer att stanna vid exakt noll oavsett hur många elmoppar det prånglas ut.Det gnälls ju för fan på allt från skateboardparker till ungarnas fotbollsträningar och sen är det inte bara buller som ställer till det heller.Vi har åtminstone en bana här i distriktet som har svårt att hålla öppet pga närliggande hus och då är det främst damm som är ett problem men man kanske slipper det också om man kör på el?
Det tror jag också, noll nyöppnade banor.
Det finns en skola bredvid en fotbollsplan i Saltsjö-Boo där grannarna har klagat på att de störs dag, kväll och helg. Jag minns inte om kommunen införde begränsningar men att de i så fall revs upp. Detta pågick i flera år men slutade med att eventuella begränsningar togs bort.
Jag kan på sätt och vis förstå grannarna. Klart man vill kunna sitta ute i sin trädgård oavsett ålder, yrke eller om man är en gnällig pensionär.
Crossbanor, i den mån de finns kvar har begränsade tider för träning och tävling.
Antar att det är detsamma för racingbanor.
Arrangörer av båttävlingar har svårare att få tillstånd. I några fall ges inte tillstånd längre.
Ljudnivåer mäts i samband med besiktning inför tävling sedan många år tillbaka.
Folk som flyttar till lägenheter i stan klagar sedan på ljud från musikklubbar och liknande. Det har lett till att flera sådana har fått stänga. Dock inte Pub Ancor på Sveavägen. Hårdrocksband kliver på kl 01 och lirar. Endast kontor i det kvarteret.
Folk flyttar till Bromma och jobbar för att flygplatsen ska läggas ner. Det är deras demokratiska rättighet iofs. Nu ser det ut att bli så. Dock inte pga deras protester utan affärsmässiga beslut. 95% av start och landningar (?) har flyttat till Arlanda.
Marken ska saneras, nya bostäder och kollektivtrafik, så det dröjer några år till innan villapriserna går upp. Om det inte redan gjort det.
Lite elfordonsracing på Bromma nu då? Tror inte det.
Att kraven på att Essingeleden ska bli gågata kommer har jag trott länge. Bara förbifarten är klar. De, miljömupparna, har kört tester på Sveavägen ett par somrar och andra gator har blivit gågator sommartid sedan några år tillbaka.
Jag skulle inte kalla alla grannar för gnälliga. Vindkraftverk, vill ni ha det inom hör- eller synhåll? Flyktingförläggning, sprutbyte via vården? Vilka förändringar/försämringar kan man acceptera?