notrightrider
The white zone is for loading and unloading only
När slutade det egentligen att fungera att man bygger saker och säljer med vinst? Är det bara så enkelt att grundarna är så ignoranta att de vill vara vd och grundare för ett företag som tillverkar motorcyklar främst till folk som inte gillar motorcyklar?
Kan det ha något med simpel trångsynthet, gränsande till ren dumhet - genererat av en medhårsstrykande och förlåtande uppfostran och uppväxt?
Nej, ärligt:
Man rör sig hela livet i en bekräftande bubbla, får lastbilslass med pepp av föräldrar och närstående när man gör grejer som egentligen förväntas av vilken jämnårig unge som helst.
Allt man gör är ffaannttaassttiisskktt bra och "låt inget hindra dig att nå dina drömmar"-mantrat hamras in i dig.
Somliga ungar har uppfostrats att tro dom är oövervinnerliga.
...och det är väl bra - om dennes kapacitet ligger någorlunda i paritet med vad mamma har dillat i dig.
Men, en uppväxt helt utan mothugg, ifrågasättande och krav skapar vuxna med en skev syn på sig själva.
Och, för den som vill chippa in med "Jantelagen" vill jag bara påpeka att Sandemose föddes som Dansk, ville bli Norsk men slutade likförbannat som Dansk. Jantelagen är alltså inte specifikt riktad mot oss Svenskar.
Däremot kan den användas som spegel gentemot hur somliga uppfostrar sina barn. Jag tror inte att någon av dessa två miljöer är nyttiga att växa upp i.
Du måste uppleva motgångar och bli ifrågasatt under din uppväxt, för att själv kunna mejsla ut en persona som ligger någorlunda i fas med den du verkligen är bakom masken.
Och! Det är bra om man reder ut detta innan vuxenlivet och för egna medel - i motsats till vuxen på ytan med larviga glasögon och med byxorna fulla av andras pengar.
Jag är mest förbluffad över hur man kan ha ett kassaflöde som är nästan fyra gånger större än ens omsättning...?
Annars kan man ju lugnt konstatera att Cake i synnerhet kan behöva ett brutalt uppvaknande. Hur vore det om man kunde anamma en så pass enkel grej som att bygga motorcyklar som inte gör att folk kräks av blotta åsynen...?
Ja, eller åtminstone inte alienera huvuddelen av det som skulle kunna vara kundgruppen genom att trashtalka sporthojar i allmänhet och Ducati isynnerhet.
Jag besväras dessutom av de faktiskt uttalade hoten kring vad som händer om han inte får in sina stålars denna gången:
Ytterborn har varnat att om Cake inte erhåller pengarna kan det titta på andra alternativ, inklusive en försäljning till ett värde långt under det egentliga värdet på bolaget.
Det där är ett bortskämt barn som talar!
Skulle tro att investerare behöver lite mer handfast handlingsplan för att ta ett nytt djupt tag i kassakistan.
Typ berätta när det är tänkt att man skall börja tjäna så mycket pengar att investerare börjar tjäna på affären.
Det tror jag faktiskt fungerar bättre.
Eller, är planen att fortsätta gå back "för miljöns skull" och låta meningslösa pressreleaser ersätta fungerande försäljning?