Elhojar

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Enligt facebook är Stark Varg på gång!

Kan du lägga ut vad han som kommenterade får för svar på sina frågor han ställer till STARK?

Jag kan skicka ut e-mail om att jag ska leverera påsar med diamenter bara jag får din adress och du sätter in två bitcoin för frakten på mitt bitcoinkonto...

Jag kan rentav köpa en adresslista och skicka jättemånga såna mail, men jag kommer inte aktivt att svara om någon ställer frågor, om tillräckligt många andra sätter in två bitcoin var...
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Kan du lägga ut vad han som kommenterade får för svar på sina frågor han ställer till STARK?

Jag kan skicka ut e-mail om att jag ska leverera påsar med diamenter bara jag får din adress och du sätter in två bitcoin för frakten på mitt bitcoinkonto...

Jag kan rentav köpa en adresslista och skicka jättemånga såna mail, men jag kommer inte aktivt att svara om någon ställer frågor, om tillräckligt många andra sätter in två bitcoin var...
Tror det bara var de kommentarerna på bilden. Själv tror jag att ”snart dags att leverera” innebär minst 18 månader. Typ
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tror det bara var de kommentarerna på bilden. Själv tror jag att ”snart dags att leverera” innebär minst 18 månader. Typ

Ja, jag har sett flera som kommenterar på YouTube som börjar tappa tilltron på att det blir något / i år.

Varav en påstod sig vara återförsäljare eller åtminstone hade tänkt vara det, men nu var trött på att bli bullshittad/ignorerad.

Det var därför jag var nyfiken på om han som mailade fick något svar
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Bryan Haskel heter killen som är kund nr 1 hos Stark.
Han är inbjuden till Barcelona den 26:e mars för att få (?) sin hoj.
Jag tror att hans lev datum var 31:a mars. Jag gissar också att några andra som har det datumet kommer då vara med på plats då och ha ett event.
Vi får se vad som kommer ut av det.


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Låter bra, då får dom kanske i alla fall provköra lite där innan deras hojar ska börja skeppas.....
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Men Du - har jag alldeles missförstått det eller är inte FIM inne på att förbränningsmotorer och miljövänliga bränslen is da shit, i alla fall för de vassaste klasserna?

På en kortare horisont så försöker väl både FIA och FIM att förlänga livslängden hos existerande toppklasser så länge det går genom att fortfarande ha kvar förbränningsmotorer med andra bränslen. Gott så. Men det som verkar viktigast just nu är tyvärr mediabiten, alltså att tala om för allt och alla att det är detta man avser. Att definiera dessa bränslen rent teknskt vet jag att i alla fall FIM inte ännu har haft en tanke på. Lyssnar man på de nuvarande bränsletillverkarna så går deras kritik bortom "snake oil". Som vanligt när mediamänniskor får styra så förväntas väl någon att bara skaka fram något som inte ens finns i laboratoriemiljö till nästa säsong...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
…och såhär lät det förstår även inför skärpta krav på ljudnivå, katalysator osv osv.

Kör man långsammare idag?
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
På en kortare horisont så försöker väl både FIA och FIM att förlänga livslängden hos existerande toppklasser så länge det går genom att fortfarande ha kvar förbränningsmotorer med andra bränslen. Gott så. Men det som verkar viktigast just nu är tyvärr mediabiten, alltså att tala om för allt och alla att det är detta man avser. Att definiera dessa bränslen rent teknskt vet jag att i alla fall FIM inte ännu har haft en tanke på. Lyssnar man på de nuvarande bränsletillverkarna så går deras kritik bortom "snake oil". Som vanligt när mediamänniskor får styra så förväntas väl någon att bara skaka fram något som inte ens finns i laboratoriemiljö till nästa säsong...
Aspen kommer in som huvudsponsor 2024.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
…och såhär lät det förstår även inför skärpta krav på ljudnivå, katalysator osv osv.

Kör man långsammare idag?

Menar du att kraven på sänkt ljud har gjort racinghojarna snabbare? Katalysator tror jag inte existerar i någon racingklass.

Eller är det så att du försöker ta poäng från utvecklingen av fjädring, bromsar och materialteknik och och dela ut till de som egentligen gjort sporten långsammare?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Menar du att kraven på sänkt ljud har gjort racinghojarna snabbare? Katalysator tror jag inte existerar i någon racingklass.

Eller är det så att du försöker ta poäng från utvecklingen av fjädring, bromsar och materialteknik och och dela ut till de som egentligen gjort sporten långsammare?
Precis, Grupp B rallybilarna, dom oreglerade monstren som var för snabba så dom förbjöds blev så småning om omkörda av hårt effektreglerade rallybilar, tack vare att utvecklingen gått framåt på så många andra områden.

Tänk då hur snabba rallybilar vi skulle ha haft med samma utveckling på Grupp B reglementet.

Det är inte för att man har infört turborestriktorer dom har blivit snabbare, dom har blivit snabbare TROTS det
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Menar du att kraven på sänkt ljud har gjort racinghojarna snabbare? Katalysator tror jag inte existerar i någon racingklass.

Eller är det så att du försöker ta poäng från utvecklingen av fjädring, bromsar och materialteknik och och dela ut till de som egentligen gjort sporten långsammare?

”Försöker ta poäng”? Vad är det för debatteknik du håller på med? Vaknat på fel sida igen även denna soliga dag?

Utveckling kommer ur utmaningar, så har det alltid varit. När ljudnivån måste sänkas, ökar kraven på utveckling för att bibehålla eller höja effekten TROTS ljudkrav. Eller TROTS förbrukningsrestriktioner. Osv.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Utveckling kommer ur utmaningar, så har det alltid varit. När ljudnivån måste sänkas, ökar kraven på utveckling för att bibehålla eller höja effekten TROTS ljudkrav. Eller TROTS förbrukningsrestriktioner. Osv.
Men man vill väl höja effekten även utan ev ljudkrav? Det är en utmaning i sig, ljudkrav eller ej.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Utveckling kommer ur utmaningar, så har det alltid varit. När ljudnivån måste sänkas, ökar kraven på utveckling för att bibehålla eller höja effekten TROTS ljudkrav. Eller TROTS förbrukningsrestriktioner. Osv.

Fast utmaningen är ju att vara snabbast och vinna, utvecklarna satt ju inte och spelade kort innan ljudkraven, dom försökte få ut mer effekt, bli snabbare och vinna även då...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nu får nog Roffe komma till undsättning.
Gulle Dig ? Nej, detta är nog en tämligen meningslös debatt, inte tusan infördes 4T 1000 cc för att de var snabbare än 500cc tvitakt. Men förändringen var nödvändig. Och vad gäller ljudkraven ska vi nog vara tacksamma för allt som kan hjälpa oss att fortsätta snurra runt på asfaltslingor som Anderstorp, Gelleråsen och Mittsverige, ställen där ljudkrav är en betydligt större utmaning än koldioxidutsläppen.

Prestanda blir alltid en utmaning när en väl utvecklad teknik skiftas mot en jungfrulig. Så lär det förbli. Men det brukar ordna upp sig, precis som debatten har visat?
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Gulle Dig ? Nej, detta är nog en tämligen meningslös debatt, inte tusan infördes 4T 1000 cc för att de var snabbare än 500cc tvitakt. Men förändringen var nödvändig. Och vad gäller ljudkraven ska vi nog vara tacksamma för allt som kan hjälpa oss att fortsätta snurra runt på asfaltslingor som Anderstorp, Gelleråsen och Mittsverige, ställen där ljudkrav är en betydligt större utmaning än koldioxidutsläppen.

Prestanda blir alltid en utmaning när en väl utvecklad teknik skiftas mot en jungfrulig. Så lär det förbli. Men det brukar ordna upp sig, precis som debatten har visat?
Jag följde, och följer, inte motogp men vad jag läst mig till handlade bytet från 2t till 4t i högsta grad om prestanda. Varvtiderna sjönk tydligen direkt. Sen spelade säkert ökad verkningsgrad och minskade utsläpp in som en bonus.

Det är så jag hoppas att övergången från 4t till el blir. Att eldriften visar sig överlägsen samtidigt som man får bonusen med ökad verkningsgrad och minskade utsläpp. Just nu är tekniken inte där men kanske om 10-20 år.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag följde, och följer, inte motogp men vad jag läst mig till handlade bytet från 2t till 4t i högsta grad om prestanda. Varvtiderna sjönk tydligen direkt. Sen spelade säkert ökad verkningsgrad och minskade utsläpp in som en bonus.

Det är så jag hoppas att övergången från 4t till el blir. Att eldriften visar sig överlägsen samtidigt som man får bonusen med ökad verkningsgrad och minskade utsläpp. Just nu är tekniken inte där men kanske om 10-20 år.

Du vet att en liter är mer än 500cc?

För övrigt blev rr tråkigt att titta på därefter.
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top